|
|
کدخبر: ۱۵۸۰۰۵

سردار جزایری:

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از برخی تاثیرپذیری های فرنگی مآبانه گفت: مسؤلان جلوی القاب نامأنوس خارجی اماکن و لوازم تولید داخل را بگیرند.

به گزارشخبرگزاری فارس، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از پدیده استفاده از القاب نامأنوس خارجی در نامگذاری اماکن و لوازم تولید داخل و پیشینه تاریخی آن در کشور، اظهار داشت: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی و در دوران رژیم طاغوت نامگذاری فرنگی روی اشخاص و اماکن عمومی به شکل افراطی بروز و ظهور یافته بود و این عیب ملی تا حد زیادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر طرف شد و بعضی دستگاه ها و سازمان ها مأمور اصلاح این ناهنجاری شدند.

وی افزود: برغم تلاش های صورت پذیرفته در کمال تأسف مدتی است مجدداً با رخنه بیش از حد رسانه های خارجی و ماهواره ها و ظاهراً فقدان طرح و برنامه لازم از سوی دستگاه های متولی به شکل قارچ گونه ای با درج اسامی نامأنوس خارجی روی اماکن و تولیدات داخلی مواجه هستیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دور از شأن و منزلت جامعه بزرگ ایران اسلامی است که با وجود قله های افتخار آمیزی که متعلق به این کشور است، تحت تاثیرات فرنگی مآبانه قرار گیرد ولذا همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط و به خصوص بخش های فرهنگی اعم از دولتی، عمومی و سازمان های مردمی انتظار است با عنوان یک وظیفه به رفع این نقیصه بپردازند.

جزایری نقش روحانیون، مساجد، ائمه جماعات برای رفع این مشکل و تبدیل آن به مطالبه عمومی را مهم خواند و افزود: یکی از لایه های امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه به لایه بیرونی و ظواهر جامعه است که بایستی انطباق لازم را با آموزه های دینی و هویت ملی داشته باشد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مورد در جامعه وفاق ملی وجود دارد و در هر زمانی ولو اندک می توان این مسأله را به یک عزم ملی برای پاسداری از داشته های خودی مبدل کرد. وی با بیان اینکه نقش شخصیت های مرجع، نخبگان، دانشگاهیان و اهتمام جدی و بدون اغماض دستگاههای متولی در جلوگیری استفاده از القاب بیگانه و مقابله با این پدیده، بسیار کارگشا است، افزود: یکی از نهادهای تاثیرگذار در این زمینه، رسانه ها اعم از صدا و سیما، روزنامه ها، مجلات و سایت ها فعال در فضای مجازی و اینترنت هستند که امید می رود در این امر ملی گام های اساسی بردارند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور در پایان با تاکید بر اهمیت بالای نقش هنرمندان و تولیدات سینمایی و سریال های تلویزیونی در فرهنگ سازی توجه بیشتر به مفاخر فرهنگی خودی و صیانت از هویت دینی، ملی و انقلابی جامعه، تصریح کرد: پایگاههای بسیج و بسیجیان در عرصه ارتقای هویت داخلی، رسالت تاریخی برعهده دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار