|
|
کدخبر: ۱۵۹۵۳۱

تقی رهبر در جلسه انصار حزب الله:

عضو کمیسون فرهنگی مجلس هشتم گفت: آیا این درست است که شما می آیید می گویید فیسبوک را آزاد می کنیم؟! آیا فیسبوک نان، شغل و زندگی مردم است؟ این چنین است که آقایان راه را اشتباه گرفته و در عرصه فرهنگی به بیراهه می روند، متاسفانه مسئله فرهنگ در کشور ما مظلوم واقع شده است.

به گزارش حوزه احزابخبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمد تقی رهبر، نماینده مجلس هشتم در جلسه هفتگی انصار حزب الله با بیان اینکه اگر فرهنگ را بر مبنای دانش، دانایی، قوانین و اصول معرفتی و مبانی نظری معنی کنیم، لازمه آن اقتصاد است و بجاست که این چنین تعبیر کنیم و بگوییم «فرهنگ اقتصادی».

رهبر ادامه داد: اقتصاد یک علم است اما در روایات ما از ائمه آمده که بر اقتصاد دلالت دارند. امیرالمومنین(ع) درباره سیره پیامبر(ص) می فرماید: «و سیرته القصد» قصد همان اقتصاد است وقتی به باب افتعال می آید، اقتصاد نامیده می شود. یا حضرت علی(ع) درباره مومنین و متقین می فرماید: «ملبسهم الاقتصاد» متقین کسانی هستند که لباسشان، لباس اقتصاد است. یعنی تجملات و ولخرجی و بیهوده خرج کردن در زندگی شان جایی ندارد.

بنابراین واژگان «قصد» و «اقتصاد» به معنای مدیریت توزیع و مصرف در روایات ما طرح می شودکه از سطح خرد یعنی خانوار تا سطح کلان ملی جاری است.

وی افزود: برهمین مبنا اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن نیست بلکه معنای آن تولید و توزیع درست است و اینکه ما باید به سرمایه داخلی تکیه کنیم و چشم به راه این نباشیم که غربی ها برای ما سرمایه گذاری کنند چرا که آنان منافع خودشان را درجه اول قرار می دهند. نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در حال حاضر اگر از هر خیابانی که عبور کنید می بینید یک بانک جدید افتتاح شده است گفت: با نگاه مبتنی بر تجزیه و تحلیل، افزوده شدن بانک نشانه احتکار سرمایه و ثروت در کشور است. چرا به جای بانک کارخانه احداثنمی شود که ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ بیکار را مشغول به کار کنند؟ تا از کشور چین برای ما لباس و سنگ قبر نیاورند. همچنین به نان و برنج محتاج به خارج از کشور باشیم.

سیطره رفاه طلبان سازش کار

رهبر در ادامه گفت: این در حالی است که سرمایه کافی، انبوه، سرگردان و سرمایه داران زیادی در کشور وجود دارد، بحثاقتصاد، علم معاش و معیشت یک مدیریت می خواهد چه برای اشخاص، چه برای حکومت و دولت؛ چرا که حکومت پدر ملت است.

وی اظهار داشت: تا یک ملت در مقابل فشارها مقاومت نداشته باشد، موفق نمی شود. ما هشت سال جنگ را علیرغم تمام مشکلات آن با پیروزی پشت سر گذاشتیم. آن روز یک پیرزن که همه اندوخته اش ۲۰ عدد تخم مرغ بود، آن را برای کمک به جبهه اهدا می کرد. ما در دوره جنگ با صادرات کم نفت و هزینه های سنگین جنگ و کمبود سلاح و تشکیلات منظم به اتکای این ملت مقاومت و پایداری کردیم و از این میدان سرفراز بیرون آمدیم. حالا کسانی که می خواهند امروز رفاه بیشتر داشته باشد حاضرند در مقابل زورگویی غرب سر تسلیم فرود آورند.

فرهنگ اسلامی در حال محو شدن

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم مهمتر از اقتصاد را فرهنگ جامعه دانست و گفت: این درست است که اقتصاد و فرهنگ به هم مرتبط هستند و در روایات داریم که «من لامعاش له لامعاد له» معیشت روی دین تاثیر دارد. دینداری هم روی معیشت تاثیر دارد اما فرهنگ روح حاکم است. اگر این روح بر پیکر سایه افکن نباشد، حکومت مانند تن بی روح است. ما سالهای متمادی از نفوذ بیگانگان ضرر کردیم، چون آنها زندگی ما را به سبک غربی خودشان درآوردند. حتی زبان خودشان را بر ما غالب کردند به گونه ای که امروز هنوز بچه به مدرسه نرفته است به کلاسهای زبان خارجی هدایت می شود. خوراک، پوشاک، ساختمان سازی و… به سبک غربی تولید و ساخته می شوند.

مسجد پارکینگ نما! نمونه یغمای فرهنگی

رهبر ادامه داد: به عنوان مثال یک مسجد در چهارراه ولی عصر(عج) در دست ساخت است. روزی یکی از روحانیون به من گفت برویم بازدیدی از این مسجد داشته باشیم. یک روز بعد از نماز جمعه به آنجا رفتم. واقعا در کنار ساختمان تئاتر شهر با آن معماری سنتی اسلامی زیبا بعد از ۳۵ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد، یک مسجدی در کنار این ساختمان ساخته شده است که به یک پارکینگ بیشتر شباهت دارد تا اینکه یک مسجد باشد. من می گویم آقایان محترم! مسئولین شهرداری که این عمارت را بنا کرده اید، شما مسجد را در مقابل تئاتر شهر تحقیر کرده اید. به طوری که هرکس به این بنای مسجد نگاه کند در مقایسه با ساختمان تئاتر خواهد گفت دست آن معماری که ساختمان تئاتر شهر را ساخته درد نکند شما که می خواستید مسجد بسازید یک چیز باشکوه تر همراه با گنبد و مناره بنا می کردید. گفته می شود که در بنای این ساختمان نمادی از شیطان پرستی هم هست. این رسم معماری مسجدسازی نیست. نمی دانم شهرداری این نقشه ها را از کجا تهیه می کند. شهرداری متعلق به بیت المال است نباید با پول بیت المال مسجدی بنا شود آن هم در تهران و خیابان ولی عصر(عج) و در نقطه حساس در کنار یک ساختمان کذایی که مربوط به تئاتر با آن معماری عالی است که هیچ گونه سنخیتی با معماری اسلامی و ایرانی ندارد. این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیداری که با مسئولین شهرداری تهران داشتند فرمودند که تهران را به نوعی معماری کنید که هرکس وارد این شهر می شود یک سیمای اسلامی را در این ساخت و سازها ببیند. ولی متاسفانه آنچه را که امروز شاهدیم سبک های ایتالیایی و رومی است.

مسئولانی که شکمشان سیر شد…

وی افزود: صاحبان انقلاب جانشان از این وضعیت به لبشان رسیده است. اخیرا در قم طوماری جهت توسعه فرهنگ اسلامی تهیه شده است و علما اعتراض کرده اند که فرهنگ و وزارت ارشاد به کجا می روند. مسئولین ارشاد چه می کنند؟! چرا وقتی آب زیر پوستتان می رود، قدری شکمتان سیر می شود و به مقامی می رسید خودتان را گم می کنید.؟! شما نان اسلام و این ملت را خورده اید و در حال حاضر هم نان خور همین ملت هستید. حضرت امام(ره) فرمود برای خرسندی چند لیبرال خود فروخته، حزب الله از خودتان ناراضی نکنید. البته در حوزه فرهنگ به خصوص سینما باید عرض کنم عده ای از هنرمندان کارهای ارزشی و خوب انجام می دهند. فیلم هایی مثل «چ»، «شیار ۱۴۳» و… نمونه ای از کارهای ارزشی است. اما آیا آن جایزه هایی که به بعضی از کارگردان ها ی بی مهر به انقلاب اعطا می کنید، به هنرمندان متعهد و انقلابی هم می دهید؟ وقتی چنین می شود حضرت آقا در مقوله فرهنگ کشور اظهارنگرانی می کنند.!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارداشت: در بحثعفاف و حجاب این همه بحثشد و کتاب و مقاله هایی نیز نوشته گردآورثی شد، اعتراضاتی هم صورت گرفت، دست آخر رئیس جمهور یازدهم هم به وزارت کشور دستور دادند، یکی دو جلسه هم برگزار شد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد و روز به روز وضعیت حجاب و عفاف بدتر می شود!.

رهبر افزود: آیا این رسانه ها و ماهواره های مخرب جای دلسوزی دارند که شما می آیید می گویید فیسبوک را آزاد می کنیم؟! آیا فیسبوک نان، شغل و زندگی مردم است؟ این چنین است که آقایان راه را اشتباه گرفته و در عرصه فرهنگی به بیراهه می روند. متاسفانه مسئله فرهنگ در کشور ما مظلوم واقع شده است، با وجود این همه هشدارهای مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ و تذکرات متعدد اگر بعضی آقایان فهم داشتند متوجه می شدند که باید چه کار کنیم.

«فرهنگ»، آدم کاری و فعال و کارهای نکرده

وی تاکید کرد: «فرهنگ»، آدم کاری و فعال می خواهد. باید دید چه کسی دلش با انقلاب، امام و امت است و کارش در راستای دغدغه های ملتی است که بعد از سی سال شهدایشان را از گورستانهای عراق جمع می کنند و برایشان می آورند. اینها صاحبان اصلی این انقلاب هستند. اگر ما این هشت سال دفاع و جهاد را نداشتیم و کشور ضربه خورده دیگر تا قیامت نمی توانست کمر راست کند. چرا فراموش کرده اید بچه های جبهه و جنگ را و پی آب و رنگ ها و خط و خال ها رفته اید و توجه تان را به آن طرف جذب کرده اید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس هشتم اظهار داشت: یکی از دلایل وضعیت وخیم فرهنگی کشور این است که ما در سی و پنج سال گذشته نتوانسته ایم فقه اسلام را در مراکز آموزشی و دانشگاه هایمان دایر کنیم و یا لااقل معارف دین را در آموزش و پرورش به فرزندانمان بیاموزیم. امروزه خیلی از کسانی که در جامعه مرتکب گناه می شوند یا حجاب را رعایت نمی کنند، فقه دین را نمی دانند. اینها فقه دین را کجا باید یاد می گرفتند در خانه از پدر و مادر؟ در مدرسه؟ در دانشگاه و یا در صدا و سیما؟ شما در رسانه ملی چقدر احکام حلال و حرام و آداب دین را با بیان دلایلش و فلسفه هایشان بیان کردیم که مثلا چرا باید حجاب رعایت شود و برای بیگانه زینت نکنند؟! چرا تبرج بد است و چرا و چراهای دیگر. برای اینکه خیلی از احکام را نمی دانند.

آزادی، یالثارات، حق و باطل و میدان عمل

رهبر با انتقاد از توقیف هفته نامه یالثارات گفت: درحالی که مدعی هستند «آزادی است» که هفته نامه یالثارات را توقیف می کنند. نشریه ای که با غیرت دینی همین کم کاری ها را متذکر می شد و نهی از منکر می کرد!. جوانان زحمتکش و تلاشگر با «سنّار سه شاهی» و خون دل این نشریه را منتشر می کردند. که اگر کمی هم تند نوشته بودند آقایان باید بدانند که در داروی تلخ شفاست!

وی در پایان افزود: لابد آقایان با این قبیل کارها می خواهند دلگرمی به روزنامه «بهار» و «آسمان» بدهند. این سیاسی کاری و بازی بر سر قدرت و جناح است. بالاخره جای حق و باطل مشخص خواهد شد. در این سال که مقام معظم رهبری آن را با تاکید بر فرهنگ آغاز نمودند امت حزب الله باید با عزم جزم وارد میدان عمل شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار