|
|
کدخبر: ۱۵۹۵۳۴

معاون رئیس جمهوری خبر داد

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری گفت: آسیب شناسی سازوکارهای مربوط به ارتقای بانوان در حوزه های مختلف در دستور کار معاونت امور بانوان و خانواده رییس جمهوری است.

به گزارشخبرگزاری فارساز زاهدان، به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، شهین دخت مولاوردی در کارگاه تخصصی بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مصوبات غیرکارشناسی و ندادن وعده هایی که عمل به آنها ممکن نیست یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه برخی می پرسند چرا تشکیلاتی چون کارگروه و معاونت زنان هست، اما برای مردان وجود ندارد که باید گفت دلیل وجود چنین ساختارهایی و ضرورت آنها به تبعیض و بی عدالتی باز می گردد و تا وجود این ها، مشکلات و مطالبات بانوان پا برجاست.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر ساختار مناسب و عادلانه ای در مورد بانوان وجود داشت نیاز به ایجاد تشکیلات یاد شده نبود و چنین جلساتی نیز برپا نمی شد، گفت: بهبود و ارتقای ساز و کارهای لازم برای پیشرفت بانوان یکی از ۱۲ محور نگران کننده ای است که در سازمان ملل به آن اشاره شده است.

مولاوردی عنوان کرد: آسیب شناسی سازوکارهای مربوط به ارتقای بانوان در حوزه های مختلف در دستور کار معاونت امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری است.

وی در خصوص صدور بخشنامه ای از سوی دولت که زمزمه و شایعات حذف پست های مشاور بانوان دستگاه ها و استان ها را در پی داشت، گفت: این بخشنامه به معنای حذف این پست ها نیست بلکه برای ارزیابی کارکرد و تعریف یک ساختار مناسب و تاثیرگذار تر در حوزه بانوان مطرح شده است.

این مسئول، تقویت بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زنان در عرصه های مختلف اجتماعی و استیفای حقوق این قشر را از وظایف مهم معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری خواند که قانون آنها را تعیین کرده است.

معاون رئیس جمهوری افزود: با همکاری دستگاه های مختلف این اهداف را که در ۱۴ حوزه ترسیم شده و در نهایت به تقویت نهاد خانواده کمک می کند، دنبال می کنیم.

مولاوردی با اشاره به محدودیت های معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در بخش اعتبارات، گفت: این معاونت یک سازمان نیست بلکه ایجاد آن طبق قانون اساسی یکی از اختیارات رییس جمهوری است.

وی از عقد تفاهمنامه با چهار وزارتخانه به قصد کمک به بانوان نیازمند بویژه برای حمایت از بعضی استان ها همچون سیستان و بلوچستان، افزود: تحویل مکمل های غذایی به مادران باردار و شیرده، ارایه بسته های بهداشتی در مناطق محروم، مشاوره قبل از ازدواج و حمایت از زنان بهبود یافته از اعتیاد از جمله موضوعات این تفاهمنامه ها است.

این مسئول در پایان با اشاره به درخواست اعضای کارگروه بانوان و خانواده و منتخبین زنان سیستان و بلوچستان برای رسیدگی و توجه به مسایل و مشکلات این قشر در جریان سفر ریاست جمهوری، متذکر شد: بدون شک این سفرها در راستای کاهش مشکلات و پاسخ گویی به مطالبات مردم صورت می گیرد و امیدواریم با پیگیری های لازم شاهد اتفاقات خوبی در رفع معضلات بانوان این استان باشیم.

انتهای پیام / ۷۵۰۰۹ / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار