|
|
کدخبر: ۱۵۹۷۳۳

پوردستان در فرهنگسرای اندیشه:

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت که این نیرو ۲ و نیم میلیون سرباز را در دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه ها فرستاد که اگر هر لشکر را ۱۰ هزار نفر حساب کنیم، نیروی زمینی ۲۵۰ لشکر را به جبهه ها اعزام کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز ارتش که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تصمیم امام خمینی(ره) مبنی بر احیای ارتش در روزهای ابتدایی انقلاب گفت: آن روز بسیاری از نخبگان با این تصمیم شجاعانه امام(ره) مخالفت کردند اما رهبر انقلاب با این تصمیم خود خط بطلانی بر توطئه آمریکا کشیدند.

وی حضور روحانیون، حضور گسترده مردم و پیوستن ارتش به بدنه انقلاب را از جمله مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگر ارتش آن روز سلاح خود را زمین نمی گذاشت، امکان نداشت انقلاب به این سرعت به پیروزی برسد و ثمر دهد.

فرمانده نزاجا همچنین به نقش حضرت آیت الله خامنه ای در این تصمیم امام(ره) اشاره و تصریح کرد: بدنه ارتش با انبوه سلاح به خدمت انقلاب درآمد و به عنوان بازوی مسلح نظام انجام وظیفه کرد.

پوردستان با بیان اینکه از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی، مسئولیت حراست از مرز مشترک ایران و عراق برعهده نزاجا بود، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش ۲ و نیم میلیون سرباز را در دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه ها فرستاد که اگر هر لشکر را ۱۰ هزار نفر حساب کنیم، نیروی زمینی ۲۵۰ لشکر را به جبهه ها اعزام کرد.

وی یادآور شد: با همه اینها، ارتش هنوز خود را بدهکار نظام می داند و در هر عرصه ای که لازم باشد، برای دفاع از انقلاب و کشور وراد خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار