|
|
کدخبر: ۱۶۰۰۴۶

میزگرد موقعیت فرامرزی جبهه انقلاب در اجلاس اصحاب عشق - ۲

خبرگزاری تسنیم: یک روحانی کشور بحرین با اشاره به این که جهان تشنه افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) است گفت: ایران اسلامی باید زمینه بسط و گسترش «ولایت فقیه» در جهان امروز را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، سیدمحمد الزاکی از کشور سودان در ادامه این میزگرد گفت: انقلاب اسلامی فرصت ها و توانایی های عظیم بسیاری دارد که ما باید بتوانیم این ظرفیت ها را پیدا کرده و آن ها را عرضه کنیم.
وی افزود: ما تاکنون نتوانسته ایم کار کنیم و چرهه های خود را معرفی کنیم. شاید درست نباشد که بگوییم که امام خامنه ای شناسانده نشده و در سایه است. البته سید حسن نصرالله هم به عنوان شاگرد کوچک حضرت آقا شناسانده نشده و در سایه است.
الزاکی در ادامه با طرح این سوال که چرا ما باید مخاطبان خود را بشناسیم گفت: لازم است که ما مخاطبان خود را بشناسیم زیرا پیام ما مخاطبانی دارد. همه جهانیان در ۱۴۰۰ سال دست به دست هم دادند که کسی با آل علی(ع) و اهل بیت آشنا نشود که موفق نشدند.
وی در ادامه تأکید کرد: امروزه هیچ منبری نیست که برای حقانیت حضرت علی(ع) نباشد که این برگرفته از انقلاب اسلامی است.
الزاکی با بیان اینکه ما باید این فرهنگ را دنباله روی کنیم گفت: ۵۰ میلیون مسلمان در آفریقا هستند که نصف آن ها در یک کشور زندگی می کنند.
وی افزود: لازم است یک شبکه به زبان سواحلی تأسیس کنیم که اگر ۳۰ میلیون مخاطب داشته باشد لازم است که برای آن ها صحبت کنیم.
به گزارشخبرگزاری تسنیمدر ادامه این میزگرد نتوهو یکی از روحانیون کشور هند در سخنانی گفت: درد اسلام یک زبان بین المللی است. ما باید دردمان را مانند حضرت آقا و امام خمینی(رع) بین المللی کنیم. باید به جایی برسیم که وقتی مشکلی برای یک نفر در نیجریه و سودان پیش می آید اشک بریزیم و خواب از چشمانمان بیرون رود. امام به قدری تأثیرگذاشته که ما را به سمت حرکت پیامبرگونه هدایت کرد.
وی در ادامه افزود: حضرت آقا می فرمایند که اسلام در قالب هنر جاودانه می شود که باید به آن توجه کنیم. کارهای ما براساس تقاضا نیست. عرضه و تقاضا باید متناسب باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: امام خامنه ای ۳۰ روز پیش در یک جمعی فرمودند که اندیشه های امام(ره) و شهید مطهری آن طور که باید و در حق آن ها باشد در سطح بین المللی ادا نمی شود.
به گزارشخبرگزاری تسنیم، عبدالکریم یکی از روحانیون آمریکای لاتین در سخنانی گفت: سالهای پیش و قبل از دوره های اخیر در سازمان ملل رأی داده شد که ایران حق فعالیت هسته ای دارد که کشورهای چین و روسیه از آن اجتناب کردندو سوریه، ونزوئلا و کوبا که در آمریکا لاتین است براین حق پافشاری کردند. البته آرژانتین هم زیر بار نمی رفت اما صهیونیست ها دو انفجار در آرژانتین به راح انداختند که براساس آن یک صد نفر کشته شدند اما گفتند که کار ایران بوده و در همین جا رابطه ایران و آرژانتین قطع شد.
وی ادامه داد: یهودیان و مسیحیان در حال از بین بردن این توطئه ها در آمریکای لاتین هستند.
روحانی آمریکای لاتین تصریح کرد: شما در این جبهه فرهنگی جانشین امام هستید که باید پیام انقلاب اسلامی را در سطح جهان گسترش دهید.
همچنین در ادامه این میزگرد خانم هاشمی یکی از فعالان رسانه در آمریکا در سخنانی گفت: ما وظیفه بین المللی داریم و باید دلسوزانه کار کنیم. ما باید طوری کار کنیم که این کار برای امام زمان و در محضر خدا باشد.
وی ادامه داد: یک دنیا تشنه حقیقت هستند. ما فقط یک کشور شیعه در دنیا داریم و باید به این نکته توجه کنیم که چرا کشور مصر پس از سال ها به اینجا رسیده است.
عبدالکریم با بیان اینکه باید بتوانیم ولایت فقیه را در دنیا مطرح کنیم گفت: همه مردم دنیا به دنبال حقیقت هستند و ما باید با معنی واقعی یا علی کاری انجام دهیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در جنگ تحمیلی همه دنیا علیه ایران بود که نتوانستند کاری انجام دهند. و در این شرایط نیز باید همان گونه کار کنیم.
این روحانی از کشورآمریکای لاتین در ادامه افزود: بنده با تأثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران مسلمان شیعه شدم. جوانان ایران در حال غرق شدن در تبلیغات دروغ هستند. ما ضعف داریم و باید در داخل و خارج کشور ایران تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید نمونه باشد البته این کشور در حال حاضر نیز نمونه است اما باید از این بیشتر باشد.
به گزارشخبرگزاری تسنیم، ابومهدی یکی از روحانیون کشور بحرین در این میزگرد در سخنانی گفت: بیداری اسلامی در جهان اسلام پس از ۱۵ خرداد سال ۴۲ به وقوع پیوست. در آن زمان خط امام مخالف مشروطه بود. امام می گفت که ما مشروطه نمی خواهیم و این نهضت مقابل استبداد و صهیونیست ایستاد و پس از ۴۰ سال گسترش یافته است.
وی در همین زمینه افزود: ۴۰ سال پیش و درسال ۱۹۷۵ میلادی جوانان انقلابی کتاب ها و نوارهای امام را به طور مخفیانه پخش می کردند.
روحانی کشور بحرین تصریح کرد: اندیشه های امام خمینی(ره) در کشورهایی مانند عراق و بحرین و حاشیه خلیج فارس پیش از وقوع انقلاب در ایران گسترش یافته و همان طور که گفتم امام خمینی معتقد بود که با مشروط نمی شود کشور را اداره کرد زیرا به کودتا ختم می شود.
وی در ادامه به ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی و قیام مردم بحرین در این روز اشاره کرد و گفت: در ۱۴ فوریه این سال مردم قیام کردند و امروز می گویند که ما آل خلیفه را نمی خواهیم.
ابومهدی ادامه داد: بیدرای اسلامی که امام خمینی(ره) ۴۰ سال پیش و در ۱۵ خرداد ۴۲ در ایران به راه انداخت مردم بحرین امروز آن را دنبال کرده اند که به بیدرای اسلامی منجر شده است.
وی تأکید کرد: بنده معتقدم که ولایت فقیه مخصوص ایرانی ها نیست باید آن را جهانی کنید. جبهه فرهنگی باید در این زمینه کار کند و شما باید آن را جهانی کنید که زیرا دارای برکاتی است.
به گزارشخبرگزاری تسنیم، مصطفوی کار شناس فرهنگی جمهوری اسلامی در این میزگرد گفت: کار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از شئون رهبری نظام است.
وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی شاید در بعضی از برهه ها و دولت ها این موضوع بعضا ضعیف و یا تقویت شده اما همان طور که فرماندهی فرهنگ کل کشور در عرصه سخت بر عهده ولی فقیه است، فرماندهی کل قوا در عرصه نرم نیز برعهده رهبری نظام است.
کار شناس فرهنگی جمهوری اسلامی در ادامه اظهار داشت: اگر زمانی این فرماندهی و توجه از ولایت فقیه منحرف شود، انحرافی در جریان انقلاب ایجاد می شود. اینکه امروز هم مردم ما به ارزشهای انقلاب پایبند هستند به این دلیل است که پشتوانه فرهنگی نظام، رهبری است.
وی در ادامه تصریح کرد: با درایت و راهنمایی رهبر معظم انقلاب امروز ما شاهد شکل گیری و فعالیت یک شورا هستیم که مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی که متوجه فعالیت های فرهنگی در داخل کشور است، شورای سیاست گذاری فرهنگی بین المللی نیز اهداف برنامه ها را برای خارج از کشور تبیین می کند که روسای دستگاه های دولتی و خصوصی عضو این شورا هستند.
مصطفوی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی نظام برای خارج از کشور در این شورا برنامه ریزی و تبیین می شود گفت: نام این شورا، شورای سیاست گذاری فرهنگی و بین المللی دفتر مقام معظم رهبری است که بنده به همین دلیل عرض کردم که کار فرهنگی در کشور نمی تواند بدون برنامه ریزی در سیاست گذاری انجام شود.
وی ادامه داد: نکته ای که رهبر معظم انقلاب به ان اشاره کرده اند این است که از ابتدای انقلاب با شکل گیری و فعالیت یک جبهه ضد انقلاب مقابل خودمان مواجه هستیم. این موضوع عقلایی است که ما به فکر مقابله با جبهه متحد برای فعالیت فرهنگی در خارج از کشور باشیم.
کار شناس فرهنگی جمهوری اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان در ابتدای سال گفتند که برای پیشبرد اهداف نظام باید به عزم ملی توجه کنیم و از تمامی ظرفیت های مردمی استفاده کنیم. ما برای مقابله با جبهه کفر حتما نیازمند برنامه ریزی و شکل دادن جبهه فرهنگی نظام و انقلاب هستیم که به عزم ملی نیاز دارد که این جمع مقدس شما نشان دهنده یک عزم ملی است.
وی در ادامه اظهار داشت: ما باید بپذیریم که از برخی از ظر فیت های انقلاب اطلاع نداریم و باید آن ها را بشناسیم و به این ظرفیت ها ایمان داشته باشیم. ما باید این ظرفیت ها را شناخته و به آن ها اعتقاد داشته باشیم.
مصطفوی تصریح کرد: از توانمندی های خوب انقلاب ما معنویت و روحانیت انقلاب است که نباید آن را دست کم بگیریم.
وی افزود: ظرفیت های قرآن و معارف اسلام ظرفیت های بسیار بالایی دارد که باید این ظرفیت ها را بشناسیم. البته بحثعرفان اسلامی یکی از توانمندی های بسیار بالای ماست که در بسیاری از کشور ها، اهل سنت محب اهل بیت هستند و به آن ها عشق می ورزند که مصادیق متعددی درباره آن ها وجود دارد.
کار شناس فرهنگی جمهوری اسلامی در همین زمینه افزود: البته منظور بنده عرفان های کاذب نیست. اگر ما عرفان اصیل اسلامی را خوب عرضه کنیم ظرفیت های انقلاب به خوبی مشخص می شود
وی تصریح کرد: در حال حاضر جهان اسلام از فقدان عقلانیت در بین مسلمانان و حتی رهبران آن ها و مذاهب اسلامی رنج می برد. مذهب تشیع مملو از عقلانیت است که جهان اسلام به آن نیاز دارد. باید از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنیم و آن را یافته و در تک تک خودمان تقویت کنیم زیرا ما در این حوزه با مشکلات جدی مواجه هستیم.
مصطفوی با رد این موضوع که انقلاب اسلامی در این سال ها اقداماتی برای معرفی انجام نداده است گفت: انقلاب اسلامی در این سال ها با همه امکاناتی که داشت و با توجه به تهاجماتی که علیه اش مطرح بود به برکت خون شهیدان کارهای بزرگی انجام داده است. اما متأسفانه نتوانسته ایم خدماتی که انقلاب به ابنای بشر کرده را به جهان معرفی کنیم. ما وظیفه داریم که این مشکلات را بدانیم بفهمیم و شناسایی کنیم.
وی در ادامه افزود: رهبری انقلاب آن شخصیتشان در داخل کشور آن طور که شایسته ولی فقیه در سیستم تشیع است، شناخته شده نیست.
کار شناس فرهنگی جمهوری اسلامی گفت: بخش مهمی از اینکه خدمات انقلاب به جهانیان معرفی نشده، بایکوت شدیدی است که علیه انقلاب و علیه شخص رهبر معظم انقلاب وجود داشته و دارد. اخبار مربوط به رهبری نظام به شدت بایکوت است که در اینجا جایگاه نیروهای مردمی به خوبی روشن می شود.
وی در همین زمینه تأکید کرد: جبهه حق باید در اینجا بتواند مقابل جبهه کفر بایستد و جلوی حرکت های انحرافی و بایکوت ها را بگیرد.
مصطفوی در پایان خاطرنشان کرد: جریانات تکفیری می خواهند شیعه را خشن نشان دهند و در آن انحراف ایجاد کنند. دشمنان بیکار ننشسته اند و از تمامی فرصت ها استفاده کرده و برای اقداماتشان فکر می کنند. ما باید بتوانیم جبهه کفر را بشناسیم و با آن ها مقابله کنیم.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار