|
|
کدخبر: ۱۶۲۵۵۸

جوانی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس مسائل سیاسی، عوامل ضدانقلاب مانند منافقین و چریک های کومله و نیز استحاله شدگان سابقا انقلابی را دو گروه عمده مخالف سپاه دانست.

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار دفاعیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران، با بیان اینکه آمریکایی ها و حامیان آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بهانه های مختلف به دنبال پروژه سپاه هراسی بوده اند، گفت: این روشن است که آمریکایی ها پروژه سپاه هراسی را به قصد سپاه ستیزی کلید زده اند و این به این دلیل است که سپاه پاسداران در چند سال اخیر نقش بسیار عمده ای در شکست پروژه های آمریکا داشته است.

وی به تحلیل کارشناسان آمریکایی مبنی بر اینکه باید به هرشکل ممکن سپاه را تضعیف کرد، اشاره کرد و گفت: آنها یکی از عوامل اقتدار سپاه را در مردمی بودن آن می بینند. بنابراین به دنبال تخریب پایگاه های مردمی سپاه هستند و در این زمینه به شکل های مختلف شبهه و مسئله آفرینی می کنند تا نسبت به سپاه ذهنیت ایجاد شود.

جوانی ادامه داد: سپاه در طول ۳۳ سال گذشته نقش پیشتازی در حفظ و پیشبرد انقلاب در مسایل گوناگون داشته است. امروز کارنامه سپاه پاسداران در عرصه های مختلف به گونه ای است که به راحتی نمی توان از آن عبور کرد. اما اینکه چرا کسانی در داخل به دنبال ایجاد شبهه درباره سپاه هستند، باید بررسی کرد که از چه عناصری بوده اند و دارای چه نوع فعالیت سیاسی بودند.

ضدانقلاب و استحاله شدگان دو گروه عمده مخالف سپاه هستند

" اینها ۲ گروه هستند، یک عده کسانی که سپاه را مانع سر راه خود می دانند. یعنی به دنبال عبور از نظام دینی هستند که ما در گذشته جریان ضد انقلاب، منافقین، چریک های کوموله و دموکرات و تجزیه طلبان را در مناطق اقلیت نشین داشتیم که همگی سیلی خورده های سپاه هستند و لذا باید به سپاه انتقاد کنند. اما گروه دوم از جمله کسانی هستند که در گذشته از نیروهای انقلابی بودند که با گذشت زمان شاهد ریزش اینگونه افراد در وفاداری به انقلاب اسلامی بودیم. "

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: ما از دهه دوم شاهد پیدایی جریانی در کشور هستیم که در دهه اول خود را وفادار به نظام انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نشان می دادند، اما دیدیم که این افراد بعد ها دچار استحاله شدند که در دهه اول شدید ترین مواضع را علیه آمریکا و استکبار داشتند، ولی از دوم خرداد به بعد عناصری مانند مجمع روحانیون مبارز و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی خواستار رابطه با آمریکا می شوند. در دهه اول خود را پرچم دار انحصاری خط امام می دادند، اما در دهه دوم خصوصا از دوم خرداد به بعد خواهان کنار گذاشتن اصل ولایت فقیه و برقراری نظام لائیک و سکولار می شوند.

جوانی در ادامه با طرح این پرسش که وظیفه و رسالت سپاه پاسداران دربرابر این توطئه ها چیست؟ گفت: اصل ۱۵۰ قانون اساسی می گوید سپاه باقی می ماند برای پاسداری از انقلاب و دستاورد های انقلاب. یعنی تاکید بر دستاوردهای انقلاب است و اشاره ای نکرده که سپاه صرفا یک نهاد نظامی است؛ از این رو سپاه فقط به عنوان یک مجموعه نظامی در قانون اساسی تعریف نمی شود، چرا که رسالت سپاه حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وقتی به اساسنامه سپاه ورود پیدا می کنیم، فرامین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را می بینیم که فرمو ده اند: " رسالت سپاه این است که هر نوع تهدیدی با هر نوع ماهیتی را علیه انقلاب اسلامی دفع کند. خوب در دهه اول وقتی تهدید نظامی و امنیتی بوده، سپاه وارد شده و مقابله کرده است، اما وقتی در دهه دوم تهاجم فرهنگی شروع می شود و نظام اسلامی با تهدید نرم روبرو می شود و دشمن به دنبال براندازی خاموش است، طبیعی است که سپاه ورود کند و از کیان انقلاب اسلامی دفاع کند. "

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز سپاه بر خلاف آنچه دنیای غرب و بدخواهان نظام علیه او مطرح کرده اند، در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مردم اعتماد ویژه ای به فرزندان خود در این نهاد مقدس دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار