|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۱۶

لاریجانی در مراسم تجلیل از همسران کارکنان مجلس:

رئیس مجلس با بیان اینکه رسانه ها به جای قیل و قال های سیاسی به اقتصاد کشور توجه کنند گفت: حرکت مجاهدانه در شرایط کنونی کشور توجه به تولید و اقتصاد است.

به گزارشخبرگزاری فارس، علی لاریجانی امروز(دوشنبه یکم اردیبهشت) در مراسم تجلیل از همسران کارکنان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برخی کشورهایی که داعیه دفاع از حقوق انسان دارند از تروریست ها به ویژه گروهک ترویستی منافقین حمایت کردند.

پیشرفت بدون از خود گذشتگی امکان پذیر نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که پیروزی و پیشرفت در انقلاب بدون از خود گذشتگی امکان پذیر نیست افزود: اگر ایران در شرایط کنونی به جایگاه مناسبی در منطقه رسیده تنها به خاطر روحیه مجاهدت است بنابر این امروز هم باید در کارها نوعی از خود گذشتگی داشته باشیم از این رو اگر امروز تصور کنیم که دشمنان دست از سر ما بر می دارند این تفکر اشتباه است.

وی ادامه داد: اگر روحیه مجاهدت و ایثارگری نباشد خیلی از دستاوردها از بین می رود از طرفی دیگر قطعا باید به منویات رهبر معظم انقلاب درباره مدیریت جهادی توجه ویژه ای شود همچنین اگر کشور دچار خواب آلودگی شود حرکت به پیش نمی رود بنابر این در میدان اداره کشور نیاز به ایثارگری داریم.

لاریجانی با بیان این که یکی از مشکلات امروز کشور مقوله اقتصادی است تصریح کرد: فراز و نشیب کشور درچند سال اخیر باید برای همه درس آموز باشد زیرا به علت این مشکلات وضعیت اقتصادی کشور در حوزه های بیکاری و تورم مطلوب نیست از این رو با ارزیابی عملکرد گذشته می توان راه آینده را تعیین و مشخص کرد.

رئیس قوه مقننه با اعلام اینکه تنها ۲۰ یا ۳۰ درصد از مشکلات کنونی کشور به علت تحریم های کشورهای استعماری علیه ایران است، یادآور شد: ۷۰ درصد مشکلات کشور به علت بی قانونی، نبود برنامه ریزی و سوء مدیریت است از طرفی دیگر خیلی از منابع کشور درجای خودش مصرف نشده است.

وی با اشاره به تلاش های مجلس در سال های گذشته برای اجرای کامل قانون از سوی دولت، گفت: در سال های گذشته اعلام می شد که مجلس به علت تقابل با دولت سختگیری می کند اما امروز با نگاهی به وضعیت کشور صدق رفتار مجلس ثابت شد به طور مثال قانون هدفمند کردن یارانه ها اقدام درستی بود اما قانون به خوبی از سوی دولت اجرایی نشد که این موضوع موجب شد که ما با رکود در تولید مواجه شویم از طرفی دیگر منابع مالی کشور در سال های گذشته از فروش نفت کم نبود اما این اعتبارات در جای درست خود مصرف نشد و به جای سرمایه گذاری به امر واردات اختصاص داده شد.

وی با بیان این که اداره کشور نیاز به عقل جمعی و برنامه ریزی عقلایی دارد، گفت: با جنجال مشکلات حل نمی شود از این رو به طور حتم راه نجات کشور توجه و اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی است.

لاریجانی با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اتکای به تولید داخل، رونق تولید و به تبع آن اشتغال است افزود: اشتغال با واردات کالا به وجود نمی آید بلکه باید به تولید کشور توجه شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از مسائل و اولویت های پارلمان در سال ۹۳ وضعیت اقتصادی است گفت: در دو هفته گذشته وزرا برای ارائه گزارشی درباره برنامه های وزارتخانه های خود پیرامون اقتصاد مقاومتی به مجلس آمدند که مجموع گزارش های وزرا این بود که کشور درشرایط کنونی درحوزه قانون کمبودی ندارد ولی قوانین موجود باید به صورت کامل و به درستی اجرایی شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از کارخانجات با رکود مواجه هستند و هم اکنون به سرمایه در گردش نیاز دارند تا اشتغال به واسطه آن ایجاد شود از این رو برای رونق تولید و ایجاد اشتغال باید عزم ملی در کشور ایجاد شود.

رسانه ها به جای قیل و قال های سیاسی به اقتصاد کشور توجه کنند

لاریجانی افزود: از گزارش های وزرا در چند هفته اخیر متوجه شدیم که دولت توجه خاصی برای فراهم کردن فضای تولید دارد اما تحقق این موضوع اراده ملی را می طلبد بنابر این باید اراده مردم به این حوزه معطوف شود که در این رابطه نقش رسانه ها بسیار پررنگ است از این رو رسانه ها باید قیل و قال های سیاسی را کاهش داده و به مسأله اصلی یعنی اقتصاد توجه کنند.

دولت برای جذب نقدینگی بسترها را فراهم کند

وی ادامه داد: در شرایط کنونی نقدینگی در کشور کم نیست اما دولت برای جذب آنها باید بسترها را فراهم کند همچنین برخی مقررات باید سهل شود تا سرمایه گذاران جذب سرمایه گذاری شوند.

حرکت مجاهدانه در شرایط کنونی کشور توجه به تولید و اقتصاد است

لاریجانی با تأکید بر اینکه امروز حرکت مجاهدانه توجه به حوزه تولید و اقتصاد است، گفت: فرهنگ و دانش در اولویت هستند اما اولویت اصلی اقتصاد کشور است از این رو امیدواریم همت دستگاه ها به سمت شکوفایی اقتصاد کشور سوق داده شود.

وی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا(س) گفت: برای جامعه زنان ایران افتخار بزرگی است که سالروز میلاد بانوی بزرگ اسلام را روز زن و مادر نام نهادند زیرا وقتی قرآن کریم حضرت فاطمه(س) را خیر کثیر می نامد باید به جایگاه این بزرگوار پی ببریم از طرفی دیگر در سنت اسلامی خداوند را خیر مطلق می دانیم حال وقتی خداوند فاطمه(س) خیر کثیر می داند این موضوع به این معنی است که یک جایگاه رفیع تری را برای آن حضوت مقرر کرده است.

رئیس مجلس با بیان این که در ولایت تکوینی جایگاه حضرت زهرا(س) جایگاه عظیمی است افزود: این موضوع نشان دهنده این است که همه عالم به وجود حضوت زهرا(س) اتکا دارند از طرفی دیگر بر اساس فرمایش امام حسن عسکری(ع) ائمه اطهار حجت خداوند بر مردم هستند و حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ائمه است که این موضوع عظمت و رفعت حضرت زهرا(س) را نشان می دهد که این موضوع نمایانگر این است که ما با یک وجود نادر طرف هستیم.

وی ادامه داد: قراردادن حضرت فاطمه(س) به عنوان نماد زن افتخار بزرگی برای مسلمانان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کارمندان مجلس در تحقق دستاوردها و اهداف پارلمان تصریح کرد: من در جریان تصویب لایحه بودجه سال ۹۳ بارها اعلام کردم که اگر کارکنان مجلس در این رابطه تلاش نمی کردند نمایندگان نمی توانستند در جریان بررسی بودجه کارکنند و بخش های گوناگون مجلس واقعا تلاش نجیبانه ای داشتند و امروز هم بر ای تحقق اهداف نیاز به روحیه فداکاری کارکنان داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار