|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۹۶

پور ابراهیمی در تذکر شفاهی:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر اقتصاد در مورد تصمیمات مربوط به افزایش سود سپرده های بانکی واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت بازار سرمایه کشور اظهار داشت: اقداماتی که در عرصه اقتصادی صورت می گیرد با روح سرمایه داری در کشور مغایر است.

وی ادامه داد: اخیرا تصمیماتی در مورد نرخ بهره بانکی و سود سپرده بانکی اتخاذ شده است. افزایش نرخ سود سپرده بانکی به معنای افزایش هزینه منابع مالی برای بنگاه های اقتصادی است که به شدت آثار منفی بر عملکرد شرکت های بورسی در کشور دارد و در شرایط رکودی تیر خلاص را به تولید کشور می زند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: از وزیر اقتصاد درخواست می کنم که در خصوص تصمیمات مربوط به افزایش سود سپرده بانکی واکنش نشان دهد و تصمیم بگیرد چرا که در دولت هر زمان که بانک مرکزی بخواهد اقدامی انجام دهد، وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای بورس می تواند دفاع کند.

پورابراهیمی در خصوص هدفمندی یارانه ها گفت: افزایش حامل های انرژی باعثافزایش بهای تمام شده شرکت های بورسی خواهد شد و سیاست وزارت صنعت، بر اساس ستاد تنظیم بازار، حفظ قیمت هایی است که عملا حاشیه سود شرکت ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.

وی افزود: این سیاست های دوگانه نمی تواند موضوع اقتصاد کشور را حل کند؛ بخش عظیمی از منابع سرمایه در این روزها از بازار سرمایه خارج شده و به شبکه دلالی در ارز رفته است لذا از وزیر اقتصاد درخواست می کنیم که تصمیم صریحی در این زمینه بگیرد و در دولت نسبت به اقداماتی که باعثشرایط خاص می شود، کاری انجام دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار