|
|
کدخبر: ۱۶۵۲۴۵

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کشور باید اولویت اصلی دولت ایجاد ثبات در بازار و اقتصاد باشد.

ابراهیم نکو امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم با اشاره به آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها و اعمال قیمت های جدید حامل های انرژی به ویژه بنزین گفت: موضوع اجرای این قانون از ابتدا با حواشی بسیار زیادی همراه بود که با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری کار، طبیعی است.

وی تاکید کرد: در زمان بررسی و تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی و سپس آغاز هدفمندی یارانه ها، شاهد بودیم که حاشیه های بسیاری به بازار تحمیل شد و شاهد افزایش قیمت ها هم به صورت کاذب و هم اصلی بودیم.

نماینده مردم رباط کریم در خانه ملت افزود: همانطور که کارشناسان اقتصادی به درستی پیش بینی کرده و می کنند، اجرای این قانون منجر به افزایش قیمت ها می شود که بخشی از این افزایش طبیعی است.

نکو متذکر شد: اما بخش دیگری از افزایش قیمت ها کاذب بوده و ناشی از عدم ثبات در بازار پیش از اجرای طرح است.

وی بیان داشت: یکی از مهم ترین نیازها برای اصلاح اقتصاد هر جامعه ای، این است که برنامه های اقتصادی در فضایی آرام و با ثبات پیگیری و اجرا شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از آغاز اجرای مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه ها، به طور طبیعی فعالان اقتصادی، صنعتی و تجار به دلیل اینکه پیش بینی آینده سخت بود، با احتیاط عمل می کردند.

نکو گفت: این شرایط در ماه های اخیر نیز بار دیگر رخ داد، به صورتی که فعالان اقتصادی نمی دانستند که در مرحله دوم افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین برنامه های دولت برای حمایت از تولید و صنعت چیست.

وی تاکید کرد: حال که دولت قیمت های جدید را به صورت رسمی اعلام کرده و از شامگاه پنجشنبه نیز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها آغاز گردیده، تکلیف فعالان اقتصادی، صنعت گران، تولیدکنندگان و به طور کلی بازار مشخص شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در این مرحله به طور قطع با افزایش قیمت دیگر کالاها روبه رو خواهیم بود که باز هم به عدم ثبات در بازار منجر می شود، لذا اولویت فعلی دولت باید، بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور باشد.

نکو تاکید کرد: هیچ کارشناسی با اصل اصلاح قیمت حامل های انرژی مخالف نیست، اما نباید اقدامات به صورتی باشد که فعالان اقتصادی را دچار بی ثباتی کرده و شرایط به سمتی برود که سرمایه گذار از انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی در ایران دچار تردید شود.

وی در پایان اظهار داشت: به طور قطع اگر قانون هدفمندی یارانه ها به صورت صحیح اجرا شده و دولت بتواند ثبات را بر بازار و اقتصاد ایران حاکم کند، در آینده نزدیک آثار مثبت اقتصادی در کشورمان مشخص و ملموس می شود.

انتهای پیام / ۲۳۰۲ / صا۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار