|
|
کدخبر: ۱۶۶۰۶۴

ستاری:

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آئین نامه های جدیدی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان در راه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، گفت: یکی از اولویت های مهم ما در سال جاری ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه بازارهای موجود در کشور شکل سنتی هستند و نیاز به مفاهیم جدیدی داریم، گفت: باید روی این مسئله کار شود و مفاهیم جدیدی در دانشگاه ها جایگزین آنها شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در ابتدای راه هستیم و قدم های خوبی که در این زمینه برداشته شده را باید در زمینه عملیاتی اجرایی کنیم.

ستاری با اشاره به اینکه کل بازار کشور هدف ما در معاونت علمی است، یادآور شد: باید کل بازار کشور را درگیر فناوری سازیم تا بتوانیم در این زمینه قدم های خوب را برداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان قدم های بزرگی برداشته ایم. فعال شدن صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از این قدم هاست و در همین راستا کارگروه های ارزش یابی فعال شدند و انشاءالله به زودی شرکت های دانش بنیان را معرفی و به آنها تسهیلات ارائه می دهیم. مسئله بیمه و گمرک شرکت های دانش بنیان نیز حل شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برنامه های گسترده ای برای بخش صادرات در نظر داریم و باید کمی مدل فکری خود را عوض کنیم، افزود: امیدوارم امسال شروع خوبی برای برداشتن قدم های جدید در عرصه فناوری و شرکت های دانش بنیان باشد و بتوانیم گام های جدیدی را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم.

وی ضمن توصیه به روسای دانشگا ه ها در زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها، اظهار داشت: آئین نامه های جدیدی درباره شرکت های دانش بنیان در راه است و امیدواریم بتوانیم همه حمایت های لازم را که در نظر داریم اجرایی سازیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان با اشاره به تاکیدات رهبری در زمینه حمایت از علم و دانش، گفت: امیدواریم بتوانیم بخشی از منویات رهبری در این حوزه را اجرایی سازیم و تاکیدات رئیس جمهور در این بخش را نیز محقق کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار