|
|
کدخبر: ۱۶۶۱۹۱

معاون حقوقی رئیس جمهور مطرح کرد

الهام امین زاده گفت: درتلاش هستیم تا با اجرای سیستم بودجه ریزی دقیق در دستگاه های اجرایی شاهد پیشگیری ازتخلفات مالی دولتی در دستگاه ها باشیم.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون حقوقی رئیس جمهور در زمینه کاهش تخلفات مالی دستگاههای اجرایی و لزوم اصلاح نظام بودجه ریزی کشور اشاراه کرد و اظهار داشت: تلاش داریم تا با اجرای سیستم بودجه ریزی دقیق در دستگاههای اجرایی شاهد کاهش میزان تخلفات در دستگاه ها باشیم تا نیازی به ورود دیوان محاسبات برای رسیدگی به تخلفات مالی اداری نباشد که تحقق این امر موجب کاهش هزینه های مالی و حیثیتی برای دولت و مدیران دولتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات مالی دستگاههای اجرایی یک امر ضروری است گفت: دولت به دنبال آن است هزینه های دستگاه ها و منابع مصوب آنها بصورت شفاف و دقیق تدوین شود تا در اجرای قوانین و مقررات هیچ یک از دستگاههای اجرایی مورد ایراد دیوان محاسبات قرار نگیرند.

امین زاده تأکید کرد: تخصیص بودجه های دستگاه ها بصورت رقمی تا حدودی موجب تسریع اجرای برنامه ها توسط مدیران خواهد شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: برای افزایش سرعت و دقت در اجرای برنامه ها و کاهش تخلفات مالی دستگاههای اجرایی در همایش شورای هماهنگی بخش های حقوقی دستگاههای اجرایی که با حضور معاونین و مدیران کل حقوقی وزارت خانه ها و دستگاههای اجرایی چندی پیش برگزار شد، از سوی مسئولین دیوان محاسبات توضیحات کاملی ارائه شد، که مبین نحوه اجرای قانون بودجه و نحوه تخصیص منابعی بود که در اختیار دستگاههاست که با آگاهی از نحوه استفاده از منابع مالی، دستگاههای اجرایی و مدیران با مشکلات کمتری روبرو خواهند بود.

وی در ادامه به مزایای گسترش فرهنگ پیشگیری از تخلفات مالی اشاره کرد و گفت: با گسترش این فرهنگ جلوی فساد و تخلفات اداری گرفته خواهد شد و از سوی دیگر مدیران هم از تخلف مصون خواهند بود و همچنین به لحاظ مالی و حیثیتی اقتضا می کند، مسائل محاسباتی پیش از هر اقدامی به طور دقیق اعمال شود.

امین زاده به آمادگی دیوان محاسبات برای آموزش دستگاه های اجرایی مبنی بر پیشگیری و کاهش تخلفات مالی اشاره کرد و افزود: این آموزش ها می تواند از طریق برنامه ریزی که از سوی هر دستگاهی با دیوان محاسبات انجام می شود صورت بگیرد یا از طریق جلسات کلانی که در تهران برای مدیران و معاونین حقوقی برگزار می کنیم انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در جریان سفرهای استانی که معاونین و مدیران حقوقی کل استان حضور دارند این آموزش ها قابل ارائه است که امیدواریم در آینده شاهد نظام مدیریت مالی صحیح در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار