|
|
کدخبر: ۱۶۶۲۱۹

رسایی در دانشگاه مازندران بیان کرد

حمید رسایی در دانشگاه مازندران با بیان اینکه در توافقنامه ژنو ۲۸ امتیاز را به طرف مقابل دادیم و تنها هشت امتیاز از آنها گرفتیم، گفت: توافقنامه ژنو وضعیت اقتصاد کشور را بهبود نمی بخشد.

به گزارشخبرگزاری فارساز بابلسر، جلسه بررسی اثرات اقتصادی توافقنامه ژنو ظهر امروز با حضور حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار شد.

رسایی در این جلسه با اشاره به اینکه در این توافقنامه ۲۸ امتیاز را به طرف مقابل دادیم و تنها هشت امتیاز از آنها گرفتیم، گفت: در بغداد توافقنامه به مراتب بهتری را روبه روی آقای جلیلی گذاشتند ولی آن را امضا نکردیم چون اگر می خواستیم کار این طور پیش برود دیگر کار را تا ژنو پیش نمی بردیم.

وی در ادامه گفت: صادرات نفت ما ۲.۷ میلیون بشکه بود که طی تحریم ها به یک میلیون بشکه کاهش یافت ولی طرف مقابل در توافقنامه نه تنها قبول نکرد آن را به میزان اولیه برگرداند، بلکه تنها پذیرفت که سعی کند آن را کمتر نکند و این سعی کردن یعنی اگر سعی کرد و نشد دیگر تعهدی ندارد و این به خوبی نشان می دهد که تفاوت اوبامای حقوقدان با حقوقدانی که می گوید سرهنگ نیست در کجا است.

رسایی در ادامه با انتقاد از عدم پاسخگویی مناسب دولت درباره توافقنامه ژنو به مجلس گفت: با این توجیه که این موضوع تفاهمنامه است و نه توافقنامه خود را مجاب کردند که به مجلس درباره مفاد این قرارداد حرفی نزنند ولی واضح است که وقتی چیزی گفته نمی شود به دو دلیل است یکی اینکه دشمن چیزی نفهمد و دیگری اینکه دوست نداند و مورد اول در این مورد نفی می شود چون خانم " شرمن " بلافاصله بعد از مذاکرات به اسرائیل رفت تا برای آنها گزارش بدهد و بنابراین تنها دلیل عدم پاسخگویی جلوگیری از سرزنش دوستان است.

وی افزود: روند این مذاکره ۲۰ ساله تعیین شده است یعنی اگر که ما همه گام های مقدماتی تا نهایی را طی کنیم بعد از ۲۰ سال تنها شاید تحریم های هسته ای برداشته شود و این در حالی است که تحریم های دیگر به بهانه هایی از جمله حقوق بشر و… وضع خواهد شد.

رسایی در ادامه گفت: مشکل غربی ها و در راس آنها آمریکا بحثهسته ای یا حقوق بشر ما نیست چون همین انرژی هسته ای را پاکستان هم دارد و بحثحقوق بشر هم نیست چون مثلا در همین روزهای گذشته زنی در عربستان به علت رانندگی به حبس و شلاق محکوم شد ولی مجامع بین المللی واکنشی نشان ندادند و موضوع حصر هم نیست چون چند دختر ملک عبدالله سال ها است که بی دلیل توسط وی حصر شده اند ولی باز هم کسی این موضوع را پیگیری نکرده است.

وی در پایان با اشاره به اثرات این توافقنامه بر وابسته شدن اقتصاد و کشورمان به بیگانگان گفت: راه حل بهبود اقتصاد ما این توافقنامه ها نیست بلکه تنها راه آن تکیه بر درون و استفاده از اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام / ۸۶۰۲۵ / ح۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار