|
|
کدخبر: ۱۶۶۴۶۲

در جلسه عصر امروز هیأت دولت بررسی شد

جلسه هیأت دولت عصر امروز(یکشنبه) به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و مهم ترین مسایل و مباحثروز کشور از سوی اعضای دولت مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیأت دولت عصر امروز(یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد و مهم ترین مسایل و مباحثروز کشور از سوی اعضای دولت مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای تعهدات دولت به مردم و اجرای شایسته خدمات بخش سلامت در مرحله دوم قانون هدفمندی، گزارشی از برنامه تحول نظام سلامت در سال جاری را به هیأت وزیران ارایه داد.

در این گزارش، جزئیات برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشریح شد که براساس آن، پرداخت مستقیم بیماران بستری شده در بیمارستان های دولتی تا میزان ۱۰ درصد هزینه ها و جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو، لوازم مصرفی پزشکی و خدمات تشخیصی درمانی به خارج از بیمارستان تعهد شده است.

حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با هدف ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق محروم و افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت های سلامت و جذب ماندگاری متخصصین در این مناطق از دیگر برنامه های تحول در نظام سلامت بود.

بر پایه این برنامه ارایه این خدمات به صورت ۲۴ ساعته و در ایام تعطیل و عدم دریافت هرگونه وجهی از بیماران خارج از روال رسمی صندوق بیمارستان تضمین می شود.

چگونگی حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های وابسته با هدف بهره مندی به هنگام مردم از خدمات درمانی، حضور دایم پزشکان متخصص در مراکز درمانی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حمایت در تامین هزینه بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و ترویج زایمان طبیعی نیز از دیگر برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تحول در نظام سلامت کشور بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار