|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۵۶

خبرگزاری تسنیم: یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت که در شرایطی که اصلاح طلبان به خاطر عدم تحقق وعده های مورد نظر خود روحانی را تحت فشار قرار داده اند، برخی میانه روها نیز نسبت به مذاکرات هسته ای که مورد تأکید روحانی است ناامید شده اند.

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری تسنیم؛ نشریه لس آنجلس تایمز در گزارشی با بررسی دوره ۹ ماهه زمامداری حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان اعلام کرد که وی هم اکنون نه تنها از سوی مخالفانش، بلکه از سوی حامیان اصلاح طلب خود نیز تحت فشار قرار دارد.

به نوشته لس آنجلس تایمز، روحانی به علت آنچه " عدم توان وی برای تحقق وعده هایش " عنوان شده است با واکنش شدید و منفی حامیان خود و کسانی که به وی رأی داده اند مواجه شده است. این در شرایطی است هم تندورها و هم اصلاح طلبان حامی وی از بهبود وضعیت اقتصادی ناامید شده اند.

این در حالی است که در پی افزایش اخیر قیمت های بنزین، طبقه کارگر و متوسط ایرانبه شدت خشمگین شده اند.

این نشریه به نقل از یک روزنامه نگار فعال در تهران نوشت: " مردم فکر می کنند فریب داده شده اند، آن ها به ما می گویند که از نظر اقتصادی شرایط بهتر نشده است، با این حال ما امید داشتیم همانند دوره اول ریاست جمهوری خاتمی شاهد گشایشی در رسانه ها و وضعیت مخالفان می شویم، اما هیچ چیزی تغییری نکرده است و ما بار دیگر ناراضی هستیم ".

براساس این گزارش، اصلا ح طلبان حامی روحانی، هم وی و هم تندروهای محافظه کار را در جلوگیری از ایجاد تغییرات(مدنظر خود) مقصر می دانند.

این در حالی است که به نوشته این نشریه، محافظه کاران به دنبال این هستند که روحانی برای بهبود اقتصاد و کاهش بی کاری تلاش کرده و در گفتگوهای هسته ای موضع مستحکم تری اتخاذ کند.

روحانی پیشتر گفته بود که تنها با مذاکره با قدرت های جهان در مورد فعالیت های هسته ای، ملت(ایران) شاهد خواهد بود که تحریم ها کاهش می یابد، اما هم اکنون بسیاری احساس سرخوردگی می کنند.

لس آنجلس تایمز در این گزارش نوشت: پیشتر فقط تندورها نسبت به مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی که شامل آمریکا است، بدبین بودند، اما احساس نا امیدی در بین برخی میانه روها نیز رو به گسترش است، از این نظر که ممکن است ایران در تلاش برای کاهش تحریم های بین المللی، بهای بسیار زیادی را(به طرف مقابل) پرداخت می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار