|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۷۲

حدادعادل:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکومت کردن بدون رسانه ممکن نیست، اظهار داشت: امروزه برای تصرف یک کشور به اندازه تجهیزات نظامی روی رسانه ها حساب می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح دانشکده رسانه فارس گفت: تحولی که در فناوری اطلاع رسانی در ۴-۵ دهه اخیر آغاز شده، دنیا را به کلی عوض کرده است.

وی ادامه داد: تحولی که در جهان در این عرصه پدید آمده، بسی گسترده تر و بزرگتر از تحولی است که بعد از اختراع چاپ در دنیا بوجود آمده است.

حدادعادل با بیان اینکه امروز رسانه بخشی از زندگی همه ما است، افزود: رسانه دیگر در حاشیه زندگی نیست، جزء مستحبات نیست، جزء واجبات است. یعنی بدون رسانه نمی شود زندگی کرد و زندگی بدون آن سخت و دشوار است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه اداره جامعه و حکومت کردن بدون وجود رسانه ممکن نیست، ادامه داد: رسانه ابزار کار اداره کشور است، در همه جای جهان امروز رسانه وسیله ای است برای مدیریت افکار عمومی. هر قدرتی و هر حکومتی احتیاج دارد به افکار عمومی.

وی در ادامه به اهمیت اصطلاح جنگ نرم پرداخت و تصریح کرد: جنگ نرم در فضایی معنا پیدا کرده که رسانه به عنوان یک سلاح و سپر شناخته شده است. به طول مثال حدود ۲۴ سال پیش قدرت های غربی تصمیم گرفتند فعالیت رسانه ای با نام یکی از این کشورها بوجود آورند و با الگوسازیBBCخبرگزاری فعال و گسترده ای بوجود آمد.

حدادعادل در ادامه بیان کرد: همان روزها فهمیدیم این کار شبیه تاسیس یک پایگاه نظامی در منطقه است، ولی برای روز مبادا و شما و همگان در تحولات سوریه دیدید که آن رسانه چطور عمل کرد و می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امروزه اگر بخواهند کشوری را بگیرند، حداقل به اندازه تجهیزات نظامی، روی رسانه ها حساب می کنند، توضیح داد: امروز در دنیا ما حقیقتا درگیر جنگ نرم هستیم. ۱۲۰ شبکه تلویزیونی ماهواره ای به زبان فارسی ملت ایران را مخاطب قرار داده که دست کم ۱۱۰ شبکه اش مخالف انقلاب است، آنگاه تصدیق می کنیم چه وظیفه مهمی در این عرصه رسانه داریم.

وی افزود: در داخل کشور هم مشکلاتی داریم. بالاخره سلیقه ها و گرایش های مختلف وجود دارد، اما تمام دلسوزان انقلاب باید توجه به فعالیت های رسانه ای را در متن کار خودشان قرار دهند.

حدادعادل در پایان با اشاره به انتقاد با کیفیت تخصصی رسانه ها خاطر نشان کرد: کیفیت تخصصی در بسیاری از اهل رسانه ای ما مطلوب نیست. ما بسیاری از خبرنگاران را می بینیم که در حوزه کاری خودشان کتاب نمی خوانند و کلیشه ای عمل می کنند و کلیشه ای سوال می کنند. لذا توصیه می کنم این دانشکده را جدی بگیریم و از استادان متخصص و متعهد استفاده کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار