|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۰۴

امیری در گفت وگو با فارس:

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه از مصوبات بودجه سنواتی، تنها هدفمندی یارانه ها و آن هم به صورت ناقص اجرا شده است، گفت: دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها به تمام ابعاد آن توجه لازم را داشته باشد.

حسین امیری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه بودجه سنواتی کشور گفت: اجرای مرحله دوم هدفمندی و افزایش قیمت ها از اول فروردین ماه قابل اجرا بوده است.

وی رها شدن از مشکلات کنونی اقتصادی کشور را در گرو عمل به مدیریت جهادی توصیه شده از سوی رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید خواند و گفت: طرح هدفمندی یارانه ها هفت بند داشت که مربوط به نظام پولی، بانکی، ساماندهی نظام مالیاتی، ساماندهی درآمدهای ارزی، کسب و کار، گمرک، صادرات و واردات و هدفمندی یارانه ها بود که قرار بود هر هفت بند با هم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از این میان تنها طرح هدفمندی یارانه ها و آن هم به صورت ناقص اجرا شده است، اظهار کرد: در نتیجه به تولید کشور لطمه وارد شد و قیمت مواد اولیه بالا رفت و واحدهای تولیدی مجبور به تعدیل نیرو شدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود از افزایش قیمت ها ۵۰ درصد صرف یارانه ها و مابقی صرف تولید و خدمات شود اما در عمل دو برابر آنچه دولت از باب کاهش حامل های انرژی به دست آورد صرف یارانه نقدی شد و در حقیقت یارانه ها نه تنها کم نشد بلکه بیشتر نیز شد. لذا انتظار می رود دولت محترم در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به تمام ابعاد این طرح توجه لازم را داشته باشد.

وی با ذکر آمار گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد مرحله اول هدفمندسازی یارانه ها بود در حالی که ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه به صورت نقدی پرداخت شد و در حقیقت دولت از منابع دیگر برداشت کرد و دیگر پولی برای زیرساخت های کشور باقی نماند.

امیری با اشاره به اینکه درآمد برق کشور از دوره پیش از هدفمندی کمتر شد بیان کرد: ما در اردیبهشت ماه در کرمان ۱۵۰ مگاوات مدیریت خاموشی داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بکوشد برای مهار تورم نقدینگی را کاهش دهد گفت: این نقدینگی باید به سمت تولید رفته تا کسب و کار رونق یابد و نیز با کاهش بروکراسی مسیر سرمایه گذاران برای اخذ مجوز تسهیل شود.

عضو کمیسیون انرژی به ضرورت خروج بانک ها از بی رمقی اشاره کرد و تصریح کرد: اکنون بانک ها به راحتی به تولیدکنندگان تسهیلات نمی دهند در حالی که تولید، صادرات و گمرک کشور باید به شدت حمایت شوند تا این مرحله را بدون تورم و گرانی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار