|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۶۱

کبگانیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد /

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام ستاد راهوری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به دستورات چهل و ششمین جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در این جلسه موضوع تنظیم ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهوری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران درباره چهل و ششمین جلسه این شورا اظهار داشت: در این جلسه موضوعات و مباحثمختلفی مطرح شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه طبق روال جلسات ستاد یکی از دانشگاه ها به بیان دستاوردهای علمی و صنعتی خود پرداخت که در این جلسه دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف با حضور افرادی که در پروژه ماهواره شریف همکاری می کنند، مورد بحثقرار گرفت و علاوه بر معرفی این پروژه ها، دستاوردهای دیگری را نیز ارائه کردند.

قائم مقام ستاد راهوری اجرای نقشه جامع علمی کشور تأکید کرد: در انتهای نشست نیز آسیب شناسی از پروژه های دانشگاه شریف صورت گرفت و راهکارهایی در این مسیر ارائه شد.

کبگانیان به دستور بعدی جلسه امروز ستاد راهوری اجرای نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و گفت: دستور بعدی این جلسه موضوع تنظیم ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مقاطع و رشته های مختلف براساس ملاحضات آمایش های آموزش عالی بود و آسیب شناسی در این زمینه صورت گرفت.

وی به بخشی از مسائل مطرح شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثمطرح شده در این زمینه نگرانی از بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه بود زیرا درصدی از فارغ التحصیلان دانشگاه های ما بیکار هستند و یا در رشته های مورد تحصیل و تخصص خود به کارگرفته نشدند و نیاز داریم در این زمینه آمایشی در بخش تربیت نیروی انسانی صورت گیرد.

قائم مقام ستاد راهوری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: بسیاری از دانشگاه ها ترجیح می دهند به دلیل اینکه رشته علوم انسانی کارگاه خاصی نیاز ندارد برای کم کردن هزینه های خود اقدام به تأسیس رشته های مختلف این گروه کنند که طبق سند آمایش آموزش عالی ظرفیت های موجود در این بخش به خوبی مشخص می شود.

کبگانیان ادامه داد: خالی ماندن برخی از ظرفیت های دانشگاه ها، عدم تناسب تعداد دانشجویان با توان علمی دانشگاه ها، عدم توجه به ویژگی های روحی و جسمی دانشجویان در رشته های تخصصی، عدم تناسب دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان، نبودن مشارکت نهادهای ملی و استانی در راستای این سند از مواردی بود که در این جلسه درباره سند آمایش آموزش عالی مورد بحثقرار گرفت.

قائم مقام ستاد راهوری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه قرار است وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و حتی آموزش و پرورش فعالیت هایی که در حیطه تنظیم ظرفیت های خود دارند در ذیل این مسئله باشد، گفت: در این جلسه وزارت علوم آمارهای مفصلی را درباره وضعیت موجود در این زمینه ارائه داد که برخی از آنها به روز بود، فاصله آمار وضع موجود با چشم انداز و اهداف ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مورد بررسی قرار گرفت که در برخی آمارها فاصله زیاد و در برخی رشد خوبی دیده می شد که در انتها در زمینه اهداف مباحثی صورت گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار