|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۶۲

هاشمی رفسنجانی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به امتیازات مکتب اسلام، مذهب تشیّع و کشور ایران اشاره کرد و گفت: اگر همدلی و همکاری داخلی باشد، مزاحمت های خارجی تأثیر چندانی ندارد.

به گزارش گروه سیاسیخبرگزاری تسنیم، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از ایثارگران و جانبازان و خانواده های شهدای شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه از استان اصفهان، نقش و هوشیاری مردم اصفهان در مقاطع حساس انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس را ستود و گفت: این استان سابقه ای طولانی در تاریخ ایران و سهم زیادی در انقلاب و دفاع مقدس دارد.

وی با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی سال های گذشته و برنامه های دولت یازدهم برای جبران این مشکلات، افزود: باید مثل سال های پس از جنگ، صبورانه تلاش کنیم تا موانع پیشرفت را برداریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به ابراز نگرانی یکی از حاضرین نسبت به خشکسالی و اوضاع زاینده رود، گفت: باید مسؤولان استانی و ملی برای حل این مسئله که علاوه بر اصفهان برای ایران نیز مهم است، برنامه ریزی کنند تا زایندگی به زاینده رود برگردد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به گلایه های بعضی از حاضران که طی سالیان گذشته گرفتار مشکلاتی شده بودند، گفت: خداوند کریم در آیات مکرر اجر صابرین را مهم می داند و سنت خداوند همیشه در دفاع از مظلومین است، پس صبور مظلوم، پیش خداوند عزیز است.

وی با بیان دیدگاه های حضرت علی(ع) نسبت به مردم، گفت: آن امام به استانداران خویش می فرمود که هرکس به مردم ظلم کند، دشمنی خدا را موجب می شود.(من ظلم عبادالله کان الله خصمه دون عباده)

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه «اخلاق باید محور گفتار و رفتار انسان ها باشد»، به امتیازات مکتب اسلام، مذهب تشیّع و کشور ایران اشاره کرد و گفت: اگر همدلی و همکاری داخلی باشد، مزاحمت های خارجی تأثیر چندانی ندارد.

هاشمی رفسنجانی، دشمنی های بعضی از کشورها، مخصوصاً رژیم غاصب صهیونیستی را با انقلاب اسلامی طبیعی دانست و گفت: همراهی خواسته یا ناخواسته بعضی از داخلی ها با کینه جویان خارجی مایه تأسف است که مخالفت با دولت وجه مشترک آنهاست.

در آغاز این دیدار حجت الاسلام رستگاری، علی داوری، محمدرفیع منزلت، کریم کمال، حسن فتاحی، موسی الرضا رحیمی و بهمن گودرززاده، با ارائه گزارشی از اوضاع شهرهای برخوار، شاهین شهر و میمه، به بیان دیدگاه های خویش در خصوص مسایل مختلف پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار