|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۸۴

روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی:

رئیس جمهور گفت: اهدافی که مورد نظر دولت بود و اعلام کرده بود را دنبال کردیم وتوانستیم به وعده هایی که به ملت دادیم عملی کنیم البته هر کاری کردیم با حمایت مردم، علما، رهبری و فرهیختگان بوده است.

به گزارش خبرنگار دولت مهر، رئیس جمهور در چهارمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم از رسانه ملی ضمن گرامی داشت ایام ولادت حضرت فاطمه و امیر المومنین و ایامی که به نام کارگران و معلمان است گفت: کلید علم در دست معلمان و کلید اقتصاد در دست کارگران ماست که چرخ اقتصاد را می چرخانند.

روحانی با اشاره به اهداف دولت از زمان آغاز به کار در زمینه اقتصادی افزود: دولت مواجه با مسائل فراوانی بود، اورم در حدی بود که حتی اگر می خواستیم برای اشتغال کاری کنیم باید تورم ۴۳ در صدی که برای کشور قابل تحمل نبود را درمان می کردیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پول پرفشار را به عنوان یه منطقه ممنوعه اعلام کردیم ادامه داد: از امکانات بانک مرکزی استفاده نکردیم و حتی برای مسکن مهر هم از طرق دیگری استفاده کردیم، امروز تورم نقطه به نقطه ۷.۶ یا ۷.۴ است.

رئیس قوه مجریه ما به مردم وعده داده بودیم تورم را به ۳۵ درصد تا پایان سال برسانیم که این رقم تا پایان سال محقق شد و تورم نقطه به نقطه به ۱۹.۲ رسید.

رئیس جمهور ساماندهی با اشاره به پرداخت یارانه نقدی به مردم تا پایان سال گذشته گفت: یارانه نقدی را تا پایان سال به مردم پرداخت کردیم با وجود فشار بودجه ای که وجود داشت، بودجه را در همان اول با اصلاحیه کاهش دادیم و دولت را برای سامان یافتن وضع اقتصاد تحت فشار قرار دادیم.

روحانی گفت: علاوه بر این اقدامات ۵ هزار میلیار بدهی پیمانکاران که از قبل بود را در پایان سال پرداخت کردیم، و وعده هایی که در بحثاقتصاد داده بودیم را عملی کردیم

وی ادامه داد: اهدافی که مورد نظر دولت بود و اعلام کرده بود را دنبال کردیم وتوانستیم به وعده هایی که به ملت دادیم عملی کنیم البته هر کاری کردیم با حمایت مردم، علما و رهبری و فرهیختگان بوده است.

رئیس جمهور درباره افزایش قیمت حامل های انرژی افزود: تا قبل از این ۳ هزار و ۵۰۰ میلیار تومان در ماه بابت یارانه نقدی پرداخت می کردیم، که با کسری بودجه موجه بودیم، مصرف انرژی در کشورما دو برابر نرمال جهانی است، در زمینه آلودگی یا باید مشکل آلودگی به همین شکل می ماند.

روحانی ادامه داد: اگر به همان شیوه عمل می کریم همه درآمدها صرف یارانه می شد و تابستان امسال خاموشی داشتیم، امسال به سختی توانستیم گاز مردم را تامین کنیم، یا باید آن وضع ادامه می یافت یا تحولی در قیمت حامل های انرژی ایجاد می شد.

وی با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه تصمیم نظام است گفت: مجلس مقرر کرد که درآمدهای ناشی از هدفمندی ۴۸ هزار میلیارد تومان باشد که اگر اینگونه عمل می کردیم شیب ۷۰ درصذی افزایش حامل ها را داشتیم اما ما آن را به ۵۰ درصد کاهش دادیم تا با شیب ملایم تر عمل کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار