|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۱۵

دهقانی در شورای امنیت سازمان ملل:

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: این بسیار مضحک است که رژیمی که خود بطور مکرر به مرزهای شناخته شده بین المللی تجاوز می کند و همواره دیگران را مورد تهدید و تجاوز قرار می دهد و بر اساس اسناد سازمان ملل مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است، به خود اجازه می دهد دیگران را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی بخواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک امروز طی سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل به نمایندگی از سوی کشورهای جنبش عدم تعهد ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به انفعال سازمان ملل دربرخورد با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اظهار داشت: جنبش عدم تعهد خواستار شدت بخشیدن به تلاشهای بین المللی بمنظور احقاق حقوق فلسطینیان است.

سفیر کشورمان اظهار داشت: تمام اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل و رفتارهای تحریک کننده آن برخلاف حقوق بین الملل و در تضاد با رعایت حقوق حقه فلسطینیان بوده و به تضعیف فرایند حل مسائل کلیدی از جمله آوارگان فلسطینی، وضعیت بیت المقدس، شهرک سازی ها، مسائل مرزی و امنیتی، زندانیان و نهایتا دستیابی به حل همه جانبه این بحران می انجامد.

نماینده کشورمان در سازمان ملل در ادامه گفت: این رژیم همچنان به سیاست ها و اعمال غیرقانونی خود ادامه داده و به ادامه شهرک سازی ها، غصب اراضی فلسطینی، ایجاد دیوار حائل، تخریب منازل، آواره کردن ساکنان فلسطینی، عملیات نظامی منجر به قتل و جراحت غیرنظامیان، افراطی گری مذهبی و تداوم محاصره غزه ادامه می دهد.

وی در ادامه افزود: جنبش عدم تعهد به ویژه از اقدامات تحریک کننده افراطیون اسرائیلی در محوطه مسجد الاقصی و مناطق اطراف آن و نادیده گرفتن حرمت این منطقه و نمازگزاران آن هشدار داده و اعلام خطر می نماید.

دهقانی اظهار داشت: جنبش عدم تعهد در این راستا خواستار توجه جدی شورای امنیت به چنین اقدامات تجاوزکارانه ای است که صلح و امنیت بین المللی را به خطر انداخته و توصیه جدی به اقدام فوری سازمان ملل برای متوقف کردن این اقدامات می کند.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان که همواره به کشته و مجروح شدن مردم این کشور انجامیده است، این اقدامات را برخلاف قطعنامه های بین المللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت دانست و در ارتباط با تداوم اشغال بلندی های جولان از سوی رژیم صهیونیستی، موضع جنبش عدم تعهد در محکومیت هرگونه اقدام این رژیم در تغییر وضعیت جمعیتی و محیطی آن منطقه را اعلام کرد.

دهقانی همچنین در این جلسه در پاسخ به اظهارات بی اساس سفیر رژیم صهیونیستی که جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی دانست اظهار داشت: اتهامات و اظهارات نماینده این رژیم و متهم کردن دیگران توسط وی شیوه معمول این رژیم اشغالگر برای انحراف افکار بین المللی از سیاستهای تبعیض نژادی این رژیم، اقدامات خشونت بار، ادامه ظلم و تعدی، اقدامات تجاوزکارانه علیه فلسطینیان و به مسخره انگاشتن دمکراسی از سوی این رژیم است.

وی افزود: این بسیار مضحک است که رژیمی که خود بطور مکرر به مرزهای شناخته شده بین المللی تجاوز می کند و همواره دیگران را مورد تهدید و تجاوز قرار می دهد و بر اساس اسناد سازمان ملل مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است، به خود اجازه می دهد دیگران را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی بخواند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار