|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۰۷

شریعتمداری خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه نگاه دولت به مجموعه سازمان فضایی راهبردی استف از تعیین اولویت های ماموریتی و جزئیات ساختاری سازمان با بررسی بیشتر و نظر رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در نشستی با قائم مقام و مدیران سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص جایگاه و سیاست های ساختاری سازمان فضایی، گفت: موضوع استقلال و حفظ یکپارچگی و انسجام سازمان فضایی ایران با مجموعه پژوهشگاه و پژوهشکده هایش مورد تایید رئیس جمهور است، اما جزئیات ساختار و تعیین اولویت های ماموریتی آن مستلزم بررسی بیشتر با نظر رئیس جمهور محترم است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نگاه دولت به مجموعه سازمان فضایی، راهبردی است، افزود: ماموریت های سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران در عرصه استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو است که از دستاوردهای آن عامه مردم بهره مند خواهند شد و از این رو، دارای اهمیت بسیار است و باید این فعالیت ها تقویت شوند.

وی افزود: ارتباط میان مجموعه سازمان فضایی ایران با کاربران و بهره مندان خدمات فضایی باید گسترده تر شود و با توسعه ارتباطات و تعامل بیشتر با وزارتخانه ها، ارگان ها و مسئولان ذیربط این خدمات معرفی و نتایج آن برای جامعه و مردم تشریح شود.

شریعتمداری با اشاره به توانایی ها و ظرفیت های مناسب موجود در مجموعه سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران از جمله منابع انسانی متخصص و مجرب آن، اظهار داشت: این مجموعه جدای منابع عمومی، می تواند بخشی از بودجه مورد نیاز خود را با ارائه خدمات فضایی به کاربران و تعریف و انجام پروژه های مشتری مدار تامین کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور بر لزوم توسعه ارتباطات بین المللی در حوزه فضا تاکید و خاطرنشان کرد: همکاری های بین المللی در استفاده صلح آمیز از فضا و بهره مندی از ظرفیت های کشورهای دیگر جهان در توسعه و ارتقای علم و فناوری فضایی کشور بسیار مهم است و باید تعاملات بین المللی در این عرصه گسترده شود؛ ضمن اینکه باید دستاوردها و توانایی های ارزنده موجود در کشور در حوزه فناوری فضایی معرفی شوند تا به نحو مناسب و با عقد قراردادهای بین المللی توسط کشورهای متقاضی مورد بهره برداری قرار گرفته و جریان مراودات دو سویه باشد.

وی در پایان از برگزاری جلسات شورای عالی فضایی و هیئت امنای پژوهشگاه فضایی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

حمید فاضلی قائم مقام سازمان فضایی ایران گزارش مبسوطی از فعالیت های سازمان در سال گذشته و برنامه های آینده سازمان ارائه کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار