|
|
کدخبر: ۱۶۹۹۳۹

هروی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران:

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سناتور اتئوره روزاتو گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش مناسبات با تمام کشورها بر اساس رعایت احترام و منافع متقابل است.

به گزارش حوزه پارلمانیخبرگزاری فارس، جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سناتور اتئوره روزاتو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا که پیش از ظهر امروز شنبه(۱۳/۲ / ۹۳) صورت گرفت با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی ایران و ایتالیا بر ضرورت افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه مناسبات پارلمانی تأکید کرد و اظهار داشت: افزایش رفت و آمدها میان مقامات پارلمانی دو کشور نقش مؤثری در گسترش ارتباطات دوستانه فی مابین دارد.

وی بر این اساس از حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در مجلس شورای اسلامی برای توسعه مناسبات دو کشور خبر داد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در ادامه گفت: توانمندی های دو کشور در عرصه های مختلف بسیار فراتر از حجم فعلی مراودات دو کشور است که باید از آنها در توسعه مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بهره گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد جدید ایران در عرصه دیپلماسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش مناسبات با تمام کشورها بر اساس رعایت احترام و منافع متقابل است.

هروی در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی ابراز امیدواری کرد.

سناتور اتوره و روزاتو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران نیز در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: توسعه ارتباطات دوستانه با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان مورد توجه جدی پارلمان ایتالیا قرار دارد.

وی همچنین بر اهتمام مجلس سنا ایتالیا به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در جهت توسعه ارتباطات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

سناتور روزاتو در ادامه با اشاره به اهمیت گسترش همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف گفت: رویکرد پارلمان و دولت جدید ایتالیا بر توسعه همکاری های دو کشور استوار است.

وی در پایان بر لزوم رایزنی و مشورت بیشتر مسئولان دو کشور در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای تأکید کرد.

در این دیدار هاشم زهی، جعفری بنه خلخال و اربابی، نمایندگان زابل، خلخال و زاهدان نیز در این دیدار در خصوص مناسبات دو کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار