|
|
کدخبر: ۱۷۰۲۶۰

جهانگیری:

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس جمهور گفت: شرایط کتابخانه ملی باید به گونه ای باشد که فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان کشور این کتابخانه را خانه خود بدانند.

به گزارش حوزه دولتخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر شنبه پس از بازدید از بخش های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در نشستی با حضور معاونان و مدیران این سازمان با اشاره به گزارش های ارائه شده مبنی بر اینکه به دلیل عدم حمایت دولت های گذشته روند تکمیل زیرساخت های سازمان از سال ۸۴ متوقف شده، گفت: اوج درآمدهای کشور در سال ۸۴ و پس از آن بوده و میزان این درآمدها در تاریخ کشور بی سابقه است، اما جای تاسف است که شنیده می شود کمک به این گونه موضوعات فرهنگی متوقف شده است.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان سازمان، خاطرنشان کرد: دولت برای رفع این مشکلات اهتمام ویژه دارد و درصورت نیاز به همکاری وزارتخانه ها و سایر دستگاه های اجرایی، بخشنامه های لازم را ابلاغ خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: باید مشکلات و کاستی ها مشخص شود و میزان منابع و اعتبارات مورد نیاز به طور دقیق معلوم گردد تا بتوان برای آن راهکاری پیدا کرد.

جهانگیری سازمان اسناد وکتابخانه ملی را یکی از اصلی ترین مراکز نگهداری کتاب و اسناد کشور توصیف کرد و گفت: دولت تدبیر وامید عزم و اراده ای جدی در جهت حمایت از این سازمان دارد.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات و کاستی های موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفت: شرایط کتابخانه ملی باید به گونه ای باشد که فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان کشور این کتابخانه را خانه خود بدانند وحس کنند می توانند ارتباط مطلوبی با این مکان داشته باشند.

در این نشست سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گزارشی از شرایط و وضعیت فعلی سازمان ارائه کرد و با اشاره به برخی مشکلات موجود خواستار امکان جذب نیروی انسانی کارآمد و حمایت بیش از پیش دولت از سازمان شد.

معاون ارشد سازمان نیز در این جلسه با بیان اینکه کتابخانه های ملی و مراکز آرشیو در تمام دنیا به عنوان مظهر ملی محسوب می شوند خواستار توجه بیشتر به این سازمان شد و افزود: زیرساخت های فناورانه در این سازمان تا سال ۸۴ به روز بود که متاسفانه از آن سال به بعد متوقف شد و مشکلاتی را برای سازمان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برخی پروژه های ملی همچون طرح جامع اتوماسیون اداری برای ساماندهی اسناد الکترونیک، خاطرنشان کرد: سازمان در حال حاضر در این بخش ها با مشکل روبروست و نگرانی هایی را برای نگهداری اسناد ایجاد کرده است.

معاون کتابخانه، معاون اسناد و معاون پشتیبانی هم در سخنانی به بیان دیدگاه ها و مشکلات پرداختند و دغدغه های موجود در سازمان را مطرح کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار