|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۳۶

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

مجید انصاری با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه داده شده که حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان کل بودجه عمرانی ۳ سال گذشته بوده است گفت: دولت مصمم است در بحثپرداخت یارانه ها براساس اعتماد به مردم عمل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری فارس، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهریار با بیان اینکه سیاست کلی دولت یازدهم سیاستی براساس اعتدال است اظهار داشت: با فرازوفرودهایی که داشته ایم هیچ راهی برای پیشبرد اهداف نظام جز تکیه بر اعتدال وجود ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: لازم است رقابت سیاسی در انتخابات همچون یک مسابقه که با رعایت قواعد این عرصه که آن را قانون مشخص کرده صورت می گیرد، انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور با مشکلات زیادی مواجه است یادآور شد: جوانان متقاضی کار جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده اند و انتظار عامه مردم معیشت مطلوب تر، کاهش تورم و گرانی است اما از سوی دیگر محدودیت منابع مالی و بیماری های مزمن اقتصادی و نظام بودجه ریزی کشور باعثشده منابعی برای این امر وجود نداشته باشد.

انصاری بر همین اساس به رکود در تولید، محدودیت در سرمایه گذاری ها و عقب ماندگی از اهداف سند چشم انداز اشاره و تصریح کرد: در سال ۹۱ رشد اقتصادی منفی ۵ بوده است و امسال اگر خیلی تلاش شود به رشد ۳ درصد برسیم در حالی که در سند چشم انداز سالانه باید رشد اقتصادی ۸درصدی باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه برای دستیابی به این رشد سرمایه گذاری سنگین در حوزه تولید می طلبد و این جز با مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری فرمودند و همچنین اقتصاد مقاومتی که بسته سیاستی آن ابلاغ شد و فرهنگ اقتصادی و فرهنگ جهادی میسر نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: طی ۳ سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه داده شده و حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان کل بودجه عمرانی در ۳ سال گذشته بوده است؛ البته در بحثیارانه ها دولت مصمم است براساس اعتماد به مردم آن را پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش اقتصادی باید اطمینان سرمایه گذاری های غیردولتی را جلب کنیم یادآور شد: جذب سرمایه گذاران مقیم خارج از کشور و آنهایی که دنبال سرمایه گذاری هستند باید صورت گیرد.

انصاری با بیان اینکه رئیس جمهور هفته ای بیش از دو ساعت جلسات اقتصادی با تیم اقتصادی برگزار می کند افزود: آقای رئیس جمهور خود هدایت مساله اقتصاد را در دست گرفته اند و اگر هدایت شخص وی در مهار گرانی نبود نمی توانستیم ظرف ۸ ماه ۱۰ واحد درصد تورم را کاهش دهیم.

وی در پایان به آمده لایحه جامع تقسیمات کشوری به دولت خبر داد و گفت: براساس این لایحه تقسیمات کشوری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار