|
|
کدخبر: ۱۷۱۳۱۹

ظریف:

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بر اساس توافق ژنو مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ در یک پروسه یک ساله قرار به انجام است، یعنی باید تا بهمن ماه امسال ادامه داشته باشد، که این توافق نامه یک دوره اولیه شش ماه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف، با اشاره به مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱ + ۵ در نیویورک، گفت: طبق توافق ژنو، مذاکرات کارشناسی میان ایران و طرف های غربی تاکنون چند دور برگزار شده و این روند ادامه دارد که این نوبت مذاکرات در نیویورک انجام می شود.

وی ادامه داد: چهار دور مذاکرات سیاسی نیز از هفته آینده شروع می شود که در آن مذاکرات ان شاالله شروع به نگارش متن برنامه جامع توافق با کشورهای غربی می کنیم.

به گزارش خانه ملت وزیر امورخارجه درپاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا امکان تمدید زمان ۶ماه تعیین شده در توافق نامه ژنو وجود دارد یا خیر؟ گفت: بر اساس توافق ژنو مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ در یک پرسه یک ساله قرار به انجام است، یعنی باید تا بهمن ماه امسال ادامه داشته باشد، البته توافق نامه ژنو یک دوره اولیه شش ماه دارد که امیدواریم در همان دوره به نتیجه برسیم البته رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار