|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۷۴

در گفت وگو با تسنیم مطرح شد /

خبرگزاری تسنیم: نماینده سوال کننده از وزیر خارجه گفت: بنا به تشخیص منافع ملی و با توجه به در پیش بودن مذکرات، از ابتدا بنا داشتم از پاسخ های وزیر امور خارجه اعلام قانع شدن کنم.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس و نماینده سوال کنندگان از وزیر امور خارجه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: تصمیم بنده از ابتدا براین بود که اعلام کنم قانع شدم.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه فراکسیون رهروان ولایت تصمیم گرفته بودند و هم قسم شده بودند که اعلام قانع شدن کنند، اما بنده از ابتدا تصمیم گرفتم اعلام قانع شدن کنم و تحت تأثیر هیچ لابی نبودم. چرا که موضوع در قبال رژیم صهیونیستی بود و شناخت بنده از منافع ملی این است که ما نمی خواستیم در خانه ملت وزیر امور خارجه را متهم کنیم که طرفدار رژیم صهیونیستی است. لذا بنده هیچ وقت چنین کاری نمی کردم که بخواهم با اعلام قانع نشدن وزیر امور خارجه را طرفدار رژیم صهیونیستی نشان دهم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: شورای مرکزی فرکسیون اصولگرایان صبح جلسه داشت و درخواست این بود که این سوال به بعد از مذاکرات منتقل شود چرا که ممکن است آقای ظریف نتواند موضع خوبی بگیرد و نمایندگان به وی کارت زرد بدهند که در آستانه مذاکرات ضعیف شود و بنده نیز قبول کردم و صبح با آقای لاریجانی مطرح کردیم که وی قبول نکرد و گفت؛ یا سوال را پس بگیرید و یا همین الآن مطرح شود، لذا ما تصمیم گرفتیم که مطرح شود.

کریمی قدوسی ادامه داد: برهمین اساس سوال مطرح شد و انتظار هم همین بود که آقای ظریف موضع شفافی در مورد رژیم صهیونیستی بگیرند که این کار را نسبتا انجام داد. البته قوی تر از آن هم انتظار بود، اما به علت اینکه وزیر امور خارجه است و وی آقای «ظریف» است بیش از این نمی توان انتظار داشت.

وی خاطرنشان کرد: جمع بندی بنده این بود که آقای ظریف به صراحت آرمان های انقلاب امام و رهبری را به یک بار دیگر به زبان بیاورد بخصوص در خارج از کشور این شبهه به وجود نیاید که وزیر امور خارجه ایران و دولت تدبیر و امید می خواهد با رژیم صهیونیستی کنار بیاید. این اتفاق نخواهد افتاد و مابه دنبال این هدف بودیم و به هدف خود رسیدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه از موضع رئیس و اعضای فراکسیون رهروان ولایت انتقاد کرد و گفت: معمولا آقای جلالی در جلسات کمیسیون امنیت ملی شرکت نمی کند، اما هنگامی که آقای ظریف میهمان کمیسیون است، آقای جلالی نیز حضور پیدا می کند و به طور ویژه وزارت خارجه را حمایت می کند که به علت ارتباط ساختاری است و نکته دیگر اینکه در حوزه سیاست خارجی برنامه های خاصی وجود دارد که قصد دارند فعال شوند و فعال بودن آنها نیز مستلزم این است که ارتباطات خوبی با وزارت امور خارجه داشته باشند تا به موقع از این موقعیت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: تأسف ما براین است که چرا چنین نامی را بر روی فراکسیون خود گذاشتند درحالی که بحثرژیم صهیونیستی و هولوکاست چیزی است که مورد اجماع نمایندگان باشد و آنها بایستی در این موضوع موضع سفت و سختی می گرفتند، نه اینکه بگویند در هر صورت کارت زرد ندهید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار