|
|
کدخبر: ۱۷۲۷۱۵

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب تهران یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های کتاب در جهان است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اراک حجت الاسلام علیرضا سلیمی ظهر امروز در حاشیه بازدید اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی از نمایشگاه کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نمایشگاه کتاب یک رویداد بسیار بزرگ علمی و فرهنگی در کشور است که میزان استقبال از این نمایشگاه نشانگر این واقعیت است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر گرایش مردم به سمت کتاب و کتاب خوانی از یک سو و حرکت به سمت دروازه های بزرگ علم و پیشرفت از سوی دیگر رشد نسبتا خوبی داشته است که این مهم مژده آینده ای بسیار روشن برای کشور را می دهد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد علمی ایران ۱۲ برابر رشد علمی دنیا است، خاطرنشان ساخت: این واقعیت که امروز ایران در تولید مقالات علمی حرف اول را دنیا می زند و در عرصه فناوری های نوین، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، در عرصه دانش هسته ای و در عرصه های دیگر حرف های زیادی برای گفتن دارد، به دلیل تلاش علمی بسیار خوبی است که در کشور صورت می گیرد.

سلیمی گفت: نمایشگاه کتاب به خوبی مسیر حرکت ایران را نشان داده و ثابت می کند که در طول سال های گذشته کشور ایران از کجا به کجا رسیده است.

وی با بیان اینکه تعامل اهل علم و ادب در نمایشگاه باعثایجاد هم افزایی در عرصه رشد علمی کشور می شود، تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای تعامل و گفت وگو بین شخصیت های مختلف علمی کشور را فراهم می سازد که باید از این فرصت به خوبی بهره برد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه اجرای طرح استان شناسی در حاشیه نمایشگاه کتاب را ابتکاری ارزشمند دانست و افزود: هر استان ظرفیت هایی دارد که گاها برخی از این استعدادها برای مردم معرفی نشده و زیر غبار غفلت پنهان مانده است، برگزاری چنین نشست هایی حداقل فایده ای که دارد این است که غبار غفلت را از روی ظرفیت های استان ها می زداید و خورشید معرفت را در آسمان متجلی می کند.

سلیمی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی از نظر علم و ادب و فرهنگ و هنر و سیاست یکی از استان های مطرح و با قدمت کشور به شمار می رود، در عرصه سیاست مردان بزرگی از این استان برخواسته اند که هر کدام به سهم خود نقش موثری در سرنوشت ایران اسلامی داشته اند.

وی ادامه داد: در راس همه شخصیت ها و مفاخر مطرح استان مرکزی حضرت امام خمینی(ره) است که جانی دوباره به اسلام بخشید و طرحی نو برای اداره دنیا ارائه کرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امام، زلزله قرن را به وجود آورد، ایشان همچون خورشیدی است که تا ابد درخشنده باقی خواهد ماند، اقیانوس و چشمه جوشانی است که پیوسته در حال جوشش است.

این نماینده مجلس، فاضلین نراقین، آقا ضیا ء عراقی، آقا نورالدین، قائم مقام فراهانی، امیرکبیر، دکتر حسابی و… را از دیگر شخصیت های مهم استان نام برد و گفت: یک چهارم مفاخر کشور از استان مرکزی برخواسته اند، خاک این استان خاک حاصلخیزی برای پرورش انسان های بزرگ در عرصه علم و ادب و فرهنگ و سیاست است.

انتهای پیام / ۸۷۰۱۳ / ط۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار