|
|
کدخبر: ۱۷۲۹۴۷

رفسنجانی در دیدار اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پزشکان و روانشناسان باید مواظبت کنند تا در لوایح دولت و مصوبات مجلس، قوانینی برخلاف سیاست های کلی سلامت تصویب نشود و اگر مواردی مغایر سیاست های کلی یافتند، به کمیسیون نظارت مجمع تشخیص گزارش کنند.

به گزارش گروه سیاسیخبرگزاری فارس، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با تأکید بر اهمیت روانشناسی گفت: اگر به سلامت روانی جامعه توجه نکنیم، بهداشت جامعه ناقص خواهد ماند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدارهای دلسوزان برای افزایش بیماری های روانی را جدّی دانست و گفت: به جای هزینه های بالای درمان، باید به سوی پیشگیری برویم که هم هزینه کم دارد و هم عواقب بیماری را ندارد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت روان در فرهنگ و ادبیات ایران، گفت: شعر «دل چو آرام نباشد، زتن آرام مجوی» و ابیات فراوان دیگر، آیینه ای برای اهمیت روانشناسی در جامعه است.

هاشمی رفسنجانی در خصوص تصویب سیاست های کلی سلامت و تأیید آن از سوی مقام معظم رهبری، گفت: پزشکان و روانشناسان و روان پزشکان باید مواظبت کنند تا در لوایح دولت و مصوبات مجلس، قوانینی برخلاف سیاست های کلی سلامت تصویب نشود و اگر مواردی مغایر سیاست های کلی یافتند، به کمیسیون نظارت مجمع تشخیص گزارش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهمیت شاخص ها را برای نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی بسیار بالا خواند و گفت: متخصصین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با توجه به کارهای میدانی می توانند مصادیقی از شاخص ها پیدا کنند که معیاری برای سنجش تطبیق عملکردها با سیاست های کلی باشد.

در آغاز این دیدار آقایان دکتر اللهیاری و دکتر افروز، روسای فعلی و سابق سازمان گزارشی از برنامه ها و فعالیت ها ارائه و با تشکر از تصویب سیاست های کلی سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کردند: باید در اجرای برنامه ها همه ابعاد سلامت دیده شود و سازمان افتخار می کند که در همکاری با مجمع تشخیص به نظام و کشور خدمت کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار