|
|
کدخبر: ۱۷۳۲۳۷

تکرار / بخشایش در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت باید از تمام ظرفیت خود در جهت معرفی حمید ابوطالبی به عنوان تنها گزینه خود در سازمان ملل استفاده کند.

احمد بخشایش نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به کارشکنی آمریکا در زمینه صدور ویزا برای حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، گفت: به هرحال چون بحثتوافق ژنو در پیش است آمریکایی ها ممکن است تحت تاثیر لابی رژیم صیونیستی برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات از هر اهرمی استفاده کنند.

وی افزود: آمریکایی ها به دنبال بهانه هستند تا ایران را تنها عامل شکست مذاکرات هسته ای عنوان کنند تا زمینه اعمال تحریم های شدیدتر علیه کشورمان را فراهم کنند لذا با عدم صدور ویزا به حمید ابوطالبی به دنبال فشار روانی و افکار عمومی جهت گرفتن امتیاز بیشتر از جمهوری اسلامی ایران خواهند بود تا اگر ایران مانعی بر اهدافش شد، به یک باره زیر میز مذاکره بزند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها در موضوع ابوطالبی حرف زور می زنند و ما نیز نباید زیر بار حرف زور برویم بلکه دولت باید تدبیر عقلانی را در این زمینه به کار گیرد.

بخشایش با تاکید بر اینکه دولت باید تا آخرین لحظه از طریق راه های قانونی و دیپلماتیک بر معرفی ابوطالبی اصرار ورزد، اظهار داشت: سازمان ملل یک سازمان مستقلی ست و آمریکا حق دخالت در امور مربوط به آن را ندارد بنابراین ما نباید در برابر قلدری آمریکا کوتاه بیاییم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اگر دولت در موضوع حمید ابوطالبی کوتاه بیاید، آمریکایی ها خواسته های غیرمشروع دیگری را طلب خواهند کرد، خاطرنشان کرد: افکار عمومی دنیا واکنش منفی به این اقدام آمریکا داشته است و دولت باید از طریق مجامع بین المللی این کشور را محکوم کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار