|
|
کدخبر: ۱۷۴۳۱۱

امیر پوردستان:

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه موشک های هدایت شونده با دقت و قدرت تخریب بالا بر روی بالگردها نصب شده اند افزود: این موشک ها ظرفیت مقابله با هر تهدید زمینی را دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم جشن فارغ التحصیلی ۱۲۰ نفر از خلبان و مهندسین پرواز هواپیمایی نیروی زمینی ارتش هوانیروز که امروز در دانشگاه امام علی برگزار شد گفت: از طرف خودم و فرمانده کل ارتش طی موفقیت آمیز دوره مهندسی پرواز را تبریک عرض می کنم.

وی با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کنیم تا ملت به وجود ما افتخار کند ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب و زمانی که مستشاران از کشور خارج شدند احساس این بود که ملت ما دستش را بالا خواهد برد و برای اداره تجهیزات پروازی دوباره به آن نیازمند خواهد شد اما اعتماد به نفسی که امام در نیروهای مسلح ایجاد کردند سبب شد مهندسین فنی ما خلا وجود مستشاران را پر کند.

وی سپس به عملکرد هوانیروز در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بالگرد های هوانیروز همچون پرندگان ابابیل بر بالای فیل های ابرهه رژیم بعثی عراق حاضر شدند و در این جدال خلبان های تیزپرواز هوانیروز موفق شدند تانک ها و نفربرها را از بین ببرند تا مانع پیشروی آنها شوند.

پوردستان با بیان اینکه شهید شدن بیش از ۱۵۰ نفر در هوانیروز نشان از حضور به موقع مهندسین پرواز در عرصه جنگ و دفاع مقدس دارد ادامه داد: در عرصه مقابله با بلایای طبیعی هوانیروز حضور مستمر و توانایی دارد و مجموعه هوانیروز یک مجموعه زنده پویا و با نشاط است و بدون وابستگی به خارج از کشور و با فعل درآوردن ظرفیت داخلی این فداکاری ها و خدمات را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه می دهد.

فرمانده نیروی زمینی با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب در حضور جوانان مومن و ولایتمدار آموزش خلبانی در کشور انجام می شود افزود: همه نیازمندی ها در داخل کشور تامین می شود و نیازمندی های کشورهای دوست مسلمان نیز که دانشجو می فرستند را نیز می توانیم تامین کنیم.

وی ادامه داد: امروز هوانیروز ظرفیت عملیاتی بسیار خوبی دارد و نبرد در شرایط ناهمتراز را به خوبی بلد است.

امیر پوردستان با بیان اینکه امروزه راکدها و موشک های هدایت شونده روی بالگردهای ما دارای دقت و قدرت تخریب بالاست ادامه داد: این ظرفیت عظیم ایران برای مقابله با هر تهدید زمینی و هوانیروز با قدرت در صورت بروز هر تهدیدی وارد میدان می شود.

بنا بر این گزارش امیر هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز نیز قبلا از سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: ما در زمان جنگ ۲۶۴ شهید و ۶۰۰ جانباز تقدیم کشورمان کردیم و بعد از جنگ در سدسازی، مخابرات، انتخابات و جا به جایی مقامات ۲۵ هزار ساعت پرواز داشتیم.

وی با بیان اینکه آموزش کارکنان هوانیروز هیچ گاه قطع نشده است ادامه داد: آوزش عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات را در همه دوره ها در هوانیروز داشتیم و در عرصه آموزشی هیچ حادثه ای برای پرسنل این نیرو رخ نداده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار