|
|
کدخبر: ۱۷۵۱۵۳

روحانی در دیدار با سفرای جدید ایران در کشورهای خارجی:

روحانی با تاکید بر ضرورت تلاش سفرای کشورمان در جهت توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها گفت: گسترش روابط با همه کشورها بویژه همسایگان برای دولت حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لبنان، کرواسی، کویت، قبرس، لهستان و آکردیته لیتوانی و نماینده دائمی ایران در سازمان همکاری اسلامی عصر امروز ۲۲ اردیبهشت ماه پیش از عزیمت به محل مأموریت خود با رئیس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند.

حسن روحانی با تاکید بر ضرورت تلاش سفرای کشورمان در جهت توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها، تصریح کرد: گسترش روابط با همه کشورها بویژه همسایگان برای دولت حائز اهمیت است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه همکاری های بین المللی باید به عنوان یک اصل در اقدامات و برنامه ریزی ها مدنظر باشد، افزود: امروز بسیاری از مسایل بین المللی بدون همکاری و هم صدایی کشورها قابل حل نیست و این همکاری ها هیچ منافاتی با مستقل بودن کشورها نخواهد داشت.

روحانی تصویب طرح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مقابله با خشونت و افراطی گری در مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آرا را نشانه وجود فرصت ها و زمینه های همکاری میان کشورهای جهان برشمرد و گفت: روابط حسنه ایران با همه کشورها می تواند به توسعه منطقه نیز کمک شایانی کند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: باید از اشتراکات خود با دیگر کشورها در جهت ایجاد روابطی نزدیک همراه با منافع متقابل استفاده کنیم.

روحانی همچنین با اشاره به فرصت ها و پتانسیل های فراوان سرمایه گذاری در مناطق مختلف ایران بویژه سواحل جنوبی بر تلاش سفرای کشورمان برای جذب سرمایه گذاری های خارجی تأکید کرد.

رئیس جمهوری همچنین برای سفرای کشورمان در انجام مأموریت های محوله آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار محمد فتحعلی سفیر جدید ایران در لبنان، رضا زبیب سفیر جدید ایران در قبرس، محمد ابراهیم طاهریان سفیر جدید ایران در کرواسی، رامین مهمانپرست سفیر جدید ایران در لهستان و آکردیته در لیتوانی، علیرضا عنایتی سفیر جدید ایران در کویت و مهدی حمزه ای نماینده دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی در جده ضمن تبریک میلاد امام علی(ع) به رییس جمهوری، بر تلاش خود در جهت ارتقاء سطح روابط ایران با دیگر کشورها تأکید کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار