|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۳۵

اظهار خشم بنت از پیشروی مذاکرات ایران

نفتالی بنت در واکنش به مذاکرات وین برای لغو تحریم های ایران واکنش شدیدی نشان داد.

نفتالی بنت امروز در اظهاراتی گفت : 

 اسرائیل طرف توافقات نیست. اسرائیل به آنچه در توافق نامه‌ها نوشته و امضا خواهد شد، متعهد نیست و به آزادی عمل کامل خود در هر مکان و هر زمان، بدون هیچ محدودیتی ادامه خواهد داد. ما نه تنها به حملات دفاعی، بلکه به حملات هجومی هم دست خواهیم زد"

برخی ناظران می گویند، مشکل امثال بنت در رژیم صهیونیستی این است که آنها هنوز در مرحله ماقبل جمهوری اسلامی ایران و ماقبل محور مقاومت زندگی می کنند. آنها در زمانی به سر می برند که "اسرائیل" آغازگر و پایان دهنده جنگ ها بود و بدون هیچ نگرانی از پاسخ، به حملات مختلف دست می زد.

همین باور باعث شده سران این رژیم به خود اجازه دهند که کشورهای دیگر را تهدید به حمله کنند، آن هم فقط به این دلیل که آنها را تهدیدی برای خود تلقی می کنند.

در مقابل، بسیاری از ناظران معتقدند که تهدیدهای تقریبا هر روزه مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران، به معنای اذعان صریح آنها به این مسئله است که دیگر در شرایط دهه های 1960 تا 1980 زندگی نمی کنند و حال با یک قدرت بزرگ منطقه ای ،یعنی جمهوری اسلامی ایران، روبرو هستند.

علاوه بر آن، محوری به نام "محور مقاومت" در سرتاسر جغرافیای منطقه امتداد یافته که به همراه ایران، آزادی عمل "اسرائیل" را طی دو دهه گذشته سلب کرده است، رژیمی که برای خط قرمزهای دولت ها و ملت ها هیچ احترامی قائل نیست.

باید گفت وقتی ایران و محور مقاومت توانستند "قدرت های بزرگ" مثل آمریکا را در خاورمیانه مهار کنند و مانع استفاده آزادانه آنها از ثروت های مردم این منطقه شوند، پس قطعا مهار رژیم صهیونیستی برای آنها آسان تر خواهد بود، چرا که این رژیم قدرتش را نه از توانمندی خود، بلکه از ضعف دیگران تامین می کند.

حقیقت "قدرت اسرائیل" همین است که فرزند خلف ایران شهید قاسم سلیمانی از آن پرده برداشت. او به خوبی دریافته بود که "اسرائیل" هیچ قدرتی از خود ندارد که بتواند با آن درگیری های طولانی را تاب بیاورد و هرچه در مشت دارد، ناشی از ضعف اطرافیان است. بر همین اساس، با آزادگان امت متحد شد و گروه های مقاومت را تشکیل داد، مقاومتی که امروز رژیم صهیونیستی پیش از اینکه به حمله به آن فکر کند، هزاران بار به عواقب این کار می اندیشد.

براساس گزاره های مطرح شده، اکنون هیچ کس حتی متحدان غربی "اسرائیل" از جمله آمریکا، تهدیدهای این رژیم علیه ایران را جدی نمی گیرند، بلکه همه بیش از پیش از این تهدیدها به ستوه آمده اند.

"اسرائیل" همانند کودکی بدخلق است که پا به زمین می کوبد و چیزی را از پدر و مادرش طلب می کند که نمی توانند برایش تامین کنند لذا چاره ای جز بی توجهی به این فریادها ندارند، فریادهایی که اگر خون شهدای محور مقاومت و در راس آنها شهید قاسم سلیمانی نبود، اکنون با این رسوایی سر به فلک کشیده مواجه نمی شد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار