|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۸۳

طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ خوشمزه به روش فرانسوی بدون فر طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ شیرینی پفکی که با نام مرنگ هم شناخته می شود یکی از شیرینی های ساده فرانسوی است که نیاز به پخت ندارد.

مواد لازم شیرینی شکلاتی 

آرد ۱۵۰ گرم 

 

کره ۲۰۰ گرم 

 

پودر قند ۸۰ گرم 

 

زرده تخم مرغ ۲ عدد 

 

وانیل ⅛ قاشق چایخوری 

 

پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری 

 

شکلات سفید به مقدار کافی 

 

 

PicsArt_01-23-04.28.09

 

 

مرحله اول 

برای تهیه شیرینی شکلاتی خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به خوبی نرم شود. 

 

 

مرحله دوم 

حالا پس از گذشت این زمان کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره و پودر قند سفید و حجیم شود. 

 

 

مرحله سوم 

در این مرحله زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را به همراه وانیل دانه دانه به مخلوط کره اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. 

 

 

مرحله چهارم 

حالا پودر کاکائو را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط زرده تخم مرغ الک می کنیم و با دور کند همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شده و پودر کاکائو درون مخلوط زرده تخم مرغ به طور کامل پخش شود. 

 

 

PicsArt_01-23-04.27.48

 

 

مرحله پنجم 

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه آرد را کم کم به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک یا نوک انگشت خمیر را ورز می دهیم تا درون کاسه جمع شود. 

 

 

مرحله ششم 

حالا زمانی که خمیری لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر می گذاریم، سپس درون یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱ ساعت استراحت کند. 

 

PicsArt_01-23-04.28.53

 

مرحله هفتم 

در این مرحله پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه روی سطح کار کیسه فریزر قرار می دهیم. 

 

 

 

مرحله هشتم 

حالا خمیر را روی کیسه فریزر قرار می دهیم و مجددا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه خمیر را با وردنه به قطر ۴ میلی متر باز می کنیم، سپس کیسه فریزر را از روی خمیر برمی داریم و خمیر را با کاتر دلخواه قالب می زنیم. 

 

 

 

 

مرحله نهم 

در این مرحله روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر های شیرینی را درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. 

 

 

مرحله دهم 

حالا پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در همین حین شکلات سفید را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود. 

 

 

مرحله یازدهم 

در نهایت زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند، یک طرف آن ها را درون شکلات سفید فرو می کنیم، سپس مقداری ترافل به عنوان تزئین روی آن می پاشیم. در آخر شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان. 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار