|
|
کدخبر: ۲۵۷۹

مختار لامانی، معاون اخضر ابراهیمی - نماینده سازمان ملل در امور سوریه - در محل سفارت ایران با سفیر کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه به ویژه کنفرانس ژنو ۲ گفت‌وگو کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، لامانی در این دیدار با اشاره به ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی و فعال شدن همه طرف‌های منطقه‌یی و بین‌المللی موثر در تحولات سوریه برای برگزاری نشست ژنو ۲، حضور و مشارکت ایران در این نشست را به عنوان یک دولت تاثیرگذار در معادلات منطقه‌ای ضروری و مهم دانست.

وی با ابراز نگرانی از افزایش حضور جریان‌های افراطی و تندرو در سوریه تاکید کرد که برخی جهات به دنبال ثبات و امنیت سوریه نیستند و در پی ایجاد درگیری‌های طائفه‌ای در این کشور هستند.

معاون اخضر ابراهیمی افزود: متاسفانه این امر تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه را با خطر مواجه کرده است.

محمد رضا رئوف شیبانی، سفیر ایران در سوریه نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد زمینه‌های دستیابی به توافق سیاسی در سوریه از جمله اقدامات دکتر اخضر ابراهیمی، بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه در قالب راه حل سوری – سوری تاکید کرد و مداخله خارجی را عامل افزایش و تداوم این بحران دانست.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی کشورمان برای مساعدت به حل بحران سوریه تاکید کرد: ایران در راستای احترام به حق تعیین سرنوشت توسط مردم این کشور، بسترهای لازم جهت ایجاد همگرایی‌های سیاسی میان طیف های مختلف سیاسی در سوریه را از طریق برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران فراهم کرده است.

سفیر کشورمان در دمشق با اشاره به نشست ژنو ۲ گفت: آن‌چه که حضور یا عدم حضور ایران در این نشست را برای جهان ضروری کرده است، جایگاه ویژه و تأثیرگذاری کشورمان در تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی است.

شیبانی در ادامه تصریح کرد که ایران از هیچ تلاشی برای کمک به روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه دریغ نخواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار