|
|
کدخبر: ۲۹۱۳

اگرچه تا زمان رای گیری در مورد وزرا در مجلس، در مورد اعتماد یا عدم اعتماد نمایندگان به وزرا نمی توان با قطعیت نظر داد، اما گمانه زنی ها حاکی از رای عدم اعتماد مجلس به ۴ وزیر پیشنهادی است.

سروی سیاسیامید- این روزها بازار گمانه زنی ها در ارتباط با رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی داغ است. اگرچه حسن روحانی با معرفی زودهنگام کابینه ی خود به مجلس و برخی اظهارنظرها در دیدار اول خود با نمایندگان، سعی در جلب رضایت نمایندگان مردم داشت، اما گمانه ها حاکی از این است که چند نفر از وزرای پیشنهادی برای گرفتن رای اعتماد، راه دشواری در پیش دارند.

این گمانه زمانی بیشتر قوت یافت که غلامعلی حدادعادل، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در اظهارنظری گفت که «سعی می کنیم کابینه را معتدل تر کنیم». بعضی از دیگر نمایندگان مجلس نیز اظهارات مشابهی داشته اند.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه ی کیهان نیز در چند یادداشت خود در این روزنامه، ضمن بیان این نکته که روحانی برای معرفی بعضی از وزرا تحت فشار اصلاح طلبان و عوامل فتنه ۸۸ بوده است، از نمایندگان مجلس خواست که با رای عدم اعتماد به چند نفر از وزرا، این فشار را از روی دوش روحانی بردارند و تاکید کرده بود که این هدیه ای بزرگ برای روحانی خواهد بود.

شریعتمداری در یادداشت خود به زنگنه، علوی و نعمت زاده اشاره کرده و معرفی آنان به عنوان وزیر را زیر سوال برده است.

شنیده ها حاکی از آن است که نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت، میلی منفرد، وزیر پیشنهادی علوم و ربیعی، وزیر پیشنهادی کار به دلیل حساسیت هایی که در مورد سوابق آن ها به ویژه در سال ۸۸ وجود دارد، برای رای اعتماد مسیر دشواری در پیش دارند و ممکن است روحانی مجبور شود برای این ۴ وزارت خانه مجددا وزیر معرفی کند.

این در حالی است که پیش بینی می شود رحمانی فضلی، حسین دهقان و مصطفی پورمحمدی به راحتی بتوانند اعتماد مجلسیان را گسب کنند.

گفتنی است که سال ۸۴ذدر اولین دوره ی دولت احمدی نژاد هم، ۴ وزیر نتوانسته بودند رای اعتماد بگیرند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار