|
|
کدخبر: ۳۱۴۶

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو روسیه در گفت و گوی تلفنی خود بر تحکیم ارتباطات منطقه ای و حمایت از ثبات و امنیت بین المللی تاکید کردند.

به گزارش امیدبه نقل از ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «سرگئی لاوروف» در تماس تلفنی با «محمد جواد ظریف»، انتصاب وی به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که همکاری متقابل و تنگاتنگ با ایران، توسعه مناسبات بین روسیه و ایران در راستای منافع دو کشور ادامه یابد.


برپایه این گزارش، در این گفتگوی مبسوط تلفنی، وزرای امور خارجه دو کشور، تحولات مهم منطقه ای و بین المللی و مسایل مورد علاقه مشترک بویژه موضوع هسته ای را مورد بحثو بررسی قرار دادند و بر ادامه رایزنی ها و مشورت های متقابل تاکید کردند.


موضوع سوریه نیز از دیگر مباحثجدی در این تماس تلفنی بود که طرفین بر ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه از طریق راهکارهای سیاسی تاکید کردند.


علاوه بر آن، وزیران امور خارجه ایران و روسیه ضمن محکوم کردن شدید بکارگیری احتمالی سلاح های شیمیایی در این کشور از سوی تروریست ها، نگرانی عمیق خود را نسبت به افزایش تنش ها در سوریه ابراز کردند.
دیدار آتی حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری فدراتیو روسیه در بیشکک و در حاشیه اجلاس شانگهای از دیگر موضوعات مطرح شده در این گفت و گو بود که طرفین بر ضرورت تقویت و توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو جانبه در روابط دو کشور تصریح کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار