|
|
کدخبر: ۳۲۴

امیر جدید قطر اعلام کرد که این کشور از گروه موسوم به شورای ملی سوریه مهمترین گروه مخالف دولت بشار اسد حمایت می کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، پرس تی وی اظهار کرد: " شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی " امیر جدید قطر در دیدار روز دوشنبه خود با اعضای شورای ملی سوریه در شهر دوحه پایتخت قطر بر حمایت خود از مخالفان دولت سوریه تاکید کرده است.

وی در این باره گفت: مساله بحران سوریه مانند گذشته یکی از مهمترین اولویت های سیاست خارجی قطر خواهد بود. اعضای ارشد شورای ملی سوریه همچنین با خالد بن محمد العطیه وزیر خارجه جدید قطر دیدار و گفت و گو کردند.

شورای ملی سوریه قرار است فردا پنج شنبه برای انتخاب رهبر خود نشستی را در شهر استانبول ترکیه برگزار کنند و بر اساس گزارش های منتشر شده " برهان غلیون "، " جورج صبرا " و لوعی صافی بیشترین بخت را برای رسیدن به رهبری شورای ملی سوریه دارند.

بحران سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی تاکنون ادامه داشته و هزاران نفر شامل سربازان و ماموران امنیتی سوریه در جریان این درگیری ها کشته شده اند. دولت سوریه بر این باور است که بحران داخلی این کشور توسط کشورهای خارجی هدایت و مدیریت می شود و گزارش هایی در خصوص حضور تعداد زیادی از شبه نظامیان خارجی در سوریه وجود دارد.

دمشق اعلام کرده است که غرب و متحدان منطقه ای آن شامل قطر، عربستان و ترکیه از شبه نظامیان مسلح سوری حمایت می کنند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ماه آوریل خود با یک شبکه تلویزیونی ترکیه تاکید کرد: اگر شبه نظامیان در سوریه به قدرت برسند این مساله موجب بی ثباتی کل خاور میانه برای دهه های آینده خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار