|
|
کدخبر: ۴۳۱۲۷

محمد جواد ظریف و اخضر ابراهیمی صبح امروز در مقر سازمان ملل در ژنو دیدار و گفتگو کردند.

به گزارشامیدبه نقل ازمهر، محمد جوادظریفو اخضر ابراهیمی صبح امروز در مقر سازمان ملل در ژنو دیدار و گفتگو کردند.

محمد جواد ظریف و اخضر ابراهیمی، نماینده دبیر کل سازمان ملل در بحران سوریه ساعت ۱۰ به وقت محلی در مقر سازمان ملل در ژنو دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، ظریف که به منظور برگزاری مذاکرات ایران و ۱ + ۵ به ژنو سفر کرده است، صبح امروز پس از صبحانه کاری با کاترین اشتون با اخضر ابراهیمی کرد.

ظریف در این ملاقات که در موضوع سوریه بود، اخضر ابراهیمی را در جریان مذاکرات خود در ترکیه قرار داد.

بعد از این دیدار مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در ساعت ۱۱ به وقت محلی با حضور کاترین اشتون و محمد جواد ظریف آغاز خواهد شد.

ظریف بعد از ظهر امروز به دعوت همتای ایتالیایی خود سفری به رم خواهد داشت.

مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در دولت یازدهم در پی دیدار کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد. اولین دور از مذاکرات در سطح وزرای امور خارجه ایران و ۱ + ۵ در نیویورک برگزار شد و در حاشیه ان نشست جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف ملاقات کوتاهی با یکدیگر داشتند و جان کری در آن ملاقات تأکید کرد که به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات است.

کاترین اشتون و ظریف همچنین در دیدار خود نیویورک توافق کردند که مذاکرات آتی ایران و ۱ + ۵ در ۲۳ و ۲۴ مهر ماه در ژنو برگزار شود.

در مذاکرات مهر ماه ژنو ایران طرح پیشنهادی جدیدی را به ۱ + ۵ ارائه کرد که به گفته تیم مذاکره کننده ایرانی ۱ + ۵ چارچوب کلی این طرح را پذیرفته است.

ایران و ۱ + ۵ قرار است در مذاکرات آبان ماه در ژنو در خصوص محتوا وارد مذاکره شوند.

دو طرف هفته گذشته در وین مذاکرات کارشناسی نیز برگزار کردند که گفته می شود در این مذاکرات غرب برای اولین بار وارد مباحثکارشناسی تحریم شده است. قرار است نتیجه مذاکرات کارشناسی در نشست امروز و فردا برای تصمیم گیری ارائه شود.

سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی تیم پنج نفره ایران هستند که ظریف را در این مذاکرات همراهی می کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار