|
|
کدخبر: ۷۸۲

یک کارشناس بانکی با بیان اینکه با حذف ارز مرجع قیمت کالا‌ها به تناسب دریافت ارز مرجع افزایش خواهد یافت، گفت: دولت می‌تواند این افزایش قیمت‌ها را با دادن یارانه جبران کند زیرا مردم به خصوص بیماران تحمل این افزایش قیمتها را ندارند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، فرید ضیا الملکی در مورد اثر حذف رسمی ارز مرجع اظهار داشت: حذف ارز مرجع در قانون بودجه سال ۹۲ مصوب شده بود ولی دیر تصویب و اجرا شد، بنابراین این مسئله قانونی است.

وی در پاسخ به این سؤال که این اقدام چه تأثیری بر روی بازار خواهد داشت، گفت: با حذف ارز مرجع قیمت کالا‌هایی که از این ارز استفاده می‌کردند افزایش خواهد داد و همان طور که در اخبار اعلام شده به نسبتی که از این ارز استفاده می‌کردند، قیمت‌ آنها می تواند حدود ۴۰ تا ۹۰ درصد رشد داشته باشد.

این کارشناس بانکی در مورد این مسئله که قرار است دولت به کالا های اساسی مابه‌تفاوت قیمت ارز مرجع و رسمی را یارانه پرداخت کند، ادامه داد: دولت می‌تواند بیماران خاصی که به دارو‌های مشخصی نیاز دارند، را شناسایی و به آنها یارانه پرداخت کند زیرا تحمل این افزایش قیمت را نخواهند داشت و درمورد سایر کالاهای اساسی نیز می تواند این کار را انجام دهد.

ضیا‌الملکی با بیان اینکه اثر ارز بر روی کالا‌هایی که در ایران ساخته می‌شود یا وارد می‌شود متفاوت است، بیان کرد: اگر به تک نرخی کردن ارز نزدیک شویم به صلاح کشور است هر چند ممکن است مردم طاقت این افزایش را نداشته باشند ولی می‌توان با دادن یارانه به آنها کمک و یا به هر نحو دیگری این مسئله را جبران کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار