|
|
کدخبر: ۸۲۲۳۴

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: یک کلمه سران فتنه نگفتند که مرزها با دشمنان جداست، زیرا واقعیت این است که مرزشان جدا نبود و این بزرگ‌ترین خطایی است که مرتکب شدند، این ظلم ابعادش در حد کشتن یک نفر و دو نفر نیست بلکه ظلم به حیثیت یک ملت است که کیفر سنگینی داشته و فراموش شدنی نیست.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران، " محمد‌جوادلاریجانی" دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و کارشناس ارشد مسائل راهبردی و استراتژیک به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی گفت: حادثه ۹ دی نمادی از ظهور و تجلی بصیرت مردم در یک فتنه خیلی بزرگ است، هنگامی که به حوادثگذشته نگاه می‌کنیم، ابعاد جدیدی رویت می‌شود البته در زمان خود فتنه مباحثمفصلی را مطرح کردیم، تجلی بصیرت سیاسی که به آن اشاره شد، شاید بهترین عنوانی باشد که هم نقش رهبری معظم انقلاب و هم حضور مردم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در واقع بصیرت سیاسی _ اداری سه رکن است، یکی اینکه آدم بداند کجاست و وضعیت را بشناسد، وظیفه را در آن وضعیت بشناسد و سپس به اندازه و به موقع برای انجام وظیفه قیام کند، نه دیرتر و نه زودتر، نه بیشتر و نه کمتر، هرسه اینها در بحثفتنه به بصیرت سیاسی ملت ما ظاهر شد.

*فتنه ۸۸ یک برنامه بسیار وسیع و از پیچیده‌ترین برنامه‌های غرب صهیونیستی برعلیه نظام ما بعد از پیروزی انقلاب بود

این کارشناس ارشد مسائل راهبردی و استراتژیک اظهار داشت: فتنه سال ۸۸ مسئله ساده‌ای که نشان از سوء تفاهم و دلخوری و … باشد نبود، مثلا بعضی می‌گفتند آقایاحمدی‌نژاددر مناظره‌های خود پرخاشگری کرد و بعضی افراد را مورد هجوم قرار داد، آنها عصبانی شدند و این اقدامات را انجام دادند، اما اینها نیست، اولین نکته تشخیص درست وضعیت است،فتنه ۸۸ یک برنامه بسیار وسیع و از پیچیده‌ترین برنامه‌های غرب صهیونیستی برعلیه نظام ما بعد از پیروزی انقلاب بوددر واقع آمریکا، دول اروپایی، رژیم صهیونیستی استقلال ما را نمی‌خواستند، با دمکراسی و حضرت امام(ره) بد بودند، به هر طریقی تلاش کردند و سیستم پیچیده‌‌ای را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: هدفشان هم روشن بود، کودتایی تمام عیار علیه نظام جمهوری اسلامی برای به وجود آوردن نظام و دیکتاتوری سکولار به جای نظام اسلامی با ابعادی که داشت و پل ارتباطی که در داخل کشور توانسته بودند به وجود بیاورند، این فتنه ابعاد مهمی داشت که رهبر معظم انقلاب این مسئله را تشریح کردند و این اولین پیروزی نظام هست که مردم توانستنند با کمک مقام معظم رهبری و هدایت خداوند متعال بفهمند، حادثه چیست.

*مشت محکم بر دهان آمریکا کوبیده شده اما باز هماز موضع بالا صحبت می‌کند

محمد جواد لاریجانی گفت: حضور مردم در صحنه به موقع و به اندازه سبب شد دشمنان ما یک قدم عقب بنشینند. اشاره یک قدم به این معناست که فکر نکنیم دشمن رها کرده است، دشمن شکست بزرگی خورد و این واقعیت است.پیروزی ملت در فتنه ۸۸ فتح الفتوحی عظیم بود که این واقعیتی است، اما دشمن مجبور شد عقب نشینی کند ولی دست از دشمنی خود برنداشته است. ما رفتار آمریکا را در برخورد با ایران در مذاکرات هسته‌ای کاملا می‌بینیم، این حکایت همان تکروی‌ها، خیره‌سری‌ها و خود بزرگ بینی‌ها را دارد حتیاحترامی برای تعهدات خود قائل نیست، با ملتی که این مشت محکم را بر دهان آنها کوبیده، بازهم از موضع بالا صحبت می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیهدر ادامه بیان کرد: اخیرا هیئتی از پارلمان اروپا به ایران آمد، پارلمان اروپا نظامی کم اهمیت در مجامع اروپایی است. یک تشکل تشریفاتی است که عمدتا برای سخنرانی استفاده می شودبناست در آینده که اروپا متحد می‌شود سرانجام پذیرد و هنوز مشخص نیست. این پارلمان که کاملا آویزان و غیر مستقر در نظام اروپا هستند، آمدند و بسیار گستاخانه نسبت به ملت ما اقداماتی کردند که اصلا فکر نمی‌کردیم، هیچ مهمانی چنین جسارتی کند که البته این مسئله حاکی از بزرگ‌بینی آنهاست و می توان به مرز یکجانبه نمایی نسبت داد.

*اقتصاد مقاومتی بزرگترین دهان بند را به غرب خواهد زد

رئیس حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: همه این مسائل نشان می‌دهد که ملت و مسئولین ما باید هوشیار باشند، بدانند کجا هستند، با لبخند و در باغ سبز غربی‌ها هرگز نباید فریب بخوریمبعد از حماسه سیاسی به نظر من حماسه اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بزرگترین دهان بند را به غرب خواهد زد، یعنی دنباله آن فتنه امروز ادامه دارد، فقط شکل آن تغییر کرده است، تحریم‌ها را می‌خواهند به داخل منتقل کنند تا خود را تحمیل کنند که البته شکست می‌خورند.

*فضای انتخاباتی با تسامح رفتار کردن را پس از انتخابات ۸۸ ایجاب می‌کرد / شور انتخاباتینباید با برخوردهای تند و ناموزون مورد سوال قرار می‌گرفت

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیهدر پاسخ به این سوال که اگر بیانات مقام معظم رهبری در سال ۸۸ بازخوانی شود، می‌بینیم که در تاریخ ۱ فروردین ۸۸ فرمودند در حرم رضوی من می‌بینم کسانی از اکنون در حال صحبت از تقلب هستند در انتخابات، جلوتر از آن در آستانه انتخابات، در مراسم رحلت امام(ره) هشدار می‌دهند در مورد اردوکشی‌های خیابانی و نیز بسیار هشدار می‌دهند که مواظب باشید به اغتشاشات و درگیری کشیده نشود و در مراحل بعدی هم بارها و مکررا از الفاظی مثل بصیرت داشتن و هوشیار بودن استفاده می‌کنند، شما این کلید واژه‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت:قرائن مختلفی نشان می‌داد که غرب در مورد مسئله انتخابات قصد سوء استفاده دارد، ولی قطعا در انتخابات فضایی است که رقابت‌ها مطرح است و یک نوع انبساطی در فضای سیاسی وجود دارد و به هر صورت مردم علاقه خود را دنبال می‌کنند و گاهی در پیروی از علایق همه گروه‌ها از حدود خود خارج می‌شوند، منتهی فضای انتخاباتی ایجاب می‌کند که با تسامح با آنها برخورد شود، شور و شعفی که ایجاد شده نباید با برخوردهای تند و ناموزون مورد سوال قرار بگیرد،دشمنان نظام که در راس آنها آمریکا و دول اروپایی و غرب صهیونیستی است، می‌خواهند از این فضای پرشور و نشاط استفاده کرده و روی آنها سرمایه گذاری کنند. در واقع مثل شیرینی است که مگسان مختلف فرصتی پیدا کرده روی آن می‌نشینند و تخم‌گذاری می‌کنند که هشدارهای رهبری معظم انقلاب ناظر بر این قرائن بود.

*برخی چهره‌های مطرح سیاسیهیزم آتش فتنه و تبدیل به رکنی از فتنه فکنی غرب شدند

وی تصریح کرد: باید تاسف خورد به حال برخی از چهره‌های مطرح سیاسی که به جای اینکه چشمانشان را باز کنند و از این نعمت بزرگ که لغت دمکراسی و مردم سالاری در نظام مردمی ما است، استفاده کنند و شکرگذار باشند، در این مسیر فتنه افتادند. هیزم بسیار آتش فتنه شدند و تبدیل به رکنی از فتنه افکنی غرب شدند.هشدارهای مقام معظم رهبری ادامه داشت، منتهی برخی از رهبران سیاسی به این دلیل که خود در دام فتنه گرفتار شده بودند، نتوانستند حرف‌ها را درست بفهمند، متاسفانه کسانی که در انقلاب سابقه داشتند و بین مردم موجه بودند و مردم انتظار نداشتند که اینها اینچنین فریب بخورند و صحبت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را نتوانند بازخوانی کنند.

*اقدام مقام معظم رهبری نظام اسلامی را واکسینه کرد

این کارشناس ارشد مسائل راهبردی و استراتژیک گفت: این فتنه اتفاق افتاد، غرب قصد داشت اردوکشی خیابانی را جایگزین صندوق‌های رای کند که این مسئله به معنای از بین رفتن دمکراسی است، شما ببینید چه فریب بزرگی است که به اسم دمکراسی و آزادی به خیابان آمدند تا با همین اسم، دمکراسی را در خیابان‌ها سرببرند.اقدام مقام معظم رهبری نه تنها نظام اسلامی را واکسینه کرد، در واقع بزرگترین خدمت را به جریان مردم‌سالاری در کشور کرد، مقام معظم رهبری دمکراسی را در کشور نگه داشت. این پیش‌بینی و هشدارهای مقام معظم رهبری کاملا به جا بود

*در جریان فتنه ۸۸، عده‌ای داخل فتنه افتادند، عده‌ای تماشاگر بودند و گروه عظیم مردم شجاعانه به میدان آمدند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیهادامه داد: برخی از سیاستمداران نخواستند یا نتوانستند بفهمند و خودشان در این مسیر افتادند جریان فتنه جریان مهمی در تاریخ معاصر ایران است. یک گروه در داخل فتنه افتادند، یک گروه فتنه را تماشا کردند و نیامندند به میدانی که اگر صادق باشند، علامت کم بصیرت بودن آنهاست و گروه زیادی که همان توده عظیم ملت ماست، شجاعانه به میدان آمدند، هم انقلاب را نگهداری کردند هم استقلال را حفاظت کردند و هم دمکراسی جا افتاده کشور را حفظ کردند.

*پیروزی بر فتنه در واقع پرده‌برداری از عظمت ایران بود /ایران امروز قوی تر از ایران زمان فتنه است

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها دمکراسی خاورمیانه است، پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین دمکراسی خاورمیانه است و یک ستاره درخشان در منطقه است، این مسئله نیازمند نگهداری است، یعنی اگر کشوری با این عظمت در جایی باشد که تمام دول استعماری و استکباری که عادت به چپاول و سیطره دارند، در این منطقه نمی‌توانند بپذیرند که کشوری قدرتمند در منطقه ظهور پیدا کرده است.پیروزی بر فتنه در واقع پرده‌برداری از عظمت ایران بود، ایران بعد از فتنه بسیار قدرتمندتر از گذشته در منطقه ظاهر شد، درست است که کسانی که در فتنه بودند خساراتی بر بدنه امنیتی ایران وارد کردند، اما این گذرا است امروز ایران از زمان فتنه قوی‌تر ظاهر شده، شما می‌بینید یکی از مبانی قدرت و استحکام نظام ما انتخابات اخیر است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیهافزود: انتخابات اخیر یکی از بهترین انتخابات در ایران و در منطقه است که این نشان می‌دهد نظام مدنی و سیاسی ما که براساس فکر اسلامی استوار شده و نوعی دمکراسی نماینده‌ای را براساس فکر اسلامی بنا کرده، کاملا جا افتاده است. ایران امروز قوی تر از ایران زمان فتنه است که ثمرات بیداری مردم است.

*نباید فتنه ۸۸را قضیه یک شب و دو شب و یک روزدانست /این تحرکات با برنامه‌ریزی و در زمان طولانی انجام شده بود

لاریجانی در پاسخ به این سوال که چه می‌شود که خیلی زود به صورت میدانی انواع و اقسام دشمنان ملت از مدل‌های مختلف می‌آیند، همپای یک آشوب خیابانی خودنمایی می‌کنند. در مرحله اول شما این تصمیم را چگونه می‌بینید و بعد از آن این مسئله که خیلی سریع سراغ آرمان‌های نظام می‌روند مانند آرمان روز قدس، آرمان فلسطین و مسائل دیگر چه می‌شود که انقدر سریع ارزشهای ملت را زیرپا می‌گذارند؟ گفت:اول اینکه ما نباید این مسأله را قضیه یک شب و دو شب و یک روز بدانیم. به نظر من آمریکا و غرب صهیونیسم خیلی بر این مسأله تمرکز کرده‌اند و مدتها بر روی آن کار می‌کردند حال وقتی که ما به عقب نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تعلیمات داده شده، افرادی که در دسته جات مختلف به ایران می‌آمدند، سخنرانی و تبلیغات می‌کردند از امکانات جدید فضای مجازی و تشکیلات سیاسی و دفاعی ما به نوعی غافلگیر شد این تحرکات برنامه‌ریزی خیلی با قدرت و با برنامه‌ریزی و در زمان طولانی انجام شده بود، حالا متوجه می‌شویم که برخی از شعارها که از ماه‌ها قبل می‌دادند به چه معنا بود و چرا این شعارها داده می‌شد، چرا بعضی از تأکیدات مطرح می‌شد.

*جریان اصلاحات در کشور ما دچار انحراف شد/ اصلاحات باید گروه منحرف را از خود دور می‌کرد

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیهادامه داد: انحراف در بین جریانات سیاسی همیشه ظاهر می‌شود، قدرت تشکیلات سیاسی به این است که انحراف را تشخیص می‌دهند یا خیر و آیا می‌توانند مهارش کنند یا نه، جریان اصلاحات در کشور ما دچار انحراف شد و گروهی از این جریان طرفدار نظام سکولار شدند و گفتند که اسلام حکومت ندارد، انتظار این بود که جریان اصلاحات که متعلق به بعد از انقلاب و طرفدار انقلاب است می‌بایست این گروه منحرف را از خود دور کند و نگذارد که میدان‌دار جریان اصلاحات شوند اما متاسفانه نه تنها این نشد بلکه این جریان انحرافی که دقیقا غرب بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود سبب شد که کل حرکت اصلاحی کشور را با خود ببردحرکت اصلاحی کشور سابقه‌دار است در انقلاب و هنگامی که توانستند سوار بر این جریان سیاسی شوند برد عظیمی کردند.

* "رای ما کو؟ "،یک شعار احساسیبود /گروه منحرفی که سوار بر این موج شده بود به سرعت جریانات را به دست گرفت

لاریجانی تصریح کرد: نکته دیگر این است که مردمی که در خیابان‌ها بودند، مردم بدی نبودند و همیشه این جریان اغوا وجود دارد، مردم در ذهنشان القاء شد که حقشان خورده شده می‌گفتند رای ما کو؟ ما می‌خواهیم رای‌مان را پس بگیریم، توجه داشته باشید که این یک شعار احساسی است در حقیقت رای آنها در صندوق‌های پلمپ شده بوده و حتی به تعدادشان نیز دست نیز دست نخورده بوداین القاء وقتی با حجم عظیم رسانه‌ای در داخل و خارج و به زبان کسانی که در انقلاب سابقه داشته‌اند بیان شد مردم عصبانی شدند، اما به دنبال تغییر نظام اسلامی نبودند. گروه منحرفی که سوار بر این موج شده بود به سرعت این جریانات را به دست گرفت حال می‌بینید که به ولایت فقیه توهین شد به اسلام، امام حسین(ع)، نماز جمعه و تمام مقدسات توهین شد.

*در پشت‌بام‌ها الله‌اکبر می‌گفتند اما خط آمریکا را تبلیغ می‌کردند که به مانند قرآن سرنیزه کردن بود

وی ادامه داد: در پشت‌بام‌ها الله‌اکبر می‌گفتند اما خط آمریکا را تبلیغ می‌کردند که به مانند قرآن سرنیزه کردن بود. یعنی تمام ترفندهای فریب را به کار گرفتند وقتی پرده‌ها آرام آرام کنار رفت، مردم که با اینها نبودند، ۹ دی اتفاق افتاد ۹ دی اوج بصیرت مردم بودحضرت آقا فرمودند وقتی که در جمهوری اسلامی ایران، اسلام را حذف می‌کنند، وقتی برای کشورهای بزرگ استکبار با آنها هم‌صدایی می‌کنند چرا مرزبندی و موضع‌گیری نمی‌کنید که چند کلیدواژه خاص دارند به ویژه در زمینه، هشیاری، بصیرت که قبل از اینها قاطعانه می‌گویند باید جلوی بی‌قانونی گرفته شود و حتی در خطبه‌های نماز جمعه هم هست که اگر در این نقطه باج دهیم هیچ جایگاهی مصون نخواهد بود. شما این دو مرحله را چگونه ارزیابی می‌کنید یکی مقاومت در برابر زیاده‌خواهی و دیگری کلیدواژه‌هایی که اشاره شد.

*قانون در واقع شیرازه حفظ یک نظام است و در واقع قانون‌گرایی بزرگترین علامت تمدن است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیهتاکید کرد: قانون در واقع شیرازه حفظ یک نظام است و در واقع قانون‌گرایی بزرگترین علامت تمدن است، یکی از ویژگی‌های مقام معظم رهبری اتکاء خیلی قوی به قانون است حتی در جاهایی ممکن است ایشان قانون را نارسا بخوانند ولی تبعیت از قانون را بسیار ضروری می‌دانند حال اگر مسئله قانون و قانونگذاری به مسئله مهمی مثل انتخابات وصل شده باشد طبیعتا این قانون‌گرایی اهمیتش بسیار بالاتر از موارد دیگر است.

*آنهایی که بحثتقلب را مطرح کردند کاملا آگاه بودند که تقلب نشده است /می‌خواستند یک کودتای کامل را برقرار کنند

وی ادامه داد:همه گروه‌های سیاسی که در انتخابات می‌آیند تعهد دارند شرعا، قانونا و اخلاقا که ضوابط انتخابات را بپذیرند که این ضوابط هم ضوابطی است که برای دوران تبلیغات است و هم ضوابطی است که بعد از تبلیغات است و هم ضوابطی است که مربوط به نظارت و شمارش آراء و اعلام نهایی است. حال اگر شخصی بگوید که نه اگر اسم من در نیاید این انتخابات باطل است، این مسئله صد در صد مقابله با قانون است اصلا نباید در مقابل چنین زیاده‌خواهی کوچک‌ترین نرمش داشت، البته اگر افرادی نسبت به انتخابات اعتراضی داشته باشند مکانیزم‌های قانونی دارد می‌توانند بروند مدارکشان را بدهند، بحثکنند میدان‌ها برایشان باز شده بود منتهی آنها می‌دانستند که تقلب نشده آنهایی که بحثتقلب را مطرح کردند کاملا آگاه بودند که تقلب نشده آنها می‌خواستند یک کودتای کامل را برقرار کرده و دمکراسی را مفهوم کنند.

*سران فتنه نگفتند که مرزشان با دشمنان جداست، واقعیت این است که مرزشان جدا نبود

وی در ادامه بیان کرد: نکته دوم این است که در مسیر حرکت، سیاسیون خودشان را در محک امتحان می‌گذارند یعنی کارشان محک می‌خورد، حالا واقعا یک آدم سیاسی ببیند که یک صحبت و اقدامی کرده و بعد ببیند که از این حرکت آمریکا دفاع می‌کند رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند، انگلیس، منافق و ضد انقلاب و … دفاع میکند نباید کمترین شک را داشته باشد امایک کلمه سران فتنه نگفتند که مرزها با این‌ها جداست، زیرا واقعیت این است که مرزشان جدا نبود و این بزرگ‌ترین خطایی است که مرتکب شدند و این ظلم ابعادش در حد کشتن یک نفر و دو نفر نیست بلکه ظلم به حیثیت یک ملت است که کیفر سنگینی داشته و فراموش شدنی نیست.البته ملت قوی‌تر از این است که چنین تحرکاتی بخواهد به منافع نظام ضربه بزند یا بخواهد نظام را ساقط کند منتهی آنها ظلمشان را کردند و این خطا بخشودنی نیست.

لاریجانی گفت: در حال حاضر هم همین گونه است یعنی این خط حق و یا حلال خیلی روشن است، جمهوری اسلامی ایران زیر دست آمریکا را به بزرگ‌ترین دمکراسی قوی‌ترین دمکراسی و پیشرفته‌ترین دمکراسی خاورمیانه تبدیل کرده است،سیاست‌مدارانی که مدعی فهم سیاسی هستند باید بین این خط کاملا روشن حرکت کنند.

* " بصریت "، کلید واژه‌ای کهبه عنوان شاه کلید مقابله با فتنه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیهدر پاسخ به این سوال که در جریان فتنه خیلی‌ها لغزیدند و ملت این را فراموش نخواهد کرد، بعضی‌ها در مورد شکل‌گیری ۹ دی تعابیر مختلفی استفاده می‌کنند، به عنوان مثال قیام هویت عاشورایی مردم، قیام عاشورایی، مرزبانی از انقلاب و … شما این مسئله را چطور تحلیل می‌کنید که وقتی جبهه باطل از خط قرمز‌های نظام، انقلاب و مردم عبور می‌کند، مردم اینگونه وارد صحنه شده و پاسخ می‌دهند، بیان کرد: البته این اصطلاحات از هم دور نیستند اما من اصطلاح تجلی بصیرت سیاسی مردم را می‌پسندم زیراکلمه بصیرت کلیدواژه‌ای بود که مقام معظم رهبری از قبل از این انتخابات آغاز کردند و در طول فتنه به عنوان شاه کلید مقابله با این فتنه مطرح کردند، مردم خوب فهمیدند این فتنه چه بود، مردم خوب فهمیدند که با فتنه چگونه باید برخورد کرد و وظیفه خود را درست در زمان مناسب و به موقع انجام دادند این یک دستاورد بسیار عظیم ملی ماست و باید قدردان ملت باشیم و افتخار کنیم که ملت ما چنین درجه‌ بالایی از بصیرت را برخوردار استالبته در تحقق این بصیرت خیلی عوامل نقش دارد فهم درست از اسلام و مکتب اهل بیت و آن چیزی که از عاشورا یاد گرفتیم، درسی که امام حسین(ع) به بشریت داد این است که در مقابل ظلم باید ایستاد و هیچ ابایی نداشت و نباید حق و باطل را ترکیب کرد.

*باید نظام اسلامی را به دنیا معرفی کنیم /اسلام یک دین محدود به یک قوم و سرزمین نیست

لاریجانی با اشاره به مسئله ارسال نامه توسط حضرت امام(ره) به " گورباچف " گفت:ارسال پیام با یک هیئت به شوروی سابق شاید تنها موردی است که حضرت امام(ره) یک هیئت رسمی را به یک کشور دیگر فرستادند و من این افتخار را داشتم که عضو این هیئت سه نفره بودم. امام با این کارشان چند نکته را مطرح کردند نکته اول اینکه تجربه ملت ما در بنای یک نظام سیاسی، مدنی براساس اسلام محدود به سرزمین ایران نیست چون اسلام یک دین محدود به یک قوم و یک سرزمین نیست، اسلام یک دین جهان شمول است و عرب و عجم و سفید و سیاه ندارد و تجربه ما بنای یک نظام مدنی براساس اسلام است این تجربه باید قابل عرضه به دنیا باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیهدر پایان خاطرنشان کرد: این خط را امام(ره) در طول حیات مبارکشان همواره دنبال می‌کردند و درسی هم برای مسئولین سیاسی نظام است که ما باید نظام اسلامی را به دنیا معرفی کنیم که این مسئله الزاماتی دارد و باید طوری رفتار کنیم که آبروی اسلام باشد،حضرت امام(ره) قصد داشتند که مطرح کنند تجربه ما در سطح جهانی قابل مطرح شدن است زیرا مارکسیسم در حال فروپاشی بود و از طرف دیگر غرب می‌گفت تنها راه نظام سکولار است، امام(ره) قصد داشت مطرح کند که اینگونه نیست تجربه موفقی وجود دارد که مبتنی بر فکر الهی است و ما آن را تجربه می‌کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار