|
|
کدخبر: ۸۸۳

رئیس‌جمهور قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت خانواده و قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری را ابلاغ کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

بر اساس ماده واحده این قانون، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون کلیه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب ۲۶/۲ / ۱۳۷۲ و اصلاحات آن و سایر قوانین که بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌شود.

دولت می‌تواند هر پنج سال یک بار، با توجه به نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس، ترکیب جمعیتی و شاخص‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در چهارچوب سیاست های کلی نظام و با رعایت شاخص‌های مندرج در قوانین برنامه پنج‌ساله با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی برای برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت‌ها بر اساس تعداد فرزندان اقدام کند.

همچنین به دولت اجازه داده می‌شود، مرخصی زایمان مادران را به نه ماه افزایش دهد و همسر آنان نیز از دو هفته مرخصی اجباری(تشویقی) برخوردار شوند.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور همچنین قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری را که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، ابلاغ کرد.

بر اساس ماده واحده این قانون، مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۳/۱۱ / ۱۳۸۶ به مدت یک سال دیگر تمدید می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار