|
|
کدخبر: ۹۴۲

نخست‌وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن کودتای نظامی علیه رئیس‌جمهور مخلوع مصر خواهان آزادی فوری وی شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، حریت اظهار کرد: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، امروز(یکشنبه) در مراسم افتتاح خط جدید متروی استانبول گفت: " باید از هر گونه موضعی که ممکن است مصر را به جنگ بکشاند، اجتناب کرد. ما انتظار داریم تمام سیاستمداران شامل مرسی و نخست وزیر مصر فورا آزاد شوند. "

وی افزود: " دولت خودخوانده مصر شاید بگوید که ترکیه در امور داخلی ما مداخله می‌کند اما ما نیز می‌گوییم که در کنار ملت مصر و پایبند به اصول‌مان هستیم. "

اردوغان همچنین با اشاره به اینکه تنها ترکیه و قطر از رئیس‌جمهور مخلوع حمایت کرده‌اند از کشورها و نهادهایی چون اتحادیه اروپا و سازمان ملل که از حوادثمصر به عنوان کودتا یاد نمی‌کنند نیز انتقاد کرد.

اردوغان گفت: " هیچ کس نمی‌تواند دیگری را فریب دهد. در مصر کودتا رخ داده است و یک کودتا، هدفش هر چه که باشد، مخرب و زیان‌آور است. کودتا دموکراسی و آینده را نابود می کند. آنهایی که کودتا را کودتا نمی‌خوانند از آن حمایت می‌کنند. "

وی با اشاره به مراکز تجمع مخالفان و موافقان مرسی گفت: " چرا آنهایی که تحریر را می‌بینند میدان الدعویه را نمی‌بینند؟ آیا آنها مردم مصر نیستند؟ "

مرسی پس از چهار روز اعتراضات گسترده در ۳ جولای و در پی تعلیق قانون اساسی کشور از جانب ارتش از کار برکنار شده و نیروهای نظامی رئیس دادگاه قانون اساسی را به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب کردند.

رئیس‌جمهور اخوانی مصر توسط نیروهای نظامی مصر بازداشت شده و در یک مکان نامشخص محبوس است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار