|
|
کدخبر: ۹۹۴۳۲

رئیس جمهور با بیان اینکه خرمشهر باید نگین تجارت منطقه شود، گفت: برای این کار دولت کل شهر آبادان و خرمشهر را به عنوان منطفه آزاد اعلام می‌کند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانیپیش از ظهر امروز در جمع مردم خرمشهر در مسجد جامع این شهرستان اظهار کرد: سلام بر مردم قهرمان، مقاوم، فداکار شهر تاریخی خرمشهر، شهر جهان‌آرا، شهر همه شهیدان و ایثارگران، همه عشایر، همه ایرانیانی که به یاد ایستادگی و مقاومت این شهر در برابر خرمشهر سر تواضع فرود می‌آورند.

وی با بیان اینکه خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت ایران در برابر متجاوزان است، تصریح کرد: گرچه در این سفر فرصت نبود تا در بخش‌های مختلف این استان، ندا و صدای مردم و مطالباتشان را از نزدیک بشنوم و اکتفا به یک برنامه تلویزیونی و نشست‌هایی که در مرکز استان برگزار شد اما دیدار با مردم خرمشهر وآبادانبه‌عنوان نماد جهان و نماد ایستادگی را بر خود لازم و ضروری می‌دیدم.

رئیس جمهور اضافه کرد: راست است که خرمشهر بازسازی شده است اما خرمشهر نیاز به نوسازی دارد.

وی ادامه داد: گرچه دولت‌های پیشین برای خرمشهر گام‌های قابل ملاحظه‌ای را برداشته‌اند اما تا رسیدن به مطلوب مردم و خواست آنها، هنوز راه طولانی در پیش داریم.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت خود را موظف می‌داند به آبادی خرمشهر زیرا در برابر این شهر احساس دین می‌کند.

روحانی اظهار کرد: دولت در این پنج ماه قدم‌هایی برداشته و قدم‌های بلندتری نیز برمی‌دارد.

وی افزود: باید اروند احیا، پاک‌سازی و لایروبی شود و از روز نخست دولت این راه را دنبال کرده است، با دولت عراق چندین مذاکره انجام شده و در حال انجام است چراکه اگر اروند احیا شود نه فقط آبادان و خرمشهر بلکه استان خوزستان و کشور آباد می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: کارون در کل این استان باید احیا شود در این راستا دولت نخستین قدم‌ها را برداشته است و ابتدا باید برای آلاینده‌ها و پسماندها برنامه‌ریزی شود و طرح فاضلاب در کل استان برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه خرمشهر باید نگین تجارت منطقه شود، تصریح‌ کرد: برای این کار دولت کل شهر آبادان و خرمشهر را به عنوان منطفه آزاد اعلام می‌کند و از همه کارآفرینان، سرمایه‌داران در داخل و خارج کشور دعوت می‌کند به خرمشهر و آبادان بیایند و سرمایه خود را بیاورند.

وی اضافه ‌کرد: در سال ۴۶ هفته‌ها در خرمشهر بودم در دفاع مقدس ماه‌ها در این استان و خرمشهر بودم بعد از دفاع مقدس نیز بارها آمده‌ام و می‌فهمم کدام خرمشهر مورد انتظار شما مردم خرمشهر است.

رئیس جمهور خاطرنشان‌ کرد: باید برای خرمشهر و آینده خرمشهر مطالعه و برنامه‌ریزی شده و صنعت و فولاد در خرمشهر راه‌اندازی شود و دولت پیگیر اشتغال در خرمشهر نیز است.

روحانی افزود: امروز خوزستان و خرمشهر امنی داریم که در این زمینه از نیروهای مسلح تقدیر می‌کنیم اما شیوه حراست از این استان و خرمشهر باید تغییر کند تا فعالیت مردم آزادتر شود و سواحل ما به سواحل زیبای مورد نیاز مردم تبدیل شود.

وی گفت: اشتغال به عنوان مسئله اصلی دولت است، دولت می‌داند در سراسر کشور مشکل اشتغال وجود دارد و در این پنج‌ماه یک قدم کوچک از نظر آمار برای اشتغال برداشته است اما بیکاری عظیم و نرخ بیکاری تکان‌دهنده است.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: برای اشتغال باید محیط امن و آرام بسازیم امروز ایران آرامت‌ر از گذشته و شرایط برای توسعه آماده‌تر است

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار