|
|
کدخبر: ۱۷۹۹۲۷

از زمانی که گوشی های موبایل حرفه ای با دوربین های مجهز به بازار آمد، دوربین های عکاسی، مخاطب عمومی خود را از دست داد.

به گزارش امید نیوز، از زمانی که گوشی های موبایل حرفه ای با دوربین های مجهز به بازار آمد، دوربین های عکاسی، مخاطب عمومی خود را از دست داد. امروز دیگر خرید دوربین عکاسی برای گرفتن تصاویر معمولی و روزمره نیست. اگر قصد خرید دوربین عکاسی را دارید، پس از کمی بررسی، به گستردگی بازار این وسیله دیجیتال پی می برید به طوری که می توان بازار دوربین های عکاسی را پس از گوشی های موبایل، وسیع ترین بازار لوازم دیجیتال به حساب آورد. بین این همه برند و مدل های مختلف، خرید دوربین عکاسی کاری سخت و پیچیده است. در خرید دوربین عکاسی باید به دو اصل توجه کنید.
اول این که استفاده شما از دوربین برای چه کاری است. می خواهید در مسافرت از مناظر و طبیعت عکس بگیرید یا لحظات شاد خانوادگی تان را ثبت کنید یا شاید هم به حرفه عکاسی علاقه مندید و قصد گرفتن عکس را به صورت حرفه ای دارید. مسئله دوم که در خرید دوربین باید به آن توجه شود، بودجه ای است که برای خرید دوربین کنار گذاشته اید. در دخل و خرج امروز، دوربین های خانگی را بررسی می کنیم و دوربین های حرفه ای را در شماره های بعدی بررسی خواهیم کرد. برای آشنایی با دوربین های خانگی و راهنمای خرید آن ها با دخل و خرج امروز همراه باشید.

انواع دوربین

با فراگیر شدن استفاده از اسمارت فون ها یا همان تلفن های همراه هوشمند و ارتقای کیفیت دوربین آن ها، شاید فکر کنید که دیگر نیاز به دوربین عکاسی ندارید ولی همچنان دوربین های عکاسی قابلیت های ویژه ای دارند که کاربران را به سمت خود می کشانند. از دلایلی که کاربران به سوی دوربین‌ های عکاسی جذب می شوند، قابلیت های مختلفی است که در هر گوشی همراهی پیدا نمی شود.
یکی از این قابلیت ها زوم اپتیکال است که دوربین‌های عکاسی خانگی در آن پیشرفت بسیار زیادی کرده‌اند و اکثر شرکت های تولید کننده دوربین سعی می‌کنند با بالا بردن زوم دستگاه، تفاوت زیادی بین دوربین عکاسی و موبایل ایجاد کنند. همچنین فلاش قوی تر دوربین های عکاسی نسبت به گوشی های هوشمند مزیت بزرگی است که قابلیت عکس برداری در شب را برای شما فراهم می آورد. دوربین ها را می توان به سه دسته کلی کامپکت (فشرده) ، DSLR و mirrorless یا بدون آینه تقسیم کرد که دوربین های کامپکت بیشتر مصرف خانگی دارد و خود به سه نوع کامپکت ساده ، کامپکت پیشرفته و کامپکت زوم تقسیم می شود. در ادامه ویژگی های هر کدام را شرح می دهیم.

دوربین های معمولی یا کامپکت ساده!

دوربین ‌های کامپکت ساده یا همان دوربین های معمولی که احتمالا هر کدام از ما یکی از آن ها را در خانه های مان داشته ایم، اندازه کوچکی دارند و لنز آن ‌ها قابل ‌تعویض نیست. این نوع دوربین، تا سال ‌ها درمیان خریداران عمومی دوربین های عکاسی فروش زیادی داشت اما با روی کار آمادن گوشی های هوشمند این دوربین ها محبوبیت خود را از دست داد و امروزه مردم ترجیح می دهند به جای خرید دوربین کامپکت به سراغ گوشی های هوشمند بروند زیرا گوشی‌های هوشمند می‌توانند به ‌خوبی دوربین های کامپکت عکاسی کنند و همیشه همراه شما باشند.
راهنمای خرید دوربین عکاسی

حتی گوشی های موبایل با نرم افزار های مختلفی که در اختیارمان می گذارند، به راحتی امکان ویرایش عکس ها را برای مان فراهم کرده اند. با این حال دوربین های کامپکت به دلیل قیمت کم و ساده بودن عکس برداری برای افراد مبتدی مناسب است. اگر نمی خواهید به خاطر عکس برداری هزینه زیادی برای یک گوشی هوشمند کنید ما به شما دوربین Canon IXUS 175 HS را توصیه می کنیم. این دوربین با دقت حسگر 20 مگاپیکسل و زوم اپتیکال هشت برابر، می تواند عکس با کیفیتی به شما تحویل دهد و با فلاش پر نوری که دارد قابلیت عکاسی در شب را نیز فراهم می کند. فیلم برداری آن HD است و شما می توانید با قیمت حدود 400 هزار تومان آن را خریداری کنید.

کامپکت پیشرفته، کمی حرفه ای تر!

با پیشرفت گوشی های هوشمند، سازندگان دوربین های کامپکت هم به فکر افتادند تا از انقراض جان سالم به در برند. این نوع دوربین ها که به کامپکت پیشرفته مشهور هستند یک ویژگی بارز دارند و آن داشتن سنسور تصویر بزرگ است. سنسور تصویر بزرگ، باعث می‌شود که برخلاف دوربین های کامپکت‌ ساده و دوربین گوشی‌های هوشمند، بتوانند در شرایطی که نور محیط کم است هم عکس‌ هایی با کیفیت زیاد بگیرند و همین ویژگی باعث افزایش قیمت آن نسبت به دوربین های کامپکت ساده می شود.
راهنمای خرید دوربین عکاسی
این دوربین ها با این که کوچک هستند و فضای کمی اشغال می کنند، کیفیت عکس بسیار خوبی دارند و می توانند در هر لحظه و هر مکان همراه شما باشند و تصاویرتان را ثبت و ضبط کنند. به همین دلیل هر روز به شمار علاقه مندان به این نوع دوربین ها افزوده می شود. اگر شما هم برای خرید این نوع دوربین وسوسه شدید، دوربین عکاسی کانن PowerShot G9 X می تواند بهترین گزینه برای این دسته از دوربین ها باشد. این دوربین با کیفیت ساخت بالا در کنار سنسور 20 مگاپیکسلی ، ابعاد مناسب و فلاش جهنده، تمامی امکاناتی را که برای یک عکس خوب نیاز دارید، در خود دارد. کانن G9 X با زوم اپتیکال سه برابر ، فیلم برداری Full HD و قابلیت اتصال به wifi با قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان یک دوربین مقرون به صرفه و تمام عیار نسبت به دوربین های این سطح از کیفیت به حساب می آید.

کامپکت سوپرزوم یا تصویر برداری از ماه!

دوربین های کامپکت سوپر زوم را می توان پلی بین دوربین های کامپکت پیشرفته و دوربین های حرفه ای عکاسان حرفه ای (DSLR) به حساب آورد. این دوربین ها نسبت به دوربین های کامپکت از بزرگ نمایی بیشتر، تعداد دکمه‌‌ های کنترلی مختلف و سنسور‌های بزرگ و قدرتمندتری برخوردار است . دوربین گوشی های هوشمند فاقد زوم اپتیکال است به همین دلیل قابلیت رقابت با این نوع دوربین ها را ندارد. از طرفی به دلیل داشتن امکانات زیاد در دوربین های سوپر زوم، می توانید لذت عکاسی حرفه ای را تجربه کنید. پس اگر قادرید که کمی بودجه تان را برای خرید دوربین افزایش دهید، این نوع دوربین ها می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. دوربین نیکون کول‌پیکس P900 را می توان یکی از پرچم داران دوربین های سوپر زوم دانست.
راهنمای خرید دوربین عکاسی
این دوربین قابلیت زوم بی نظیر 83 برابری دارد تا بدین ترتیب به مبارزه با قوانین طبیعت بپردازید. این جمله به معنای این است که شما با این دوربین می توانید به ثبت تصاویر از ماه بپردازید. اما این یکی از ویژگی های این دوربین است. کیفیت زیاد لنز این دوربین در کنار سنسور 16 مگاپیکسلی آن می تواند تصاویر را با وضوح زیاد ثبت کند. P900 در زمینه فیلم برداری هم حرفی برای گفتن دارد و توانایی ثبت کلیپ‌ های با رزولوشن P1080 را داراست. GPS‌ و wifi از دیگر امکانات دوربین نیکون به حساب می آید. این دوربین را می توانید با قیمت حدود یک میلیون و 900 هزار تومان تهیه کنید.

چاپ سریع

آخرین دسته از دوربین های خانگی که به تازگی روی بورس افتاده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است، دوربین های چاپ سریع است. با این که بازار عکس های سلفی با تلفن همراه بسیار داغ است اما افرادی هم هستند که دوست دارند عکس های خود را لمس کنند و درون آلبوم یا هر جایی مانند روی در یخچال بچسبانند. این دسته از دوربین ها بلافاصله پس از عکس برداری ، عکس را چاپ می کنند. کیفیت عکس این دوربین ها زیاد نیست اما هزینه کاغذ عکس آن ها نسبتا زیاد است.
راهنمای خرید دوربین عکاسی
قیمت هر بسته 30 عددی کاغذ این دوربین، تقریبا 85 هزار تومان است. اگر می خواهید حس متفاوتی در عکاسی تجربه کنید و قصد خرید دوربین های چاپ سریع دارید، ما به شما دوربین Instax Mini 8 را پیشنهاد می کنیم. در نگاه اول ظاهر متفاوت آن نظر شما را به خود جلب می کند ولی بیشتر که پیش می روید با کاغذ های چاپ آن روبه رو می شوید که حاشیه سفید دارد و شما را به یاد عکس های قدیمی می اندازد. Instax با داشتن فلاش، عکس های شفاف و قابل قبولی ثبت می کند. شما می توانید با 250 هزار تومان صاحب یک Instax Mini 8 شوید.

از عکاسی خانگی تا حرفه ای

دوربین های عکاسی خانگی با این که انواع و اقسام مختلفی دارد، برای عده ای باز هم نمی تواند جایگزین تلفن همراهشان شود، برای همین هم باید حتما علاقه مند به عکاسی و ثبت تصاویر باشید تا به دنبال خرید دوربین عکاسی بروید. عکاسی دنیایی خاص و عجیب دارد و تا زمانی که وارد آن نشوید، نمی توانید لذت آن را درک کنید. دخل و خرج در آینده ای نزدیک دوربین های حرفه ای و عکاسی حرفه ای را معرفی خواهد کرد.
 
 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار