|
|
کدخبر: ۱۸۱۲۳۷

با اکران آغازین فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» در چین، مجموع فروش مجموعه فیلم‌های «ژوراسیک» از مرز چهار میلیارد دلار عبور کرد.

خبرگزاری امیدنیوز به نقل از اسکرین: فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که دنباله‌ای بر فیلم «دنیای ژوراسیک» و پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم علمی-تخیلی است با آغاز اکران خود در سینماهای چین 112 میلیون فروخت تا مجموع فروش بین‌المللی خود را به 370 میلیون دلار برساند و در مجموع فروش پنج قسمت از مجموعه فیلم‌های «ژوراسیک» را از مرز چهار میلیارد دلار فراتر ببرد.

فروش فیلم‌های «ژوراسیک» از 4 میلیارد دلار گذشت

این فیلم به کارگردانی «خوان آنتونیو بایونا» به زودی در گیشه آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و استرالیا نیز اکران خود را آغاز می‌کند.

اولین قسمت از این مجموعه فیلم با عنوان «پارک ژوراسیک» در سال 1993 به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» به سینما آمد و به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافت. «اسپیلبرگ» در سال 1997 فیلم «پارک ژوراسیک: دنیای گمشده» را ساخت که درنهایت به فروش جهانی 618 میلیون دلار دست یافت. «پارک ژوراسیک ۳» ساخته «جو جانسون» در سال 2001 به سینما آمد و فروش 368 میلیون دلار را رقم زد اما در سال 2015 «دنیای ژوراسیک» به کارگردانی «کالین ترورو» به فروش جهانی چشمگیر ۱.۶۷ میلیارد دلار رسید و پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه نام گرفت.

«دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» جدیدترین فیلم از این مجموعه که تاکنون در 51 بازار خارجی اکران شده از هفته آینده اکران خود را در سینماهای آمریکای شمالی آغاز می‌کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار