|
|
کدخبر: ۱۸۵۱۴۹

بازیگران فیلم تی تی ، با بازی متفاوت پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست در اولین تجربه حضور بین المللی خود در جشنواره فیلم توکیو به نمایش گذاشته.

بازیگران فیلم تی تی ، با بازی متفاوت پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست در اولین تجربه حضور بین المللی خود در جشنواره فیلم توکیو به نمایش گذاشته.
فیزیکدانی که در حال کار بر روی فرضیه ای درباره پایان جهان است ، با زنی حامله ملاقات می کند که می خواهد به بشریت خدمت کند و خانه ای از آن خود داشته باشد. در ادامه با جزئیات فیلم تی تی و بیوگرافی بازیگران همراه ما باشید ..
 

فیلم سینمایی تی تی

تی تی فیلمی ایرانی محصول ۱۳۹۹ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده و نویسندگی مشترک ارسلان امیری و پناهنده است. الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت اما به دلیل اینکه نمایش اول آن در سی‌وسومین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۰ بود، از داوری در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی محروم شد. تی تی در جدول رده‌بندی منتقدان ماهنامه سینمایی فیلم که هر سال بعد از پایان جشنوارهٔ فیلم فجر برگزار می‌شود در دو بخش بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه برگزیده شد. مجلهٔ فیلمنامه‌نویسیِ فیلم نگار در شمارهٔ ۲۱۸ خود این فیلم را به عنوان محبوب‌ترین فیلمنامهٔ جشنوارهٔ سی‌ونهم فجر به انتخاب منتقدان این مجله معرفی کرد. همچنین این فیلم بهترین فیلم سی‌ونهمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر از نگاه منتقدان سینما شد.

پوستر فیلم تی تی_فیلم سینمایی تی تی در صدر پر فروش ترین های هفته

خلاصه فیلم تی تی

داستان فیلم تی تی درباره یک استاد دانشگاه و فیزیکدان به نام ابراهیم (پارسا پیروزفر) با زنی ملقب به تی تی (الناز شاکردوست) آشنا می‌شود. تی تی در این فیلم دختری شهرستانی و ساده‌ای‌ست که شغلش نیروی خدماتی در یک بیمارستان است.
او با اجاره دادن رحم خود به زوج‌های نابارور، کسب درآمد می‌کند. تی تی نامزدی دارد (هوتن شکیبا) که مرد قابل اعتمادی نیست. اما نکته جالب اینجاست که تی تی پاک در افکار خودش غرق شده و چشمانش را به روی حقیقت (نامزدی که از او سوءاستفاده می‌کند) بسته است.
ابراهیم که به شدت بیمار شده است به بیمارستانی می‌رود که تی تی در آن کار می‌کند. او قصد دارد فرضیه‌ پایان دنیا را به اثبات برساند تا بتواند بشریت را نجات دهد. به همین دلیل همیشه کاغذ‌هایش را با خودش به این طرف و آن‌طرف می‌برد.
اما این‌بار یکدفعه تمام کاغذهای پروژه‌اش را که حاوی اطلاعات مهمی هستند در بیمارستان جا می‌گذارد. در ادامه فیلم ابراهیم برای گرفتن کاغذهایش به سراغ تی تی می‌رود. در پایان فیلم نیز خواهیم دید که ابراهیم و تی تی در لانگ شاتی کنار دریا نشسته‌اند و به دنیایی فکر می‌کنند که هنوز جایی برای آنها دارد.
 

بازیگران فیلم سینمایی تی تی

  • الناز شاکردوست: تی تی (سکینه شنبه سرائی)
  • پارسا پیروزفر: ابراهیم ساجدی
  • هوتن شکیبا: امیرساسان (قربان عشقی حشمت آبادی)
  • رضا عموزاد: قاسم - کولی- شعبده باز
  • سودابه جعفرزاد: گیلدا
  • مهدی فریضه: مسعود
  • امیرحامد: جیرودی
  • زینب شعبانی: خانم جیرودی
  • هیلدا کردبچه: رها
  • منوچهر امیری: اوستا حسن
  • مهیار دانشمند: نوازندهٔ کولی- شعبده باز
  • مهران نیک روش: نوازندهٔ کولی
  • مهرانه به نهاد: پزشک
  • پیمان رحیمی: نوازندهٔ کولی
  • ماهان خوش طبع: نوازندهٔ کولی
  • شاهین اطهری: نوازندهٔ کولی
  • سیما فغانی: نوازندهٔ کولیبازیگران فیلم تی تی_فیلم سینمایی تی تی در صدر پر فروش ترین های هفته
دیگر عوامل فیلم تی تی 
تهیه کننده و کارگردان : آیدا پناهنده ، مجری طرح : حامد خسروی ، فیلم نامه : ارسلان امیری و آیدا پناهنده ، مدیر فیلمبرداری : فرشاد محمدی ، طراح صحنه و لباس : امیر اثباتی ، مدیرتولید : مسعود دلیری ، صدابردار : وحید مقدسی ، طراح چهره پردازی : عباس عباسی ، برنامه ریز : خسرو نصیری خواه ، دستیاراول کارگردان : عباس بهبودی ، دستیاردوم کارگردان : مازیار حاجتی ، منشی صحنه : ساناز سماواتی ، دستیاربرنامه ریز : گلزار فرزانه ، عکاس : امید صالحی ، مشاور رسانه : محمد حیدری ، سرپرست گروه فیلمبرداری و نورپرداز : داوود محمدی سیف الدین رود ، فوکاس من : مجید حسین زاده ، مجری نور : علی غیاثی ، گروه فیلمبرداری : شهاب میرکریمی ، امیر میرکریمی ، ابوالفضل محمدی سیف الدین رود و علیرضا هاشمی مقدم ، گروه صدابرداری : جواد جهانگیری و محسن پرهیزکاری ، گروه گریم : مسعود ترغبی ، سیامک احمدی و یاسمن ادیبی پور ، دستیار اول صحنه : حسین خداوردی ، مدیر صحنه : علیرضا سلیمی ، دستیار اول لباس : هدیه عینی ایدلو ، جامه دار : مرضیه بامداد ، مدیر تدارکات : نادر اژدری ، گروه تدارکات : آریس جوان ، وحید اژدری ، محمد قربانی و فرید حسن زاده.
 

چکیده بیوگرافی بازیگران و عوامل فیلم سینمایی تی تی

  • الناز شاکر دوست
الناز شاکردوست در سال 1363 در محله پاسداران تهران متولد شد. پدرش تاجر ابزار آلات صنعتی و مادرش خانم فاطمه محتشمی خانه‌دار است. بین او و مادرش علاقه فراوانی وجود دارد. خانم شاکردوست دومین فرزند خانواده است و یک برادر بزرگتر از خود به نام علی و یک خواهر کوچکتر به نام الیکا دارد. او از نظر چهره شباهت زیادی به برادر خود دارد و رابطه صمیمانه‌ای نیز بین آنها برقرار است، به طوری که عکس‌های دو نفره زیادی از آنها در رسانه‌ها دیده می‌شود.
این بازیگر از کودکی به بازیگری و همینطور فوتبال علاقه داشته است. در دوره تحصیل نیز الناز شاکردوست از دانش آموزان خوب مدرسه بوده و در رشته ریاضی فیزیک با معدل 19/23 دیپلم گرفت، اما کنکور هنر داده و با رتبه 11 در رشته بازیگری تئاتر تحصیل کرده است. از دیگر فعالیت‌های هنری که از سنین پایین شروع کرده است نواختن پیانو بود که در این زمینه استعداد زیادی داشته و مورد تشویق اطرافیان بود.
او فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش و طراحی صحنه از دانشگاه آزاد تهران و فوق لیسانس هنر از دانشگاه لندن است.
الناز شاکردوست_فیلم سینمایی تی تی در صدر پر فروش ترین های هفته
الناز شاکردوست بازیگری را از صحنه تئاتر شروع کرد. او بعد از ورود به دانشگاه در تئاتر دانشجویی فعالیت داشت و این زمینه‌ای شد تا در سال 1382 توسط کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم "گل یخ" برای بازی در این فیلم دعوت شود. او در اولین فیلم خود در کنار گوهر خیراندیش و محمدرضا گلزار به ایفای نقش پرداخت.
پس از آن در طول کمتر از یکسال در 4 فیلم سینمایی حضور پیدا کرد و از آنجایی که فرد باهوش و با استعدادی است، به خوبی توانست از عهده اجرای نقش‌ها برآمده و زمینه شهرت او فراهم شد. الناز شاکردوست نقش‌های بسیار متفاوتی را بازی کرده است از جمله یک دختر مرفه، یک دختر از پایین شهر، یک دختر نسل سومی و در همه آنها به خوبی ظاهر شده است. بسیاری از منتقدین از همان ابتدا بازی او را مورد تشویق قرار داده اند. کیش و مات، اتوبوس شب، قاعده بازی و دوخواهر از فیلم‌های سینمایی بودند که موجب شهرت و محبوبیت او شدند. از مطرح‌ترین فیلم‌های او می‌توان به "شبی که ماه کامل شد" اشاره کرد که روایت یک اتفاق واقعی است.
 
الناز شاکردوست هنوز ازدواج نکرده است، با این وجود برای مدتی شایعه ازدواج او با علیرضا حقیقی دروازه بان سابق پرسپولیس مطرح بود که صحت نداشت.
 
  • هوتن شکیبا
هوتن شکیبا، ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در تهران متولد شد و در سنندج بزرگ شد. او کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر است. از کارهای او می‌توان به بازی در فیلم‌های سینمایی طبقه حساس، هلن، شبی که ماه کامل شد و مجموعهٔ تلویزیونی لیسانسه‌ها اشاره کرد. وی همچنین صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی را برای مجموعه‌های کلاه قرمزی و عروسک «بچه» و «شاباش» را برای مجموعه مهمونی در کارنامه دارد.
هوتن شکیبا در دوران دانشگاه خود در نمایش و فیلم‌های کوتاه زیادی بازی کرده‌است و همیشه خواسته با ایفای نقش‌های مختلف تجربه کسب کند. او در جشنوارهٔ یازدهم تئاتر دانشگاهی در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در تئاتری به نام «ویلون‌هایتان را کوک کنید» نخستین کار جدی و حرفه‌ای خود در تئاتر را بازی کرد و توانست جایزهٔ بازیگر اول را کسب کند به گفتهٔ خودش پس از آن امیدوارتر از قبل شروع به تمرین کرده و در نمایش‌های مختلف دانشگاهی شرکت کرده‌است.
او گفته‌است: «من حتی دورهٔ دانشگاهم را طولانی کردم تا از حرفه‌ام دور نشوم تا حدی که پدرم از من خواست اگر کاری در تئاتر نیست کار دیگری انجام دهم، اما من ناامید نشدم و در نهایت با ایفای نقشی کوتاه در تئاتر ماراساد تقدیر شدم». وی ابتدا در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی مقابل دوربین قرار گرفت و سپس برای بار نخست، در سال ۱۳۹۲، در یک فیلم بلند به نام «شب بیرون» به کارگردانی کاوه سجاد حسینی نقش‌آفرینی کرد و پس از آن دعوت به بازی در فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی و «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی شد.
هوتن شکیبا_فیلم سینمایی تی تی در صدر پر فروش ترین های هفته
از کارهای اخیر او در تئاتر می‌توان مرگ هوتن، الیور توئیست، ۱۰۰٪ و بینوایان را نام برد.
در سال ۱۳۹۷ در نمایش بینوایان وی در نقش موسیو تناردیه همراه با سحر دولتشاهی در نقش مادام تناردیه ایفای نقش کردند.
هوتن شکیبا به همراه الناز شاکردوست در جشنواره فیلم فجر هر دو با هم برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد جایزه گرفتند، در حالی که قبل از آن‌ها محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی هر دو برای بازی در فیلم قرمز این جوایز را دریافت کرده بودند.
 
  • پارسا پیروزفر
پارسا پیروزفر در ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی حمید سمندریان است. علاقه‌مندی اش به نقاشی سبب شد تا در طی سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹، هنگامی که او در مقطع تحصیلی دبیرستان و در رشته ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بود، به خلق داستان‌های مصور بپردازد. بعد از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک در سال ۱۳۶۹، پارسا پیروزفر تحصیلات خود را در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد، منزلی که اولین تجربه‌های بازیگری تئاتر خود را نیز از صحنه نمایش آنجا آغاز نمود. از دغدغه‌های او همچنین همواره صدا بوده‌است و زمانی را نیز از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ به صداپیشگی پرداخته‌است. اولین حضور او در سینما در سال ۱۳۷۳ در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود. همان سال، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت؛ و در سال ۱۳۷۴ مشغول به آموختن بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی سمندریان نزد حمید سمندریان شد. اولین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر در سال ۱۳۷۴ در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور بود. او در سال ۱۳۷۶ با اتمام رشته نقاشی در مقطع لیسانس از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. همان سال با بازی در نقش هیکارو در نمایش بانو آئویی اثر یوکیو میشیما به کارگردانی بهرام بیضایی دومین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر رقم خورد. پیروزفر نمایشنامه هنر اثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۸۰ کارگردانی کرد و به روی صحنه برد. هنر اولین کارگردانی او بود. در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ به تدریس بازیگری در مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه و همچنین تدریس کلاس‌های فوق‌العاده بازیگری در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت. او همچنین در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخته‌است. از دیگر فعالیت‌های هنری وی پس از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان که در مقاطع زمانی متفاوتی به آنها پرداخته‌است می‌توان از فعالیت در زمینه طراحی گرافیک، ساختن تیزر و مجسمه‌سازی نام برد. در حال حاضر نیز او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی اش و طراحی صحنه و لباس بعضی از این آثار نمایشی نیز می‌پردازد.
پیروزفر در مقام بازیگر و کارگردان، نمایش‌های گلن گری گلن راس اثر دیوید ممت به ترجمه امید روشن ضمیر را در سال ۱۳۹۰، نمایش نامه خوانی خدای کشتار اثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۹۱، نمایش سنگ‌ها در جیب‌هایش اثر مری جونز به ترجمه خود را در سال ۱۳۹۲، نمایش بر پهنه دریا اثر اسلاومیر مروژک را در سال ۱۳۹۳، نمایش ماتریوشکا به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خود را در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، نمایش یک روز تابستانی اثر اسلاومیر مروژک به ترجمه خود و سپیده خسروجاه را در سال ۱۳۹۷ و نمایش ملاقات به ترجمه و کارگردانی خود را زمستان ۱۳۹۷ و بهار ۱۳۹۸ به روی صحنه برده‌است. پارسا پیروزفر در نمایش ملاقات نیز مانند ماتریوشکا خود طراح صحنه نمایشش بود.
پارسا پیروز فر و النار شاکردوست_فیلم سینمایی تی تی در صدر پر فروش ترین های هفته
  • آیدا پناهنده ، کارگردان 
آیدا پناهنده (زادهٔ ۱۷ شهریور ۱۳۵۸، تهران) فیلمساز، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده ایرانی است. در سال ۱۳۹۴ برای فیلم سینمایی ناهید موفق به دریافت جایزه «آینده نویدبخش» از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ در بخش نوعی نگاه شد. وی همچنین توانست یکی از سه فیلمساز زن جوانی باشد که در سال ۲۰۱۶ جایزهٔ Women In Motion را از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ دریافت کند. آیدا پناهنده پس از ناهید، سه فیلم سینمایی اسرافیل، پاییز نیکایدوها  و تی تی را در کارنامهٔ کاری خود دارد. در اولین جشن بزرگ کارگردانان سینمای ایران از پناهنده برای فعالیت حرفه ای و مؤثر در حوزۀ کارگردانی تقدیر ویژه به عمل آمد.  
آیدا پناهنده متولد تهران و از پدر و مادری آذری است که هر دو اهل شهر خوی در آذربایجان غربی هستند. مادربزرگ مادری پناهنده، «محترم ریاضی» (۱۳۸۵–۱۳۰۱) مدیر دبیرستان دخترانه ایراندخت در شهر خوی بوده‌است. محترم ریاضی در سال ۱۳۳۳ به ریاست دبیرستان ایراندخت منصوب و بعد از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ از سمت خود برکنار شد.[نیازمند منبع] پناهنده در فیلم مستند ایراندخت (۱۳۸۷) به شرح زندگی مادربزرگش پرداخته‌است. «عبدالصمد پناهنده» (۱۳۶۶– ۱۳۲۵) پدر پناهنده، دانش آموختهٔ دانشگاه استانبول در رشتهٔ اقتصاد و مادرش «نزهت ریاضی» (متولد ۱۳۳۳) دبیر زبان انگلیسی بوده‌است.
آیدا پناهنده بزرگ شدهٔ خیابان فاطمی تهران است و دوران تحصیل خود را در مدرسهٔ راهنمایی سمیه و دبیرستان هشتم شهریور در منطقه شش تهران به پایان رسانده. وی در سال ۱۳۷۷ وارد دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در رشتهٔ سینما شد و لیسانس خود را در رشتهٔ فیلمبرداری سینما گرفت. در دوران لیسانس شاگرد اساتیدی چون نعمت حقیقی، علی لقمانی، اسفندیار شهیدی و رضا نبوی بوده‌است. در سال ۱۳۸۴ پناهنده مدرک فوق لیسانس خود را در رشتهٔ سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر گرفت. پایان‌نامه نظری فوق لیسانس پناهنده کارکرد نشانه شناسانهٔ کمپوزیسیون تصویر در سینما بوده که استاد راهنمای این رساله احمد الستی و استاد مشاور آن فرزان سجودی بوده‌اند.
 
آیدا پناهنده در همان سال‌های آغازین تحصیل شروع به شرکت در جلسات نقد ادبی روزهای پنجشنبه مجله ادبی کارنامه کرد. اولین داستان کوتاه پناهنده به نام «آنا» در شماره نهم مجله کارنامه در اسفندماه ۱۳۷۸به سردبیری هوشنگ گلشیری منتشر شد. سپس در تیرماه ۱۳۸۲ و در شماره سی و پنجم مجله کارنامه داستان دیگری از او به نام «آخرین قربانی» منتشر شد که در این دوره مدیریت بخش داستان به عهده محمد محمدعلی بود. یکی دیگر از داستان‌های کوتاه منتشر شدهٔ پناهنده در ماهنامه ادبی گلستانه مرداد ۱۳۸۴ به نام «زنانی که به سقف نگاه می‌کنند» بوده‌است.
 

حضور فیلم تی تی در جشنواره ها و دریافت جوایز

سال جشنواره بخش نامزد نتیجه جایزه
۱۳۹۹ سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر بهترین فیلمنامه آیدا پناهنده و ارسلان امیری نامزدشده سیمرغ بلورین
بهترین فیلم‌برداری فرشاد محمدی نامزدشده سیمرغ بلورین
بهترین موسیقی متن علیرضا افکاری نامزدشده سیمرغ بلورین
بهترین فیلم از نگاه تماشاگران
آیدا پناهنده پنجم سیمرغ بلورین
۱۴۰۰ فستیوال بین‌المللی تصاویر نو پارسی- فرانسه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران آیدا پناهنده برنده تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران
۱۴۰۰ بیست و ششمین فستیوال بین‌المللی سینمای مؤلف رباط- مراکش ۲۰۲۲ بهترین بازیگر زن الناز شاکردوست برنده لوح تقدیر
تقدیر ویژه هیئت داوران آیدا پناهنده برنده لوح تقدیر
۱۴۰۱ چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بهترین فیلم آیدا پناهنده نامزدشده تندیس بهترین فیلم
بهترین کارگردانی آیدا پناهنده نامزدشده تندیس بهترین فیلم
بهترین موسیقی متن علیرضا افکاری نامزدشده تندیس بهترین موسیقی متن
بهترین بازیگر نقش اول زن الناز شاکردوست برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار