|
|
کدخبر: ۱۴۶۲۳۹

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد

جلسه پیشکسوتان و چهره های مطرح باشگاه پرسپولیس با امیررضا خادم، معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی امور استان ها وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگارانجلسه پیشکسوتان و چهره های مطرح باشگاه پرسپولیس با امیررضا خادم، معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی امور استان ها وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.

در این جلسه که در سالن اجتماعات ورزش و جوانان برگزار می شود، قرار است در باره وضعیت مدیریت این باشگاه در فصل آینده و شرایط واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی بحثشود.

خادم درباره این جلسه توضیح می دهد: «قرار است در این جلسه در خصوص شرایط حال و فصل آینده پرسپولیس و حضورش در لیگ هم فکری شود.»

به گفته خادم در این جلسه دو بحثاصلی مطرح شود: «نحوه واگذاری و مدیریت کلان باشگاه قبل از واگذاری به بخش خصوصی، یکی از موضوعات اصلی جلسه با پیشکسوتان است. ما دنبال پیشنهادات عملی ومالی و گروهی هستم و می خواهیم هم برای واگذاری کوتاه مدت و هم برای واگذاری قطعی و کامل پشتوانه ها، چارچوب ها و برنامه ها را بررسی کنیم. تاکید ما بر است که آینده دو تیم پرسپولیس و استقلال تضمین شود و به آرامش و ثبات مالی و مدیریتی برسند و اگر رقابتی و برد و باختی وجود دارد، در مستطیل سبز باشد.»

معاون وزیر ورزش و جوانان خبر می دهد که اولویت وزارت ورزش و جوانان سپردن مدیریت باشگاه پرسپولیس به یکی از بزرگان این باشگاه است: «با توجه به شنیده ها، بزرگان پرسپولیس به اداره و مدیریت کلان باشگاه علاقمند هستند. از نظر وزارت ورزش و جوانان هم این بزرگان در اولویت قرار دارند.»

بحثدیگری که در جلسه فردا مطرح می شود، حضور یکی از افراد خوش نام پرسپولیس در هیات مدیره باشگاه است. خادم می گوید: «یکی از موضوعات قابل بحثدر جلسه با پرسپولیسی ها این است که حتما یکی از چهره های خوش نام و خاک خورده پرسپولیس در هیات مدیره حضور داشته باشد. فردا درباره حضور جدی یکی از این چهره ها در هیات مدیره که تا حد امکان به انتخاب خودشان باشد، مذاکره می کنیم.»

افراد حاضر در جلسه فردا می توانند راهکارهایشان را برای بهتر شدن شرایط باشگاه ارائه کنند.
به گفته خادم بعد از پرسپولیس نوبت به استقلالی ها می رسد که تکلیف مدیریتشان را مشخص کنند: «در حال حاضر تیمی از بازرسی و حسابرسی وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی وضعیت مالی باشگاه استقلال هستند. با توجه به اینکه ثبات مدیریتی باشگاه پرسپولیس با مشکل روبرو بود، این باشگاه را در اولویت قرار دادیم. اما بعد از پایان سال ۹۲ و اتمام حسابرسی، در باشگاه استقلال هم تعیین تکلیف می شود.»

خادم درباره شرایط واگذاری این دو باشگاه هم توضیحاتی را می دهد: «تصور و سعی ما این است که در کوتاه ترین هیات مدیره باشگاه را ترمیم و تکلیف قطعی این فصل و فصل آینده باشگاه را تعیین کنیم. به موزات این بحث، واگذاری این باشگاه ها به بخش خصوصی در دستور کار است. در سطح وزراء جلسات متعدد و متنوعی را برگزار کرده ایم اما تا پایان سال جلسه دیگری نداریم. سال آینده این جلسات را پیگیری می کنیم.»

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید می کند که بحثواگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس در هیات دولت مطرح است: «همان طور که در اخبار گفته شده، بحثواگذری این دو باشگاه از سطح وزارت ورزش و جوانان خارج شده و در هیات محترم دولت برای آینده این باشگاه ها تصمیم گیری می شود. در هیات دولت کارگرهی تشکیل شده که آنها گزارشات را به هیات دولت می دهند. فضای کار از سطح وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی خارج شده و این هیات دولت است که درباره نحوه مدیریت و واگذاری این باشگاه تصمیم می گیرد.»

با این حال خادم پیگیری وضعیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس را وظیفه وزارت ورزش و جوانان می داند: «این وظیفه ذاتی وزارت ورزش و جوانان است که تا تعیین تکلیف قطعی که طبق قانون بودجه ۹۳ این واگذاری باید اتفاق بیافتد، شرایط حال حاضر و فصل آینده را مشخص کند و اجازه ندهد تحت تاثیر این واگذاری قرار بگیرد. ما در نظر داریم این دو باشگاه به ثبات مالی و مدیریتی نایل شوند. هرچند تاکید می کنیم که دولت و وزارت ورزش و جوان هیچ پول و منبع مالی مشخصی را برای حمایت مالی ندارند. تصور ما این است که با توجه به پتانسیل این دو باشگاه، این سامان دهی مالی می توانست سریع تر انجام شود.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار