|
|
کدخبر: ۱۴۷۲۶۱

امیدوارم فوتبال مان با وینگادا المپیکی شود

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: در جام جهانی از تیم ملی انتظار معجزه نداریم و باید واقعیت ها را بپذیریم.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، شهاب الدین عزیزی خادم با اشاره به آخرین جلسه هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در این جلسه چند مبحثمورد بررسی قرار گرفت که یکی از آنها مسائل اقتصادی و تبلیغات محیطی بود. مسئله مهمی که در ۱۲،۱۳ سال گذشته که فوتبال حرفه ای در ایران شکل گرفته نتوانستیم در موردش به انسجام لازم برسیم و این ایراد مربوط به فدراسیون های گذشته است که در فوتبال حرفه ای بحثاستانداردسازی سخت گیری به خود باشگاه ها است. وضعیت تماشاگران، کیفیت فنی لیگ، عدم شفافیت تراز مالی باعثشده تناسبی بین درآمدها و هزینه ها نباشد.

گردش مالی فدراسیون فوتبال ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان است

وی که در آخرین برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه جام جم در سال ۹۲ صحبت می کرد در مورد گردش مالی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: فدراسیون فوتبال ۱۸ تیم ملی دارد. کار در پایه ها سخت است و درآمدزایی هم نیست. فدراسیون با کمک های دولتی خودش را سرپا نگه می دارد. این موضوع در همه جای دنیا هم مشاهده می شود. در آخرین جلسه هیئت رئیسه، گردش مالی فدراسیون ۸۰،۹۰ میلیارد تومان اعلام شد.

او ادامه داد: مسئله دیگری که در هیئت رئیسه مطرح شد بحثکمیته کیفی و ارزیابی بود. همین آقای کی روش که به سمت بازیکنان دو رگه می رود این مطلب را می رساند که کیفیت لیگ راضی کننده نیست و مردم هم از آن راضی نیستند. در بحثتبلیغات محیطی، ۴ شرکت برنده شدند و قیمت آنها هم از سال های گذشته بالاتر است. در نهایت قرار شد مسئولان مربوطه در فدراسیون با این شرکت ها وارد مذاکره شوند.

اردوی آفریقای جنوبی قطعا برگزار می شود

عزیزی خادم همچنین تصریح کرد: در جلسه هیئت رئیسه بحثاردوی آفریقای جنوبی قطعی شد. فقط یک مسئله برای کی روش وجود دارد و آن بحثلژیونرها است. مذاکره ای با فدراسیون قطر انجام شد تا بازیکنان لژیونر ما زودتر در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. در اردوی آفریقای جنوبی ۳ بازی تدارکاتی داریم و سپس اردویی در اتریش برگزار می شود و بعد هم اردوی برزیل را خواهیم داشت.

در قرارداد جدید کی روش، حضور دستیار ایرانی گنجانده شود

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره تمدید قرارداد کی روش و مطالبی که روزنامه های کرواسی درباره کرانچار و سرمربیگری وی در تیم ملی ایران منتشر کرده اند، خاطرنشان کرد: باید شرایط را بسنجیم. امیدوارم هم ایشان و هم ما در بهترین وضعیت با هم مذاکره کنیم که البته زمان این مذاکره هم بسیار مهم است. با توجه به اینکه کی روش ۳ سال است در فوتبال ایران حضور دارد و فوتبال مان را می شناسد، امیدوارم بتوانیم با او به توافق برسیم.

وی درباره مسئله حضور دستیار ایرانی کنار کی روش گفت: این موضوع در زمان قبل اتفاق افتاد که دستیاران وی ایرانی نباشند ولی بنده اعتقاد دارم در بحثتمدید قرارداد آقای کی روش باید بحثحضور دستیار ایرانی گنجانده شود.

در جام جهانیانتظار معجزه از تیم ملی نداریم

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص چگونگی حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی تصریح کرد: ما در جام جهانی انتظار معجزه از تیم ملی نداریم و باید واقعیت ها را بپذیریم، البته فوتبال هم اگر کمی روی خوشش را به ما نشان دهد می توانیم شایستگی هایمان را اثبات کنیم.

عزیزی خادم درباره فرایند تأمین تدارکات لازم برای تیم ملی عنوان کرد: ما در چند ماه گذشته فرصت های زیادی را از دست دادیم، همچنین با تغییر دولت و وزیر ورزش و جوانان مواجه بودیم، هرچند در بخش دیگر هم خودمان مقصر هستیم. امیدوارم با این چند اردویی که برای تیم ملی تدارک دیده ایم بتوانیم به آن آمادگی لازم برای حضور در رقابت های جام جهانی برسیم. باید قبول کنیم که بضاعت فوتبال ما همین است.

وزارت ورزش کمک خوبی به فدراسیون فوتبال کرده است

وی در مورد کمک مالی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال به رقم دقیقی اشاره نکرد و اظهار داشت: وزارت ورزش در حد بضاعت خودش کمک مالی خوبی به فدراسیون فوتبال انجام کرده است. همین که ما بتوانیم اردوهای مان را برگزار کنیم، کفایت می کند زیرا فدراسیون فوتبال درآمدزا نیست. متاسفانه اسپانسری هم آمد که به تعهداتش عمل نکرد اما اسپانسر جدید به تعهداتش عمل کرده است. در کل چاله های فوتبال زیاد است.

عزیزی خادم ۲۴ میلیارد تومان برآورد هزینه های فدراسیون فوتبال را تایید کرد و گفت: ما سال آینده جام ملت های آسیا را هم در پیش داریم اما اولویت اصلی جام جهانی است و شخص رئیس جمهور محترم هم از تیم ملی حمایت کامل کرد.

بخشی از پول بلوکه شده ایران در فیفا پرداخت شده است

وی در خصوص پول بلوکه شده فدراسیون فوتبال در فیفا عنوان کرد: فیفا بخشی از یک و نیم میلیون دلاری که برای آماده سازی تیم های ملی پرداخت می شود را به ما داده است. فیفا ۷،۸ میلیون دلار هم بعد از جام جهانی به ما می رساند که اگر آن پول الان داده می شد، کمک زیادی به فوتبال ما می کرد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره نگرانی از وضعیت تیم ملی فوتبال یادآور شد: بنده هم نگران تیم ملی هستم زیرا ما زمان زیادی را از دست داده ایم اما امیدوارم با توجه به روند آماده سازی تیم ملی در ۳ اردوی پیش رو و در اختیار داشتن لژیونرها، نتیجه شایسته ای در جام جهانی بگیریم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ما حصل حضور ما در جام جهانی برای فدراسیون چه خواهد بود، اظهار داشت: این مسئله نه تنها برای فدراسیون بلکه برای کل کشور خوب است. فوتبالی که به جام جهانی صعود نکند به رخوت کشیده می شود. امیدوارم رفتن ما به جام جهانی با این سرمربی بزرگ شور و نشاط و پویایی در فوتبال ما ایجاد کند.

امیدوارم فوتبال مان با وینگادا المپیکی شود

عزیزی خادم در پایان تاکید کرد: قرارداد وینگادا به عنوان سرمربی تیم امید ایران قطعی است. امیدوارم دستیاران جوان از کشورمان هم به کادر ایشان اضافه شوند تا بعد از ۴۰ سال با کمک همه از جمله مطبوعات و رسانه ها بتوانیم به المپیک صعود کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار