|
|
کدخبر: ۱۴۸۸۹۹

فدراسیون ورزش روستایی و عشایری در سال ۱۳۹۲ عملکرد نسبتاً خوبی داشته است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، عملکرد نسبتاً خوب فدراسیون ورزش روستایی و عشایری بهانه ای شد تا به ارزیابی این فدراسیون در سال ۱۳۹۲ بپردازیم که به شرح ذیل است.

جشنواره فرهنگی – ورزشی و آیین سنتی بیل گردانی با حضور ۲۷ ورزشکار از ۵ استان مورخ سوم فروردین سال ۹۲ در شهرستان نیم در استان مرکزی برگزار گردید و به ترتیب امیرحسین برزکار مقام اول، مصطفی جعفری و علی برزکار مقام دوم و شهاب جعفری مقام سوم را کسب کردند.

مسابقات شترسواری جایزه بزرگ به مسافت سه کیلومتر با حضور ۱۰ ورزشکار از شش استان مورخ ششم اردیبهشت سال ۹۲ در استان اصفهان شهرستان خور و بیابانک روستای مصر برگزار گردید و استان کرمان مقام اول و دوم و اصفهان مقام سوم را کسب کردند.

پنجمین دوره مسابقات و جشنواره ورزش های بومی، محلی زاگرس مرکزی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۲ به میزبانی استان لرستان شهرستان الشتر به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) و نکوداشت مقام معلم برگزار شد و در رشته قیقاچ آقایان بهروز عباسی نژاد از لرستان مقام اول، محسن علیخانی از قزوین مقام دوم و مجتبی پاکزاد از لرستان مقام سوم را کسب کردند.

در رشته قیقاچ بانوان سمیه حاجی از استان مرکزی مقام اول، گلناز مرادی از لرستان مقام دوم و بهارک عزیزاللهی از لرستان مقام سوم را کسب نمودند.

در رشته کشتی زور سافونه(پهلوانی) وزن منفی ۷۵ کیلوگرم، محسن شیراوند از الشتر مقام اول، بهرام محمدقاسمی از ایلام مقام دوم و اصغر عالی محمدی از خوزستان مقام سوم را کسب کردند.

در رشته کشتی زور سافونه، وزن منفی ۸۵ کیلوگرم محسن رسول حسنوند از الشتر مقام اول، یونس مرادی از لرستان مقام دوم و تیمور گنجعلیا از قزوین مقام سوم را کسب نمودند.

در رشته کشتی زور سافونه، وزن مثبت ۸۵ کیلوگرم به ترتیب حسن معروف خانی از قزوین، آرمان نظری از لرستان و ابوالفضل بربط از همدان توانستند کسب مقام کنند.

در پایان مسابقه تیم استان لرستان با کسب ۳۶ امتیاز مقام اول را بدست آورد و تیم منتخب و شهرستان الشتر با ۱۹ امتیاز مقام دوم را از آن خود نمود و تیم استان قزوین با کسب ۱۶ امتیاز مقام سوم را به دست آورد.



اولین دوره مسابقات کشتی سنتی گرش قهرمانی کشور و برنامه آیینی حرکات ریتمیک از تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال ۹۲ لغایت ۲۰ اردیبهشت سال ۹۲ در استان گلستان شهرستان کلاله در زمین ورزشی روستای ثمر قره قوزی، برگزار گردید در این مسابقات ۸۷ کشتی گیر در قالب ۲۰ تیم از ۱۶ استان کشور شرکت کردند و نتایج بدست آمده از این قرار است: وزن منفی ۶۵ کیلوگرم، فریبرز ظریف پور از سیستان و بلوچستان مقام اول، دولت مرادزاده از خراسان شمالی مقام دوم و شاه محمد پهلوانی از شهرستان کلاله مقام سوم را کسب نمودند.

در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم، احمد خادمی از خراسان شمالی، میکاییل دازی از شهرستان کلاله و عبدالوهاب کر از سیمین شهر گلستان مقام سوم را کسب کردند.

در وزن منفی ۸۵ کیلوگرم، به ترتیب یعقوب کر از سیمین شهر گلستان، یعقوب جلایر از خراسان شمالی و رامین گری از دهیاری قرنجیک گلستان توانستند مقام کسب نمایند.

در وزن مثبت ۹۵ کیلوگرم، حاج مراد خواجه زاده از دهیاری قرنجیک گلستان مقام اول، آراز قلی رحیمی فر از خراسان شمالی مقام دوم و قاسم امیری از مراوه تپه مقام سوم را کسب کردند.

در وزن منفی ۹۵ کیلوگرم، مراد آرام از استان خراسان شمالی مقام اول، محمد صالح محمودی از مراوه تپه مقام دوم و الیاس آزم از دهیاری قرنجیک گلستان مقام سوم را کسب کردند.

در مجموع، تیم استان خراسان شمالی با ۴۷ امتیاز مقام اول را کسب کرد و تیم نماینده استان گلستان با ۲۵ امتیاز مقام دوم و تیم استان سیستان و بلوچستان با ۱۰ امتیاز مقام سوم این مسابقات را کسب کردند.

سومین دوره جشنواره بین المللی بازی های بومی، محلی به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود مقام معظم رهبری به کردستان و سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کردستان، شهرستان مریوان از تاریخ دوم خرداد سال ۹۲ لغایت سوم خرداد سال ۹۲ با حضور تیم های هولیر، سلیمانیه و کرکوک از کردستان عراق و تیم های آذربایجان غربی، لرستان، سقز، مریوان، خراسان شمالی، گیلان، سنندج، خراسان جنوبی و همدان از ایران برگزار گردید و نتایج زیر حاصل گردید.

در رشته طناب کشی(۳۴ بازی در دو گروه) استان همدان مقام اول، سلیمانیه عراق مقام دوم و مریوان مقام سوم را کسب کردند.

در رشته زوران پاتوله(۶۵ کیلوگرم)، امیر چادرنشین از استان خراسان شمالی توانست مقام اول را کسب نماید و به ترتیب امیر رحیمی از همدان و حسین پیریان از شهرستان مریوان توانستند مقام دوم و سوم را بدست بیاورند.

در رشته کشتی زوران پاتوله(۷۵ کیلوگرم)، احمد خادمی از خراسان شمالی مقام اول، سینا کفایتی از گیلان مقام دوم و بینا بهرامی از شهرستان مریوان مقام سوم را از آن خود کردند.

در رشته کشتی زوران پاتوله(۸۵ کیلوگرم)، علی ابرار باقرپور از خراسان شمالی مقام اول، محمد صنعان مظهرپور از شهرستان مریوان مقام دوم و یعقوب جلایر از خراسان شمالی مقام سوم را بدست آوردند.

در رشته کشتی زوران پاتوله(مثبت ۸۵ کیلوگرم)، عبدالواحد محمدی از خراسان شمالی مقام اول، حجت تورجی از همدان مقام دوم و عادل ناصرآبادی از شهرستان مریوان مقام سوم را کسب کردند.

نتیجه تیمی کشتی زوران پاتوله، خراسان شمالی با کسب ۱۳ امتیاز مقام اول را بدست آورد، همدان با هشت امتیاز مقام دوم را بدست آورد و شهرستان مریوان با چهار امتیاز مقام سوم را کسب کرد.

در بخش فرهنگی و اجرای هم لپه رکی، شهرستان مریوان با ۳۵ امتیاز مقام اول، شهرستان سقز با ۳۰ امتیاز مقام دوم، بوکان با ۲۸ امتیاز مقام سوم، سنندج با ۲۶ امتیاز مقام چهارم و کرکوک با ۱۴ امتیاز مقام پنجم را کسب کردند.

در مجموع تیمی(کلیه رشته ها) همدان با کسب ۶۰ امتیاز مقام اول، خراسان شمالی با کسب ۴۰ امتیاز و مریوان با کسب ۲۰ امتیاز مقام سوم را کسب کردند.

اولین جشنواره بازی های بومی، محلی جوانان دیروز(سالمندان) در تاریخ سوم تیر سال ۹۲ به مناسبت نیمه شعبان در محوطه پارک بنفشه واقع در آسایشگاه سالمندان و معلولین کهریزک برگزار گردید و ۱۵۶ نفر ورزشکار از استان های البرز، آذربایجان غربی، سمنان، لرستان، تهران، گیلان، مازندران و گلستان شرکت نمودند.

مسابقات انجام شده در جشنواره در رشته های هفت سنگ، دال پلان، طناب کشی، پرتاب توپ و خنده برای معلولین، سالمندان و کارکنان برگزار شد و به نفرات برتر در پایان مسابقه جوایزی اهدا گردید.
دومین جشنواره فرهنگی – ورزشی حرکت و برکت به میزبانی استان گیلان، شهرستان رشت در تاریخ ۱۲ لغایت ۱۳ تیرماه در موزه میراثروستایی استان گیلان برگزار گردید.

در این جشنواره ۲۸ تیم از ۲۸ استان کشور، ۱۴۰ ورزشکار شرکت داشتند که در سه بخش پخت نان محلی، بازی های نمایشی و تزئینات غرفه با یکدیگر به رقابت پرداختند و در بخش پخت نان استان مازندران مقام اول، استان قزوین مقام دوم و استان سمنان مقام سوم را کسب کردند.

در بخش بازی ها، استان گلستان مقام اول، استان البرز مقام دوم و استان فارس مقام سوم را کسب نمودند.

در بخش تزئینات، استان گیلان مقام اول، استان اردبیل مقام دوم و استان اصفهان مقام سوم را بدست آوردند.

چهارمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی(یل، تیر، تندر) با حضور ۱۹۰ ورزشکار از ۹ استان کشور در هفت رشته ورزشی مورخ ۳۱/۵ / ۹۲ لغایت ۱/۶ / ۹۲ در استان فارس شهرستان اقلید؟ برگزار گردید و نتایج زیر بدست آمد.

در بخش تیراندازی آقایان، محمدعلی سلیمی از یزد مقام اول، علی آزران از بوشهر مقام دوم و محمد مظلوم از بوشهر مقام سوم را کسب کردند.

در بخش تیراندازی بانوان، فروغ هدایت از خوزستان مقام اول و زهرا میرزایی از بوشهر مقام دوم و اعظم جوکار از یزد مقام سوم را کسب نمودند.

در بخش سوارکاری آقایان رحمان قربانی از استان کهگیلویه و بویراحمد مقام اول را از آن خود کرد، بابک خسروانی از استان فارس(ب) و بنیامین قربانی از استان کهگیلویه و بویراحمد مقام سوم را کسب کردند.

در بخش سوارکاری بانوان، فائزه قربانی از کهگیلویه و بویراحمد مقام اول، حمیده زابلی از یزد مقام دوم و ساران گشتاسبی از خوزستان مقام سوم را کسب کردند.

نتایج کشتی منفی ۸۵ کیلوگرم به شرح ذیل است:

روح الله علیزاده از استان فارس(الف) مقام اول، صادق پاکدامن از بوشهر مقام دوم و مجید کریمی از استان کهگیلویه و بویراحمد مقام سوم را بدست آوردند.

نتایج کشتی مثبت ۸۵ کیلوگرم نیز این چنین بود:

اصغر خسروی از استان فارس الف مقام اول، قاسم بیاتی از یزد مقام دوم و مسعود مرادی از خوزستان مقام سوم را کسب کردند.

نتایج تیمی الختر نیز از این قرار است:

استان فارس(ب) مقام اول را کسب کرد، استان یزد مقام دوم و استان فارس(الف) مقام سوم را کسب کردند.



جشنواره ورزش های سنتی و بازی های بومی، محلی شمال غرب کشور که در تاریخ ۱۴/۶ / ۹۲ لغایت ۱۵/۶ / ۹۲ در استان آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه برگزار گردید.

این جشنواره با حضور ۸۵۰ ورزشکار و همراه که مشترک بین آقایان و بانوان ۲۵ تیم از شش استان کشور در سه رشته ورزشی برگزار گردید و نتایج تیمی بدست آمده از این قرار است:

نتایج تیمی هفت سنگ، آذربایجان شرقی مقام اول، پیرانشهر مقام دوم و زنجان مقام سوم را کسب کردند.

نتایج تیمی کشتی آشیرما، به ترتیب استان زنجان با ۱۲ امتیاز مقام اول، اردبیل با ۹ امتیاز مقام دوم و آذربایجان شرقی با ۸ امتیاز مقام سوم را کسب نمودند.

در رشته دال پلان به ترتیب آذربایجان شرقی، کردستان و گیلان در جدول قرار گرفتند.

در مجموع نتایج تیمی آقایان و بانوان، آذربایجان شرقی توانست مقام اول را کسب نماید و زنجان و اردبیل به ترتیب دوم و سوم شدند.

سومین دوره جشنواره فرهنگی – ورزشی و بازی های بومی، محلی شمال غرب کشور که در تاریخ ۲۱/۶ / ۹۲ لغایت ۲۲/۶ / ۹۲ در استان اردبیل شهرستان نیر برگزار گردید که در این جشنواره ۱۰۵ ورزشکار مشترک از آقایان و بانوان از پنج استان کشور در ۱۰ رشته ورزشی حضور داشتند و نتایج زیر بدست آمده است.

در کشتی منفی ۸۵ کیلوگرم، سامان سوزنی از کردستان مقام اول، مهرداد پاک سرشت از اردبیل مقام دوم و آیدین قلی زاده از آذربایجان شرقی مقام سوم را کسب کردند.

در بخش کشتی مثبت ۸۵ کیلوگرم تا ۱۱۰ کیلوگرم، سجاد مولایی از اردبیل ب توانست مقام اول را کسب کند، مجید عصری از اردبیل الف مقام دوم و حسین داوری از آذربایجان شرقی مقام سوم را کسب کردند.

نتایج چهارگانه آقایان، رضا جعفرزاده از اردبیل الف مقام اول را کسب کرد، محمد طالبی از آذربایجان شرقی مقام دوم و جاوید مرادی فر از گیلان مقام سوم را کسب کردند.

نتایج دو محلی، به ترتیب آذربایجان شرقی در ردیف اول، گیلان در ردیف دوم و اردبیل ب در ردیف سوم قرار گرفتند.

نتایج تیمی در پایان جشنواره از این قرار بود.

اردبیل مقام اول را کسب کرد، آذربایجان شرقی مقام دوم و کردستان مقام سوم را کسب نمودند.

اولین دوره جشنواره فرهنگی – ورزشی کودکان ویژه دختران ۹ الی ۱۲ سال به صورت منطقه ای در شش منطقه کشور به میزبانی استان های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، یزد، تهران، گلستان و کرمانشاه از تاریخ ۶/۶ / ۹۲ لغایت ۲۵/۶ / ۹۲ برگزار گردید و تیم های شرکت کننده در بخش بازی های نمایشی، طناب کشی، نقاشی، وسطی، پرش با گونی و ساخت مزمزه به فعالیت پرداختند، این جشنواره به شرح ذیل است:

منطقه ۱: استان اردبیل در تاریخ ۶/۶ / ۹۲ لغایت ۷/۶ / ۹۲ میزبان این جشنواره بود و ۷۵ ورزشکار در قالب پنج تیم از استان های آذربایجان غربی، اردبیل الف، اردبیل ب، زنجان و گیلان در آن حضور داشتند.

استان گیلان توانست در این منطقه مقام اول را کسب کند، آذربایجان غربی مقام دوم و اردبیل ب مقام سوم را کسب کردند.

منطقه۲: به میزبانی استان تهران در تاریخ ۱۶/۶ / ۹۲ لغایت ۱۷/۶ / ۹۲ با حضور ۱۰۵ ورزشکار در قالب هفت تیم، از استان های البرز، تهران الف، تهران ب، قزوین، قم، مازندران و مرکزی برگزار گردید و نتایج بدست آمده از این قرار است: البرز مقام اول، قزوین مقام دوم و تهران ب مقام سوم را کسب کردند.

منطقه ۳: استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ ۹/۶ / ۹۲ لغایت ۱۰/۶ / ۹۲ میزبان این جشنواره بود و ۷۵ ورزشکار در قالب پنج تیم از استان های چهارمحال و بختیاری(الف)، چهارمحال و بختیاری(ب)، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند و نتایج بدست آمده این چنین است: استان اصفهان در ردیف اول، چهارمحال و بختیاری در ردیف دوم و کهگیلویه و بویراحمد در ردیف سوم قرار گرفتند.

منطقه ۴: استان گلستان از تاریخ ۱۸/۶ / ۹۲ لغایت ۱۹/۶ / ۹۲ میزبان ۷۵ ورزشکار در قالب پنج تیم از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، گلستان الف و گلستان ب بود و نتایج بدست آمده در این منطقه به قرار زیر است: گلستان(ب) مقام اول را کسب نمود و خراسان رضوی و خراسان جنوبی به ترتیب دوم و سوم شدند.

منطقه ۵: استان کرمانشاه در تاریخ ۲۴/۶ / ۹۲ لغایت ۲۵/۶ / ۹۲ میزبان ۷۵ ورزشکار در قالب پنج تیم از استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان بود و نتایج بدست آمده این چنین است:
استنان لرستان، ایلام و کرمانشاه به ترتیب توانستند مقام اول، دوم و سوم را کسب کنند.

منطقه ۶: استان یزد در تاریخ ۱۱/۶ / ۹۲ لغایت ۱۲/۶ / ۹۲ میزبان جشنواره بود و ۶۰ ورزشکار در قالب چهار تیم از استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، یزد(الف) و یزد(ب) در این دیدار حضور داشتند و نتایج زیر حاصل گردید.

یزد مقام اول، سیستان و بلوچستان مقام دوم و بوشهر مقام سوم را کسب کردند.

در تاریخ ۴/۷ / ۹۲ لغایت ۵/۷ / ۹۲ مسابقات کشتی با چوخه شمال شرق کشور در شهرستان مانه و سملقان با حضور ۱۲۰ ورزشکار از پنج استان برگزار گردید و نتایج بدست آمده این چنین است:

در رشته کشتی با چوخه وزن ۷۰ کیلوگرم، ابراهیم ولیان از اسفراین مقام اول، مهدی باغچقی از بجنورد و علی رحمانی از آشخانه مقام سوم را کسب نمودند.

در وزن ۸۰ کیلوگرم، علیرضا جهانیان از اسفراین مقام اول، هادی قدیمی از اسفراین مقام دوم و عیسی رضایی از ارکان بجنورد مقام سوم را در این دیدار بدست آوردند.

در وزن ۹۰ کیلوگرم، به ترتیب علی محمدنیا از آشخانه، مجتبی کلانتری از اسفراین و رستم چادرنشین از آشخانه در جدول قرار گرفتند.

در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم، جواد محمدپور از اسفراین مقام اول، مسلم نوری از شیروان مقام دوم و جواد میری از شاهرود مقام سوم را کسب کردند.

پنجمین دوره المپیاد فرهنگی – ورزشی اصفهان مورخ ۱۱/۷ / ۹۲ برگزار گردید و نتایج بدست آمده به شرح ذیل است: در رشته لی لی: اردستان مقام اول، اصفهان ب مقام دوم و کاشان مقام سوم را کسب کردند.

در رشته دال پلان به ترتیب کاشان، آران بیدگل و مبارکه مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند.

در رشته خروس جنگی(انفرادی)، محدثه بابایی از کاشان مقام اول، آرزو درخشان از سمیرم مقام دوم و محدثه قلی زاده از کاشان و مریم امیدی از گلپایگان مقام سوم را کسب کردند.

در رشته خروس جنگی(تیمی) به ترتیب گلپایگان، کاشان و اردستان در جدول قرار گرفتند.

در رشته طناب کشی: مبارکه مقام اول، اصفهان ب مقام دوم و کاشان مقام سوم را کسب کردند.

در رشته هفت سنگ: لنجان مقام اول، اصفهان ب مقام دوم و دهاقان مقام سوم را بدست آوردند.

اولین دوره مسابقات شرق کشور در شهرستان زیرکوه در تاریخ ۱۸/۷ / ۹۲ لغایت ۱۹/۷ / ۹۲ به میزبانی شهر حاجی آباد منطقه زیرکوه استان خراسان جنوبی با حضور ۵۶ ورزشکار از هفت استان برگزار گردید.
در این دوره از مسابقات نتایج زیر حاصل گردید:

در رشته هفت سنگ تیم های خراسان جنوبی، خراسان شمالی و یزد مقام های اول تا سوم، در رشته دال پلان تیم خراسان جنوبی، یزد و خراسان شمالی مقام های اول تا سوم و در رشته طناب کشی تیم های یزد، خراسان جنوبی و خراسان شمالی مقام های اول تا سوم را کسب نمودند.

دومین جشنواره بازی های بومی، محلی شرق کشور در تاریخ ۱۷/۷ / ۹۲ لغایت ۱۹/۷ / ۹۲ برگزار شد و در این جشنواره ۲۶۲ نفر ورزشکار از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

مسابقات و جشنواره فرهنگی – ورزشی وحدت در راز و جرگلان در تاریخ ۲۵/۷ / ۹۲ لغایت ۲۷/۷ / ۹۲ با حضور ۱۰۴ نفر ورزشکار کشتی گیر، ۱۰۰ نفر بانوان ورزشکار و ۱۶۲ نفر ورزشکار در رشته های دیگر برگزار شد.

کشتی سنتی گورش، کشتی با چوخه، اسب اصیل ترکمن، کورس سوارکاری و طناب کشی برای آقایان و هفت سنگ برای بانوان از جمله رشته هایی هستند که در این جشنواره برگزار گردید و استان های خراسان شمالی و گلستان در این جشنواره حضور داشتند.

مسابقات گردوبازی که در خوز که منطقه ای در شهمیرزاد استان سمنان است در تاریخ ۱۰/۸ / ۹۲ برگزار گردید که ۲۰ ورزشکار در قالب شش تیم به مدت دو روز به رقابت پرداختند و نتایج بدست آمده به این شرح است:

استان شهمیرزاد مقام اول را از آن خود کرد، مازندران مقام دوم و همدان مقام سوم را کسب نمودند.

چهارمین جشنواره بسیج کشور به یادواره سردار شهید علیرضا چشم آلوس در تاریخ ۱۲/۸ / ۹۲ لغایت ۱۳/۸ / ۹۲ برگزار گردید که ۲۵۰ ورزشکار از ۱۴ استان کشور در این جشنواره حضور بهم رسانده و در چهار رشته ورزشی: هفت سنگ، دال پلان، طناب کشی و کشتی محلی به رقابت پرداختند و نتایج تیمی بدست آمده این چنین بود:

استان اصفهان مقام اول، استان مرکزی مقام دوم و کهگیلویه و بویراحمد مقام سوم را بدست آوردند.
یکی دیگر از اقدامات مهم فدراسیون، امضای تفاهم نامه همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی ایران با فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی، محلی ایران با فدراسیون ورزش های سنتی و بازی های بومی، محلی ترکیه است.

هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم نامه ایجاد همکاری بین ایران و ترکیه، در زمینه های فرهنگی – پژوهشی، علمی – پژوهشی، ورزش همگانی و قهرمانی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از توسعه سمینارها و همایش های بین المللی، اطلاعات و داده های آموزشی و همچنین نیروی انسانی است.

مسابقات فوتسال بزرگسالان روستاییان جنوب استان آذربایجان غربی با شرکت پنج تیم مورخ ۲۹/۸ / ۹۲ لغایت ۱/۹ / ۹۲ به میزبانی شهرستان میاندوآب برگزار شد و پس از انجام ۱۰ بازی نتایج زیر حاصل گردید:
دهیاری قپچاق چهاربرج، میرآباد نقده و حیدرآباد میاندوآب به ترتیب مقام های اول تا سوم را بدست
آوردند.

در هشتم آذرماه، اولین همایش بازی های بومی در شهرستان خوانسار، سالن شهید زمانیدوست، با حضور بانوان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در سطح پایگاه های بسیج شهرستان و روستاها را در رشته های دال پلان و طناب کشی برگزار شد.

در رشته طناب کشی ۱۳ تیم حضور داشتند و پایگاه حضرت معصومه(س) مقام اول را کسب نمود و پایگاه روستای ویست دوم شد.

در رشته دال پلان ۱۵ تیم شرکت کردند و در رده سنی جوانان تیم پایگاه بسیج ذوالفقار(الف) روستای قودجان و پایگاه بسیج ذوالفقار(ب) روستای قودجان مقام اول و دوم را کسب نمودند و در رده سهنی بزرگسالان، پایگاه بسیج محدثه در مکان نخست ایستاد و پایگاه بسیج زکیه مقام دوم را کسب نمود.

در چهاردهم آذرماه مسابقات دوومیدانی با حضور ۲۵۰ ورزشکار از روستاهای دهستان های خلف مسلم وبن معلا از جمله: خشان، احمد مولا، جوی مجید و درچال، در رده سنی نوجوانان و جوانان با همکاری آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان در شهرستان شوش برگزار گردید.

شرکت کنندگان در این مسابقه دو کیلومتر از امامزاده شچاخ تا روستای خلف مسلم به رقابت پرداختند.

مسابقات انتخابی هفت سنگ زنجان جهت شرکت در مسابقات لیگ کشوری در دو بخش آقایان و بانوان در چهاردهم آذرماه برگزار گردید.

در تاریخ ۲۹/۹ / ۹۲ مسابقات هفت سنگ قهرمانی استان آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان میاندوآب(سالن ورزشی باروق) برگزار شد و آقایان با پنج تیم و بانوان با سه تیم در این دیدار حضور داشتند و نتایج آن به شرح زیر است:

تیم آقایان: میاندوآب مقام اول، تکاب مقام دوم و مهاباد مقام سوم را کسب کردند.

تیم بانوان: به ترتیب تکاب، محمدیار و میاندوآب مقام اول تا سوم را بدست آوردند.

در روز نهم دی ماه، همایش بزرگ دوچرخه سواری در اصفهان را اداره کل ورزش و جوانان با همکاری بسیج ورزشکاران استان اصفهان، هیئت دوچرخه سواری اصفهان، هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی اصفهان و هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان برگزار شد.

گفتنی است، در این مسابقه شرکت کنندگان از دوچرخه های شهری که از سوی شهرداری در اختیارشان قرار گرفته بود، استفاده کردند و کسی با دوچرخه شخصی در مسابقه حضور نداشت.

مسابقات بازی های سنتی و ورزش های بومی، محلی کامیاران در روزهای ۲۰ و ۲۱ دی ماه در رشته های اسب سواری، گورزان، قلان، خول خوله و ماست خوری به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت در روستاهای الک و تیلکو در حومه شهرستان کامیاران برگزار شد.

در پایان از روستای الک در بخش ماست خوری، محمد پرویزی مقام اول را بدست آورد و همچنین در مسابقه گورزان رمضان پرویزی، جمال پیرمغانی و ابراهیم پرویزی مقام اول را از آن خود کردند.

در روستای تیلکو در مسابقه اسب سواری هوشنگ صابری، عزیز شادی و قباد صابری در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و در بخش بازی های سنتی قلان، منصور صابری، غفور صابری، مظفر صابری، تیمور صابری، مصطفی صابری و قاسم صابری در قالب یک تیم سکوی اول را به خود اختصاص دادند و در بخش خول خوله محمد صابری، هیمن صابری و میلاد صابری مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار