|
|
کدخبر: ۱۴۹۸۱۶

گفت وگوی نوروزی تسنیم با سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گفت وگوی نوروزی با خبرگزاری تسنیم از سالی که گذشت و آرزوهایش در سال ۹۳ صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، یکی از اتفاقات خوب سال ۹۲ بازگشت دوباره محمد بنا به تیم ملی کشتی فرنگی بود، بازگشتی که با دور هم جمع شدن دوباره فرنگی کاران همراه شد و در نهایت از تمامی این رفت و آمدها این ورزش اول کشور بود که بیشترین سود را برد.

حضور محمد بنا در کشتی فرنگی علاقه مندان به این رشته را بار دیگر امیدوار کرده تا باز هم شاهد تکرار عناوین قهرمانی این تیم در مسابقات آینده باشیم. در عید نوروز و به بهانه آغاز سال ۹۳ با محمد بنا به گفت و گو نشستیم تا از ابعاد زندگی شخصی این معمار کشتی فرنگی جهان بیشتر مطلع شویم.

*تسنیم: در گذشته چقدر عیدی می گرفتید؟

قدیم ها پول را در قرآن می گذاشتند و به ما عیدی می دادند. پدر بزرگ و عمه من عیدی خوبی به من می دادند و جور دیگری آن عیدی ها را دوست داشتم. پدر بزرگم آن زمان می گفت یک قلک بگیر و پولت را جمع کن، من قلک را می گرفتم و آن را پر می کردم بعد که پر می شد آن را تکان می دادم و قلک را می شکستم و پولش را خرج می کردم. حوصله پول جمع کردن نداشتم. پدرم هم می گفت پسرم تو مغزت کار نمی کند و از بازویت استفاده کن و برو کشتی بگیر اما بعد فهمیدم که کشتی گرفتن مغز بیشتری می خواهد.

*تسنیم: اکنون عیدی می دهید؟

به هر کسی که پیش آید عیدی می دهم و این یک سنت است و نمی توان زیر بار سنت نرفت. در شرایط امروزی باید عیدی بیشتری نیز بدهیم اما چه خوب بود که کوچک بودیم و به ما عیدی می دادند.

*تسنیم: عیدها کجا می روید؟

جایی نمی روم اما چون خانه کشتی نیستم به خانه می روم و تکان نمی خورم. در ۳۶۵ روز سال بهترین زمان برای حضور در پایتخت همین عیدهاست و در عید هیچ جایی بهتر از تهران یافت نمی شود.

*تسنیم: بهترین خاطره شما در سال ۹۲ چه بود؟

طلای طالب نعمت پور برای من خیلی شیرین بود.

*تسنیم: و بدترین خاطره؟

دوپینگ امیرعلی اکبری خیلی بد بود. هرکسی کشتی را دوست داشت ناراحت می شد و من نیز از همین موضوع ناراحت شدم و خاطره بدی برایم رقم خورد.

*تسنیم: بهترین ورزشکار سال ۹۲؟

طالب نعمت پور اما اگر نخواهیم کشتی را حساب کنیم مریم طوسی و الهه احمدی خیلی خوب بودند چون واقعا حق بانوان را در ورزش نمی دهیم.

*تسنیم: آرزوی سال ۹۳ شما چیست؟

سلامتی همه مردم، پیروزی در ازبکستان که مسابقات جهانی بسیار مهمی برای ایران است و اینکه بتوانیم در اینچئون هم رکورد ۴ طلای گوانگجو را بشکنیم و هم برای کاروان ایران افتخار کسب کنیم.

*تسنیم: در خانه تکانی هم کمک می کنید؟

نه خانه نیستم که بخواهم کمک کنم.

*تسنیم: تاکنونعیدهادر خانه کشتی هم بوده اید؟

سال ۲۰۰۴ یا همان ۸۳ سفره هفت سین وسط تشک خانه کشتی پهن کردیم و جشن سال تحویل گرفتیم.

*تسنیم: بهترین مربی سال ۹۲؟

- ولاسکو و پس از او هم رسول خادم خوب بودند و تیم را خادم توانست قهرمان جهان کند.

*تسنیم: در خارج از کشور که بودید عید را چگونه برگزار می کردید؟

آن وقت ها درخت کاج می گذاشتیم. آنجا جمع می شدیم و برنامه داشتیم. در آلمان، اسپانیا و سوئد دور هم جمع می شدیم و مهمترین چیز بارز دلتنگی ما از ایران بود که چرا ایران نیستیم و گاهی اوقات نیز که تعداد ما کم می شد به دلیل آمدن برخی از افراد به ایران بود.

*تسنیم: بهترین خبری که در سال جدید دوست دارید بشنوید، چیست؟

- آزادی مرزبانان عزیز ما که بر گردن ما حق زیادی دارند. آرزو دارم هرچه زودتر این عزیزان آزاد شوند و به آغوش خانواده خود برگردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار